پوشش متحرک استخر ( سقف متحرک استخر ) – طراحی و اجرای استخر بازشو

پوشش و سقف متحرک استخر - کاژه

سقف متحرک استخر راهکاری هوشمندانه برای بهره برداری از این امکانات برای طول سال میباشد. این راهکار زمانی بیشتر به چشم میخورد که شما تصمیم میگیرد از امکانات خود حداکثر بهره برداری را داشته باشید. استخر محیطی است که گاهی به صورت سرپوشیده و گاهی به صورت رو باز می‌توان از آن استفاده کرد و لذت یک ورزش آبی را تجربه نمود. بدون تردید فصل زمستان انتخاب مناسبی برای استفاده از استخرهای رو باز نیست و شما بدون شک دچار بیماری خواهید شد. اما بهرمندی از ورزشهای آبی و غوطه ور شدن در آب در زمستان هم خالی از لطف نیست، به همین خاطر میبایست برای محقق نمودن این امکان چاره ای اساسی اندیشیده شود. چه فکری بهتر از این که با استفاده از پوشش‌ متحرک کار فضاسازی استخر تکمیل گردد. با استفاده از سقف‌ متحرک استخر می‌توانید با یک تیر چند نشان را هدف گیری کنید. در ابتدا در دوازده ماه سال شما صاحب یک استخر کاملاً خصوصی و سربسته می‌شوید. مورد دیگر به دلیل متریال مورد استفاده اینگونه سقف‌های متحرک شما را از اشعه‌های خورشید که برای بدن خطرناک هستند در امان نگه می‌دارد. مورد آخر اینکه علاوه بر موارد ارائه شده یک دکوراسیون مدرن را برای استخر خود به شکلی کاملاً متفاوت ایجاد خواهید کرد.

پوشش متحرک استخر - سقف متحرک استخر

 

چرا باید از پوشش متحرک استخر استفاده شود؟

این روزها فرهنگ آپارتمان نشینی سبب شده است که دیگر همانند گذشته در حریم شخصی خانه‌های ویلایی احساس آرامش و امنیت همیشگی از آن شما نباشد. به همین خاطر به سادگی نمی‌توان در خانه‌های ویلایی از استخرهای رو باز بهره گرفت. شکی در این نیست که با استفاده از پوشش متحرک استخر می‌توان یک سقف متناسب با دیوار پوش‌هایی از پلی کربنات مات تهیه کرد و به بهره گیری از استخر جدید پرداخت. اگر می‌خواهید با آسایش خیال از امکانات رفاهی منزل خود بهرمند شوید می‌توانید از این سری از سازه های مدرن استفاده کنید. استراکچر این سازه ها میتواند از جنس آلومینیوم سبک و یا آهن باشد. در مورد پوشش هم میتوانیم از پلی کربنات های مات که نور را عبور میدهند و یا شفاف استفاده کنیم. بکارگری شیشه به عنوان پوشش دیواره و پلی کربنات برای سقف هم یک گزینه روی میز میباشد.

شماره تلفن - کاژه

سقف متحرک استخر - پوشش استخر

پوشش و سقف ثابت برای استخر

خیلی از کاربران از فضای کمتری پیرامون استخر خود بهرمند هستند، و یا استخر خصوصیشان محصور بین چند دیوار میباشد. در اینجا ساخت یک سقف ثابت برای پوشش استخر میتواند مناسب باشد. ضمن اینکه شما میتوانید سقف را ثابت در نظر بگیرید و با یک طراحی متفاوت دیواره های استخر را به صورت ریلی با قابلیت جمع شونده طراحی کنید. به این معنی که میشود برای پوشش فضای بین ستونهای سقف ثابت استخر از دیوارهای کشویی شیشه ای و یا پلی کربنات استفاده کنید. به فیلم زیر توجه بفرمائید در پروژه سقف ثابت استخر شهریار که توسط شرکت کاژه اجرا شده است، برای دیواره های استخر از شیشه های جمع شونده کشویی بهره گرفته شده است. سقف ثابت مات و از جنس پلی کربنات است که جلوی شدت آفتاب را میگیرد و دیواره های آن نیز شیشه ای هستند.

سقف متحرک استخر

می‌توانید این پوشش‌ها را به صورت ثابت و یا متحرک مورد استفاده قرار دهید. پوشش‌های ثابت به صورت یک سازه بر روی استخر تعبیه می‌شود که در فصل تابستان لطف  استفاده از استخر روباز از شما گرفته می‌شود. اما اگر فضا و امکانات لازم را داشته باشید با طراحی و ساخت سقف متحرک استخر به دو صورت ریلی-دستی و موتوری در هر شرایطی  که تمایل داشته باشید میتوانید سقف را باز و یا ببندید. به عنوان مثال شما با استفاده از سازه‌های متحرکی که به موتور مخصوص مجهز شده است، تنها با فشردن یک دکمه می‌توانید کار خصوصی سازی استخر خود را انجام دهید. این امر علاوه بر مزیت‌های بسیاری که برای شما دارد سبک بسیار لاکچری در دیزاین و فضاسازی محیط‌های داخلی به شمار می‌آید.

پوشش متحرک استخر ( سقف متحرک استخر )

مزایای استفاده از پوشش متحرک استخر چیست؟

با استفاده از پوشش‌های متحرک استخر می‌توانید با حضور در استخر در هر فصلی از سال اگر شرایط جوی نامناسب شد خارج شدن از استخر تنها با یک کلیک کار بستن سقف را به انجام برسانید. این سری سازه‌ها از متریال بسیار مرغوبی بهره گرفته‌اند که در برابر جریان‌های باد شدید مقاوم هستند. همچنین اشعه نور خورشید به داخل استخر ورود پیدا نمی‌کند و شما سلامتی خود را به دلیل این اشعه‌های مضر به خطر نمی‌اندازید. مزیت دیگری که پوشش‌ استخر میتواند برای شما داشته باشد ضد زلزله بودن آن‌ها است که امنیت شما را در هر شرایطی تضمین می‌کند. از وجود گردو غبار در داخل آب استخر در فصل‌های برگ ریزان دیگر خبری نیست در صورتی که انتخاب شما پوشش متحرک استخر باشد. به این ترتیب هزینه های آب نگهداری تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا میکند. یکی از مواردی که در استخر های رو باز میبایست رعایت شود جارو کردن همیشگی سطح آب استخر است که در پوشش های باز شونده به شدت تقلیل میابد.

پوشش متحرک استخر ( سقف متحرک استخر )

 مواد اولیه سازنده پوشش متحرک استخر

در هر فصلی از سال و با هر شرایط آب وهوایی سازه‌های پوشش استخر برای شما مؤثر واقع می‌شوند. همچنین شما به منظور زیبا سازی بیشتر محیط می‌توانید از رنگ‌های متفاوت این سازه بهره بگیرید. مورد دیگری که اشاره به آن خالی از لطف نیست مقاومت این سبک از پوشش‌ها در برابر شکستگی است که از آسیب رسیدن به شما در حین شنا کردن جلوگیری می‌کند. تحمل و مقاومت بالای لایه‌های پلی کربنات تا 120 درجه حرارت را کنترل می‌کند. از سوی دیگر اگر درجه حرارت به مرز 40 درجه هم برسد هیچ آسیبی به این مواد مصرفی وارد نمی‌شود. با کیفیت بودن پلی کربنات و سازه‌های آهنی و یا آلومینیومی به قدری زیاد است که حتی فرسایش این سازه در برابر آب و هوای متغیر ایران در طی گذر زمان بسیار کم  است. در نهایت شما می‌توانید سازه‌های آلومینیومی با پوشش پلی کربنات را برای استخرهای خصوصی و خانگی خود با هر مساحتی که مد نظر دارید مورد استفاده قرار دهید. بدون تردید کنترل از راه دور این سازه خود یک مزیت بارز برای آن محسوب می‌شود.

پوشش متحرک استخر ( سقف متحرک استخر )

سقف متحرک گلخانه

سقفهای متحرک در مقاسیه با سازه ثابت از بهره بری بیشتری برخوردار هستند. همانند پوشش متحرک برای استخر، سقف متحرک برای گلخانه هم برتری های ویژه خود را دارد. برخی از گیاهان در زمستان نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به سایر گیاهان دارند. این موضوع برای افرادی که علاقه به پرورش گل و گیاه دارند بسیار حائظ اهمیت میاشد. شما با داشتن یک سازه متحرک به عنوان گلخانه در فصل گرما و سرما میتوانید به پرورش گونه های بیشتری از گیاهان بپردازید. در واقع ساخت چنین سازه ای تفاوت چندانی با ایجاد یک سقف متحرک بر روی استخر ندارد و تقریبا با همان تکنیک طراحی و ساخته میشود. در فیلم زیر پروسه نصب یک گلخانه متحرک و مسقف را در منطقه فردیس کرج مشاهده میکنید. در اینجا سعی شده سازه ای سبک و اقتصادی و کاربدی برای این مجموعه ساخته شود.

کاژه طراح و تولید کننده انواع سقف ثابت و متحرک استخر

طراحی و ساخت سقف استخر برای ویلاهای خارج از شهر یکی از درخواست های پرشمار کاربران کاژه میباشد. با توجه با استقبال شدید باغها و ویلاهای خارج از شهر از داشتن یک سقف متحرک استخر با کاربری مناسب و مهندسی شده، این شرکت همواره تیم و دانش خود را در این زمینه به روز مینماید. از شهریار، کردان و دماوند به عنوان مناطقی که بیشترین درخواست سفارشات در این زمینه را دارند میتوان نام برد. اما این فقط باغها و ویلاها نیستند که تمایل به داشتن استخری چهارفصل دارند، با ساخت پنت هاس های مجلل داخل تهران و کلانشهر ها داشتن یک استخر شخصی بر فراز آسمان هم یکی از امکانات بینظیر شهرنشینی مدرن میباشد.

پوشش متحرک استخر - سقف متحرک استخر

تصور کنید که در فصل زمستان در حالی که در استخر قوطه ور هستید از ارتفاع به شهر خیره میشوید. ایجاد یک سازه متحرک چهار فصل روی استخر پنت هاوس ها تخصص ماست. ساخت سازه ای سبک با با پروفیل آلومینیوم اختصاصی و پوشش پلی کربنات شفاف میتواند زیبایی روف گاردن یک پنت هاوس مجلل را چند برابر کند. کاژه در طراحی و ساخت انواع سقف متحرک استخر و سقف ثابت در کنار شما میباشد. از شما دعوت میگردد که حتما از مشاوره تیم تخصصی ما در زمینه بهرمند شوید.

 

اجرای سقف متحرک کوتاه برای استخر

سقف متحرک اسخر با کاربری های گوناگونی ساخته میشود. برخی از کاربران فقط به دنبال آن هستند که استخر محل تجمع گرد و خاک و شاخ و برگ درختان نشود. اهمیت به این موضوع باعث میگردد هزینه آب نگهداری تا حد قابل توجهی کاهش یابد. برای این منظور میتوان از طراحی و ساخت سازه های متحرک به عنوان پوشش با ارتفاع کوتاه بهره گرفت. معمولا استخر ها در مجاورت ویلا ساخته میشوند یکی از مزایای ساخت سقف متحرک استخر کوتاه عدم ممانعت برای چشم انداز باغ میباشد. این 2 مزیت باعث میگردد که برخی از کاربران پوشش متحرک استخر با ارتفاع کوتاه را انتخابی مناسبتر بدانند.

