اجرای سقف متحرک استخر؛ با یک تیر دو نشان بزنید!

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

اجرای سقف متحرک استخر؛ با یک تیر دو نشان بزنید!

اجرای سقف متحرک استخر به‌واسطه مزایای بی‌شماری که ارائه می‌دهد، اخیراً محبوبیت زیادی در زمینه‌ی دکوراسیون خارجی پیدا کرده است. نصب سقف متحرک یک راهکار خوب برای بهبود تجربه‌ی شنا و حضور در محوطه استخر و همین‌طور نگهداری آن است. این کار ضمن طولانی کردن فصل شنا در خانه، مخارج جاری استخر ازجمله میزان استفاده از مواد شیمیایی و همین‌طور هزینه‌های گرمایش را کاهش می‌دهد.

در مقاله‌ی حاضر می‌خواهیم ضمن معرفی سقف متحرک استخر با ویژگی‌ها و مزایای اجرای این سازه آشنا شویم. لطفاً تا انتها با کاژه همراه باشید.

سقف متحرک استخر چیست؟

سقف متحرک استخر چیست؟

سقف یا پوشش استخر همان‌طور که از نامش پیداست، سازه‌ای است که آن را بالای فضای استخر می‌سازند. اجرای سقف متحرک استخر، به سقفی گفته می‌شود که می‌توان با توجه به نیاز یا شرایط آن را به‌راحتی باز و بسته کرد. با بستن سقف، استخر ظرف چند ثانیه به یک محوطه سرپوشیده تبدیل می‌شود؛ در مقابل با باز کردن آن، می‌توان سقف را جمع کرد و آسمان را بر فراز آن دید.

سقف یا پوشش استخر متحرک را از مواد مختلفی  می‌سازند؛ استفاده از شیشه، پلاستیک‌هایی مثل فایبرگلاس و حتی فلز در ساخت این سازه متداول‌تر است. استفاده از هر متریال، می تواند مزایای خاص خودش را داشته باشد. مثلاً مزیت استفاده از سقف شیشه ای استخر این است که نمای آسمان را پنهان یا اصطلاحاً «کور» نمی‌کند. به این ترتیب تحت هر شرایطی می‌توانید هنگام شنا یا حضور در محوطه استخر، آسمانِ بالای سر را ببینید.

سقف استخر را اغلب همراه با پوشش جانبیِ دور استخر می‌سازند. این پوشش جانبی نیز می‌تواند ثابت یا متحرک باشد. در این حالت زمانی که سقف بسته باشد، نه‌فقط بالای استخر بلکه اطراف آن نیز محصور خواهد بود.

انواع سقف متحرک استخر

انواع سقف متحرک استخر

سقف متحرک را با توجه به ارتفاع آن تا سطح استخر می‌توان به دو نوع یا دسته تقسیم کرد.

1. سقف‌های کم ارتفاع

در این حالت، سقف در فاصله بسیار نزدیکی از سطح استخر نصب می‌گردد. این فاصله معمولاً بین 30 سانتی‌متر تا 1 متر است. بزرگ‌ترین کارکرد این نوع سقف، پوشاندن روی استخر است. به همین دلیل به بعضی مدل‌های آن روکش متحرک استخر نیز می‌گویند. از این نوع پوشش استخر بیشتر برای افزایش امنیت استفاده می‌شود. یک استخر باز همواره می‌تواند خطر بزرگی را متوجه کودکان و همین‌طور حیوانات خانگی کند. ولی با نصب سقف استخر متحرک، این خطر تا حد زیادی رفع می‌شود.

حفظ دمای آب و جلوگیری از تبخیر آن از دیگر مزایای اصلی این نوع سقف متحرک استخر هستند.

2. سقف‌های مرتفع

سقف‌های مرتفع علاوه بر پوشش فضای بالای سر، امکان استفاده بهتر از محوطه استخر را فراهم می‌کنند. همان‌طور که گفتیم، این نوع سقف متحرک استخر همراه با پوشش فضای جانبی استخر، نصب و اجرا می‌شود. درنتیجه آپشن‌های بیشتری را در مقایسه با سقف‌های کوتاه یا روکش استخر در اختیارتان قرار می‌دهند.

مزایای اجرای سقف متحرک استخر

مزایای اجرای سقف متحرک استخر

واضح است که برای اجرای سقف استخر متحرک باید بودجه مشخصی در نظر بگیرید. ولی باید اذعان کرد که انجام این کار، بیش از اینکه صرف هزینه باشد، یک سرمایه‌گذاری جذاب است. با مرور مزایای نصب پوشش استخر متحرک می‌توان به‌درستی این ادعا پی برد.

