ساخت اتاق شیشه ای روی بام

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

ساخت اتاق شیشه ای روی بام - کاژه

به نظر میرسد در چند سال گذشته ساخت اتاق شیشه ای روی پشت بام مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است. از آن جا که روف گاردن ها نیز توسعه ی زیادی پیدا کرده اند، برای داشتن یک نقطه ی دنج و زیبا استفاده از یک اتاق شیشه ای روی پشت بام میتواند گزینه ی بسیار خوبی باشد. در این صورت نهایت استفاده از هوای بارانی و برفی را خواهید برد.

پس مزیت اصلی اتاق شیشه ای این است که در تمام فصول سال برای دورهمی های خودمانی قابل استفاده است. اگر قصد دارید یک اتاق شیشه ای روی پشت بام خود داشته باشید بهتر است بدانید با این کار میتوانید گیاهان دلخواه خود را که ممکن است در هوای آزاد به خوبی رشد نکنند را نیز پرورش دهید. با این کار به زیبایی بصری محیط اتاق نیز کمک شایانی خواهید کرد.

نکاتی در مورد ساخت اتاق شیشه ای روی بام

در ساخت اتاق شیشه ای از شیشه هایی استفاده می شود که مقاومت کافی را برابر شرایط سخت آب و هوایی داشته باشد، که می توان از انواع شیشه های لمینت، سکوریت شفاف یا رنگی و یا شیشه های دوجداره محکم باشد. شیشه های سکوریت از ایمنی خوبی در برابر ضربه برخوردارند به طوری که در مقایسه با شیشه های خام در حدود 7 برابر مقاوم ترند. این نوع شیشه ها در اثر برخورد ضربات محکم برنده نیستند زیرا لبه های تیزی ندارند. در نتیجه ایمنی بهتری نسبت به سایر شیشه ها خواهند داشت.
معمولا برای ساخت اتاق شیشه ای از شیشه هایی با ضخامت 10 میل و بیشتر استفاده می شود. در امر بازسازی ساختمان و یا تغیر دکوراسیون هم میتوانید به طور جدی به ابن موضوع فکر کنید. ساخت اتاق شیشه ای روی بام میتواند یک ارزش افزوده ویژه در ساختمان ایجاد نماید.

برای ایجاد اتاق شیشه ای می توان از دربهای گوناگونی کمک گرفت، البته درب های ریلی برای این نوع اتاقک ها گزینه های مناسب تری به نظر می آیند. باید بدانید که داشتن اتاقک های شیشه ای در محیط استراحت کاملا مدرن و زیباست، در این صورت به راحتی می توانید آسمان نیلگون را مشاهده کرده و از آن لذت ببرید. استفاده از شیشه های دوجداره در ساخت اتاق شیشه ای روی پشت بام گزینه ای بسیار مناسب است زیرا امکان تبادل هوا را به حداقل ممکن می رساند. پس در مصرف انرژی تا حد زیادی صرفه جویی می شود. این نوع شیشه ها به خوبی آب بند و هوابند شده اند.

هزینه های ساخت اتاق شیشه ای به عوامل زیر بستگی مستقیمی دارد:

  1. جنس شیشه های انتخابی
  2. ضخامت شیشه های مورد نظر
  3. متراژ و جنس فلزات استفاده شده در اطراف شیشه ها
  4. محیط اطراف شیشه دارای فریم باشد یا بدون فریم باشد
  5. محل نصب و اجرای اتاق شیشه ای، پشت بام خانه ها ارتفاع و خطرات یکسانی ندارند. ممکن است عملیات بالا بردن شیشه ها به سختی امکان پذیر باشد در این صورت هزینه ی بالا بردن شیشه ها و لوازم جانبی دیگر به قیمت کل آن افزوده می شود.
  6. مقدار و جنس یراق هایی که در اطراف اتاق و شیشه استفاده می شود.

 

ساخت اتاق شیشه ای روی بام

 

کاربرد اتاق شیشه ای چیست؟

مهمترین کاربرد اتاق شیشه ای روی بام خانه داشتن یک محیط زیبا و بدون سر و صداست که در چهار فصل سال می تواند افراد را دور هم جمع کند. هر چه به آسمان زیبا نزدیکتر می شویم بدون سقفی که دید زیبایی های آسمان را از ما میگیرد مسلما لذت بیشتری می بریم. پس بهتر است اتاق شیشه ای روی بام را اتاق نمایشگر چهار فصل سال بنامیم و از گردهمایی هایی که در این اتاقک شیشه ای است لذت کافی را ببریم.
استفاده از یک اتاق شیشه ای در روف گاردن نیز پیشنهاد بسیار خوبی است که طراحان ساختمان همواره مد نظر خود دارند و با این کار فضا را برای ساکنین لذت بخش تر می کنند.
همانطور که میدانید مدل های متفاوتی از اتاق های شیشه ای وجود دارد و ساخت آن با توجه به مدل انتخابی انجام می شود اما اگر در مورد انتخاب یک مدل مناسب برای بام خود تردید دارید می توانید از متخصصان، طراحان و مجریان با تجربه در این زمینه کمک بگیرید.
همانطور که در بالا نیز اشاره شد در رابطه با نحوه ساخت اتاق شیشه ای بهتر است از شیشه های سکوریتی برای ساخت این اتاق ها استفاده شود زیرا در این صورت احتمال صدمه ی انسان به حداقل ممکن می رسد.
در مورد نحوه ساخت اتاق شیشه ای روی بام لازم است بدانید که این اقدام قبل از اجرا باید توسط مهندسین محاسبه شود. زیرا میزان باربری ساختمان باید به خوبی محاسبه و در نظر گرفته شود تا از بروز آسیب های جبران ناپذیری جلوگیری شود.

اتاق شیشه ای به عنوان دفتر کاری بر روی بام

ایجاد یک اتاق شیشه ای بر روی بام به عنوان دفتر کار بسیار خلاقانه و هوشمندانه به نظر میرسد. در فرایند طراحی و ساخت اتاقهای شیشه ای هر از چند گاهی با درخواست یک معمار و یا یک هنرمند برای ایجاد یک دفتر کار شیشه ای بر روی بام منزل مواجه میشویم. این ایده شاید برای وکلا و نیز افرادی که در منزل کارهای حرفه ای خود را دنبال میکنند مناسب به نظر میرسد.

استفاده از پارتیشن شیشه ای، فضایی دنج و راحت!

هنگام طراجی پارتیشین شیشه ای از پروفیل استفاده اندکی می شود تا حداقل فضا را اشغال کنند. در این صورت فضای بیشتری برای ما قابل استفاده می شود. با داشتن یک پارتیشن شیشه ای نظم محل کار یا محل تفریح شما بیشتر خواهد شد. پس مزیت یک پارتیشن شیشه ای نیز به خوبی مشخص است. با دانستن این اطلاعات شما می توانید نسبت به سفارش اتاق شیشه ای اقدامات لازم را بعمل بیاورید.

 

 

4.9/5 - (42 امتیاز)

مطالب مرتبط با این نوشته