اجرای سقف متحرک کوتاه برای استخر - کاژه
ساخت سقف متحرک استخر - کاژه

فرایند ساخت سقف متحرک استخر در شرکت کاژه چگونه است؟

یکی از سوالات همیشگی کاربران این است که فرایند طراحی و ساخت سقف متحرک استخر در مجموعه کاژه به چه منوال میباشد؟ و یا برای سفارش سقف متحرک استخر از کجا شروع کنیم؟ در زیر سعی میگردد این فرایند و مراحل به اختصار برای شما شرح داده شود.

– مشاوره تلفنی : در ابتدا کارشناسان کاژه تلاش میکنند که توضیحاتی کلی نسبت به ایجاد این امکانات را به درخواست کننده ارائه دهند.
– امکان سنجی : در این مرحله از سفارش دهنده پوشش استخر درخواست میگردد که عکس یا فیلمی از محل اجرای پروژه برای شرکت ارسال گردد.
– برآورد اولیه : پس از دریافت مشخصات پروژه و توضیحات اولیه از کاربر یک برآورد اولیه قیمت نسبت به درخواست ارائه میگردد.
– توافق اولیه : در اینجا نسبت به توضیحات و ویژگیهای پروژه توافقی کلی نسبت به قیمت تمام شده و نحوه اجرای سقف متحکر استخر صورت میگیرد.
– بازدید از پروژه : پس از توافقات اولیه مبنی بر چگونگی اجرای پروژه کارشناس کاژه برای امکان سنجی دقیقتر و نقشه برداری به محل پروژه اعزام میگردد.
– ارائه نقشه اولیه از شکل اجرا : پس از بازدید و نقشه برداری در صورت درخواست مشتری طرحی سه بعدی از نحوه اجرای پروژه پوشش استخر به سفارش دهنده ارائه خواهد شد.
– تعین قیمت نهایی اجرا و صدرو فاکتور : در این مرحله قیمت نهایی اجرا تعیین گردیده و نسبت به زمان توافقی بین کارفرما و کاژه فاکتور صادر میگردد و با دریافت پیش پرداخت پروژه در فرایند تولید قرار میگیرد.
– تولید سازه متحرک استخر در کارگاه : نسبت به ابعاد استخر و جزئیات پروژه زمان تولید سقف متحرک استخر متفاوت میباشد و این مرحله کاملا در کارگاه کاژه ساخته و تکمیل میگردد.
بارگیری سازه ساخته شده : پس از اتمام تولید پوشش متحرک مورد نظر، سازه برای بارگری آماده و به محل پروژه ارسال میگردد.
– نصب سقف متحرک استخر در محل پروژه : پس از بارگیری و ارسال سازه و یراق آلات به محل پروژه نیروهای اعزامی شرکت نسبت به ابعاد و امکانات پروژه در محل اقدام به نسب پوشش استخر خواهد نمود.

انواع پوشش سقف متحرک - کاژه

انواع پوشش سقف متحرک استخر ; پلی کربنات دوجداره ، زنبوری ، تخت شفاف و شیشه

برای ساخت سقف متحرک استخر میتوان از پوششهای متنوعی استفاده نمود. نسبت به انتخاب نوع پوشش الزاماتی را در اجرای ساخت سازه متحرک میباست لحاظ شود. در اینجا به معرفی چند نوع از این پوششها میپردازیم.