1. بهبود حریم خصوصی

تردیدی نیست که استفاده از استخر شخصی در خانه زمانی لذت‌بخش است که خاطرتان از بابت حریم خصوصی آسوده باشد. اجرای پوشش متحرک استخر، اقدامی ارزشمند در راستای تأمین این نیاز است. این پوشش در مواقع لازم، شما را از تیررس دید دیگران خارج می‌کند.

2. افزایش ایمنی

همان‌طور که اشاره کردیم سقف یا پوشش، ایمنی استخر را به شکل قابل‌توجهی ارتقا می‌دهد. این سقف همراه با محوطه دور استخر، از ورود ناگهانی کودکان و همین‌طور حیوانات به داخل آب ممانعت به عمل می‌آورد.

3. حفاظت از افراد حین شنا کردن

سقف متحرک استخر هنگام شنا در آب نیز شما به‌خوبی محافظت می‌کند. مطمئناً در یک ظهر یا عصر سوزان تابستانی، شنا کردن بهترین ایده ممکن است. ولی قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش خورشید می‌تواند دردسرساز شده و مشکلات پوستی عدیده‌ای برایتان ایجاد کند. در چنین شرایطی می‌توانید با بستن پوشش متحرک استخر، خود را از گزند اشعه مضر خورشید حفظ کنید.

4. داشتن یک استخر چهارفصل

بدون وجود پوشش استخر، فقط بهار و تابستان و شاید بخشی از پاییز بتوانید از شنا کردن در استخر لذت ببرید. از اواسط پاییز و با سرد شدن هوا، به‌سختی می‌توانید وارد آب استخر شوید. اجرای سقف متحرک استخر این مشکل بزرگ را به‌سادگی حل می‌کند.

شما می‌توانید با بستن سقف در فصول سرد، استخر را به یک محوطه کاملاً محصور تبدیل کنید. این کار اختلاف دمای داخل محوطه استخر را با محیط افزایش می‌دهد. درنتیجه استخر شما حتی در سردترین روزها و بدترین شرایط آب و هوایی نیز قابل‌استفاده خواهد بود.

5. تمیزی استخر

آب یک استخر سرباز می‌تواند به‌واسطه ورود حشرات و زباله‌های ارگانیک مثل برگ درختان به‌سرعت کثیف شود. ولی وجود پوشش استخر مانع از وقوع چنین اتفاقی خواهد شد. به این ترتیب، استخر در اغلب مواقع تمیز می‌ماند و نظافت آن دردسر کمتری برایتان ایجاد می‌کند.

6. کاهش هزینه‌های نگهداری

سقف متحرک استخر چه کوتاه و چه مرتفع در کاهش هزینه نگهداری استخر نیز نقش مثبتی ایفا می‌کند. با بستن سقف می‌توان میزان تبخیر آب را به حداقل رسانده و از خروج گرما و رطوبت فضای استخر جلوگیری کرد. این امر در طول زمان به کاهش هزینه‌های گرمایش استخر می‌انجامد. علاوه بر این، می‌توان با به دام انداختن گرمای خورشید و انتقال آن به آب دمای ایده‌آل‌تری به آب بخشید.

قیمت اجرای سقف متحرک استخر

قیمت اجرای سقف متحرک استخر

مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر هزینه یا قیمت سقف متحرک استخر عبارت‌اند از:

  • مساحت و متراژ سازه
  • نوع متریال به‌کاررفته در اجرای پوشش متحرک سقف
  • کیفیت متریال
  • دستی یا برقی بودن مکانیسم حرکت سقف
  • سفارش آپشن‌های خاص در ساخت پوشش متحرک مثل استفاده از شیشه مات شونده
  • و …

سخن آخر

نتیجه اجرای سقف متحرک استخر یک سازه خاص است که به استخر شخصی شما کارایی و انعطاف‌پذیری بی‌نظیری می‌دهد. با اجرای این نوع سقف درواقع با یک تیر دو نشان می زنید. زیرا از مزیت داشتن همزمان یک استخر سرباز و سرپوشیده بهره مند خواهید شد. البته این کارایی و انعطاف‌پذیری زمانی حاصل می‌شود که اجرای این سازه را به یک مجموعه مطمئن و معتبر بسپارید.

شرکت کاژه با سال‌ها سابقه‌ی ساخت و بازسازی ساختمان و اجرای پروژه‌های متعدد در زمینه دکوراسیون داخلی و خارجی، استخر خانگی شما را به یک پوشش زیبا، متحرک و باکیفیت مجهز می‌کند. ما این کار را با کمترین قیمت تمام‌شده برای شما عزیزان انجام می‌دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته