آینه تراش خورده – طراحی، تولید و نصب

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

[et_pb_section bb_built=”1″ admin_label=”section”][et_pb_row admin_label=”row” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” background_size=”initial”][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text admin_label=”Text” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” background_size=”initial” _builder_version=”3.0.51″ background_layout=”light” text_orientation=”right” border_style=”solid”]

آینه و حضور لاینفک آن در زندگی بشر احتیاج به دلیل و برهان ندارد؛ اما برای اثبات مدعای حضور پررنگ آینه در فرهنگ ایرانی و معماری سنتی ما، کافی ست به کاخ‌ها، ابنیه و منازل قدیمی به یادگار مانده نگاهی بیندازیم. از آنجا که آینه منعکس‌کننده راستین و صادقانه تصویر شخص یا اشیائی است که در مقابل آن قرار می‌گیرند، حضور این پدیده در زندگی بشر هم بعد فلسفی دارد هم کاربردی. در بعد فلسفی یادآوری صادقانه خویشتن خویش به بشر بدون هیچ ویرایش و دستبردی از ویژگی های آینه است.
آینه‌کاری نوعی از تزئینات معماری است که در آن از چسباندن تکه‌های آینه به سقف و دیوار، نقوش هندسی زیبایی به وجود می‌آید. هنرمند آینه‌کار با استفاده از طرح‌های متنوع و برش شیشه در اشکال متنوع و گوناگون و چسباندن آن کنار هم نقش‌های زیبایی را ایجاد می‌کند که برخورد نور به آن‌ها و انعکاسشان، فضایی روشن و خیره‌کننده را پدید می‌آورد. حضور آینه در تزئینات داخلی علاوه بر تأثیر شگرفی که روی نور و روشنایی منازل دارد، وسعت بنا را نیز بیشتر ازآنچه هست می‌نماید. درگذشته‌ای نه‌چندان دور برخی پژوهشگران استفاده از آینه شکسته را به دلیل سختی واردات آن از ونیز و خرد شدن آن در بین راه عنوان می‌کنند، اما حضور جام آینه هم در معماری ایرانی از دیرباز رواج داشته است.
گروه هنری کاژه که در امر تزئینات داخلی و هنرهای وابسته به معماری تخصص دارد، بهره‌گیری از آینه به‌عنوان نمادی از فرهنگ ایرانی را در دستور کار خویش قرار داده است. بهره‌گیری مدرن از این شیوه سنتی راهکاری است که این گروه برای بازیابی این سنت دیرینه به کار گرفته است.
از محصولات مرتبط با هنر آینه‌کاری این مجموعه می‌توان به آینه تراش‌خورده اشاره کرد. آینه تراش خرده جام یکپارچه آینه است که از طریق تراش خطوط صاف و مستقیم روی آن طرح هندسی ایجادشده است. خطوط صاف و موازی که همدیگر را قطع می‌کنند القاکننده حرکت و سرعت است. با توجه وفور خطوط مورب و متقاطع بودن آن‌ها، محصول سراسر آکنده از جنب‌وجوش، فعالیت و حس زندگی است. از این محصول علاوه بر استفاده در اتاق پذیرایی، می‌توان در دفتر کار نیز استفاده کرد که باعث ایجاد حس فعالیت در فضای دفتر می‌شود.
آینه تراش‌خورده برای فضاهای آموزشی نیز مناسب است، القا حس تحرک و جنب‌وجوش مناسب این‌گونه فضا و محرک افراد حاضر در آن است.
کاژه آمادگی دارد که این محصول را در ابعاد مناسب با فضای شما تولید و در محل موردنظرتان نصب کند. این گروه هنری علاوه بر این می‌تواند نقوش و خطوط مورد نظر شما را از طراحی تا اجرا روی این محصول پیاده کند.

[/et_pb_text][et_pb_gallery admin_label=”آینه تراش خورده” _builder_version=”3.0.51″ show_title_and_caption=”on” show_pagination=”on” fullwidth=”off” orientation=”landscape” zoom_icon_color=”#00a8ff” hover_overlay_color=”rgba(255,255,255,0.9)” background_layout=”light” border_style=”solid” auto=”off” gallery_ids=”1414,1433,1434,1435,1436,1437,1443,1442,1441,1440,1439,1438″ saved_tabs=”all” gallery_orderby=”rand” /][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته

۲ Responses