پلی کربنات دوجداره : این پوشش، نور را از خود عبور میدهد ولی از شفافیت برخوردار نیست. پلی کربنات دوجداره در دو نوع سبک و سنگین که به آن صنعتی هم گفته میشود تولید میگردد. تولید کننده های متعددی در کشور مبادرت به تولید این محصول مینمایند. پلی کربنات دوجداره نسبت به برند، متریال مصرفی، سبک و سنگین بودن آن دارای قیمت متفاوتی میباشد. ابعاد شیت ورق پلی کربنات دوجداره 2.1 – 6.1 متر میباشد. در صورت انتخاب این پوشش پیشنهاد ما به شما پلی کربنات دوجداره صنعتی میباشد.
پلی کربنات زنبوری : این نوع پلی کربنات نسبت به دوجداره از مقاومت بیشتری برخوردار است. و همانطور که از اسمش پیداست با فرم لانه زنبوری به هم پیوسته شده است.
پلی کربنات تخت شفاف : این نوع پلی کربنات همانند شیشه شفاف است و از کیفیت بهتری برخوردار است. مزیت آن نسبت به شیشه سبک و نشکن بودن آن است ولی خش پذیری آن را هم در طول زمان باید در نظر بگیرید.
– شیشه : شیشه سکوریت یکی دیگر از پوششهایی است که میتوانید برای سقف متحرک استخر خود از آن بهره بگیرید. مورد حائز اهمیت در انتخاب شیشه این است که به دلیل وزن بیشتر میبایست از سازه با استحکام بیشتری استفاده کنید که این مورد در افزایش قیمت تمام شده تاثیر گذار است.

سقف متحرک استخر آلومینیوم یا آهن - کاژه

ساخت سقف متحرک استخر با استراکچر آلومینیوم یا آهن ؟

در ساخت سازه متحرک استخر از دو متریال آهن و آلومینیوم میتوانید استفاده کنید. ساخت با استراکچر آهنی با قیمت تمام شده کمتری انجام میگردد ولی برای استفاده و جمع باز کردن مکرر آن از موتور متحرک باید بهره گرفته شود. از معایب آن خوردگی آهن در برار رطوب است که به آن زنگ زدگی هم میگویند. البته شاید این مشکل را با رنگهای مخصوص و ضد آب بتوان مرتفع کرد. استراکچر آلومینیو به دلیل سبکی و مقاومت در برابر رطوبت از اقبال بیشتر در این خصوص برخوردار است. اما در ساخت سازه ها متحرک در ابعاد بزرگتر کفه ترازو به سمت آهن سنگینی میکند. البته استفاده از آلومینیوهای صنعتی و سنگین این مشکل را به خوبی پوشش میدهد، ولی قیمت تمام شده را به شکل قابل توجهی افزایش میدهد.

استخدام نصاب و متخصص سقف و پوشش متحرک برای استخر و گلخانه

شرکت کاژه برای توسعه فعالیت های خود در این بخش  از نیروهای متخصص و توانایی نصب ماژولهای متنوع در سقف متحرک استخر دعوت به همکاری مینماید. برای درخواست همکاری و استخدام به صفحه استخدام نصاب پوشش متحرک استخر مراجعه و فرم مربوطه را پر و ارسال نمائید.

استخدام نصاب پوشش متحرک استخر

چند مقاله از سقف متحرک استخر
انواع پوشش استخر شنا در محوطه باز
پوشش استخر متحرک
پوشش متحرک استخر

Pool Cover FAQ

پرسشهای متداول سقف متحرک استخر

با طراحی مناسب و استاندارد سازه تقریبا میتوان گفت برای اجرای پوشش متحرک استخر محدودیت در ابعاد وجود ندارد.

5/5 - (74 امتیاز)

۷ Responses

  1. سلام و درود
    یه سوالی دارم، میخوام سقف متحرک برای استخرم بزنم ولی مشکلم اینه که تفاوت پروفیل ایرانی و اروپایی رو در اجرای کار متوجه نمیشم، میشه توضیح بدین؟

    1. سلام
      در حال حاضر برای سقف متحرک استخر خیر متاسفانه. تمام پروژه ها از طریق دفتر تهران پیگیری میشوند.

  2. سلام، خسته نباشین
    سقف متحرک استخر الان متری چنده؟ و اینکه شما شیراز نمایدگی دارین؟

    1. سلام وقت بخیر
      لطفا برای دریافت قیمت روز اجرای سقف متحرک استخر ابعاد و اندازه استخرتون رو به همراه چند عکس از پروژه به شماره های داخل سایت ارسال بفرمائید تا براتون محاسبه بشه.
      در حال حاضر نمایندگی در شیراز نداریم ولی در کل کشور خدمات رسانی داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *