شیشه نمای ساختمان چگونه اجرا می گردد؟ طراحی و اجرای نمای شیشه ای

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

شیشه نمای ساختمان چگونه اجرا میگردد؟ - کاژه

همانطور که می دانید شیشه نمای ساختمان یکی از پر مصرف ترین محصولات است. این نمونه از شیشه که دارای انواع مختلفی است به روش های گوناگون اجرا می شود. روش های اجرای مختلف باعث شده است که هر نمای ساختمانی دارای شکل مخصوص به خود باشد. همچنین نحوه شکل و معماری ساختمان بر شکل نهای نما تاثیر بسیار زیادی دارد. شاید شما نیز به مباحث مربوط به ساختمان علاقه مند باشید و برایتان سوال باشد که شیشه نمای ساختمان چگونه اجرا می گردد؟ اگر می خواهید از زیر و بم اجرای شیشه نمای ساختمان مطلع شوید، ما به شما پیشنهاد می کنیم که در ادامه ی مطالب با ما همراه باشید.

اجرای نمای ساختمان

باید توجه داشته باشید که نمای ساختمان هم به صورت یکپارچه اجرا می شود و هم به صورت قطعه قطعه و غیر یک پارچه. بیشتر نما های ساختمان به صورت قطعه قطعه در محل پروژه نصب می شوند. به این معنی که شیشه های نما در هر طبقه نصب می شوند. باید بدانید که سایز این نونه از شیشه ها در مقایسه با شیشه های معمولی بسیار بزرگ است و برای نصب آن ها از دستگاه های مخصوصی کمک گرفته می شود.
نمونه های یکپارچه معمولا در کارخانه های مخصوص ساخته می شوند. شیشه های یکپارچه بسیار زیبا هستند و جلوه ی بسیار منحصر به فردی دارند. این نمونه از شیشه ها به محل ساخت پروژه برده می شوند و در آنجا نصب می شوند و یا اینکه در کارخانه نصب شده و بر روی اسکلت ساختمان اجرا می شوند. این نمونه از شیشه ساختمان دارای مزیت های زیادی است. به عنوان مثال: بسیار زیبا تر است و همچنین قیمت بسیار مناسبی دارد. اگر می خواهید که نمای شیشه ای مورد نظرتان سریعتر اجرا شود بهتر است که شیشه نمای یکپارچه را انتخاب کنید زیرا این نمونه بسیار سریع اجرا می شود.

اجرای نمای شیشه ساختمان - کاژه

اجرای نمای شیشه ای ساختمان

انواع نمای شیشه ساختمان و نحوه اجرای آن ها

1. اسپایدر: اگر برای مراکز تجاری و اداری به دنبال یک نمای شیشه مناسب می گردید باید بگوییم که نمای اسپایدر یک نمای بسیار مناسب در این زمینه است. این گزینه به صورت شبکه ای اجرا می شود. برای این منظور از اتصالات کمک می گیرند و شیشه ها را به ساختمان نصب می کنند. نمای اسپایدر از هیچگونه فریمی استفاده نمی شود بلکه همانطور که گفته شد از اتصالاتی که شبیه تار عنکبوت هستند برای وصل کردن شیشه ها استفاده می کنند. شیشه ی لمینت شیشه ای است که مخصوص استفاده در نمای اسپایدر است زیرا این نمونه از شیشه توانایی تحمل فشار را دارد و مقاومتش در برابر دما بسیار زیاد است. این مدل از نما بسیار زیبا و مدرن است و بسیاری از شرکت ها و مراکز تجاری از این محصولات بهره می گیرند.

2. فریم لس: این نمونه از نمای شیشه ای توسط یک نوار آلومینیومی احاطه می شود. به این معنی که یک شبکه از پروفیل در نما نصب می شود و بعد لاستیک های مخصوص هوا بندی و آب بندی قرار داده می شوند و در نهایت شیشه های مخصوص بر روی آن ها قرار داده می شوند. خطوط بین شیشه ها بسیار نازک هستند. بنابراین خیلی دیده نمی شوند و نما به صورت یک نمای یکدست شیشه دیده می شود. از مزیت های اجرای این شیشه نمای ساختمان می توان به تنوع رنگ بندی قاب اشاره کرد. این نمونه بسیار ظریف و در عین حال بسیار مقاوم است. همچنین اگر قصد عوض کردن شیشه ها را داشته باشید این امر به راحتی انجام می پذیرد.

3. کرتین وال: نمای شیشه کرتین وال نمایی است که بر روی نمای بیرونی سازه قرار می گیرد. به این معنی که این نمونه از نما یک نمای ثانویه و دومی است. این مدل از نما به منظور زیبا سازی ساختمان هایی که ظاهرشان مورد قبول نیست بسیار کاربردی است. همچنین برای امنیت و بالا رفتن ساختمان بسیار کاربردی است. نام دیگر این نمونه از نما دیوار پرده ای است. چرا که همانند یک پرده بر روی نمای خارجی قرار می گیرد. این نمونه از نما از آلومینیوم و شیشه ساخته می شود. اگر خواهان ارتقای زیبایی و لوکس کردن ساختمان خود را دارید پیشنهاد می کنیم که استفاده از این نمای شیشه ای را فراموش نکنید.

4. دو پوسته: اگر به دنبال یک نمایی می گردید که هم از شیشه درست شده باشد و هم هوا در آن جریان داشته باشد شک نکنید که نمای دو پوسته مناسب ترین نمای شیشه ساختمان است. همانطور که از اسم این مدل از نما مشخص است، از دو لایه شیشه تشکیل شده است. از دولایه ای که از هم فاصله دارند و هوا در میان آن ها در جریان است. موادی که در ساخت لایه های اول و دوم به کار گرفته می شوند ممکن است با هم تفاوت داشته باشند. اما باید بدانید که لایه ی دوم که همان لایه ی خارجی است و نمای ساختمان را تشکیل می دهد باید از مواد مقاوم با خصوصیات ویژه ساخته شود. فاصله لایه ها یا همان پوسته ها از 20 سانتی متر تا 2 متر متغیر است. وجود این فاصله امکان تمیز کردن راحت تر شیشه را فراهم می کند. این نمونه از نما در قرن 20 میلادی اختراع شد و به مرور کامل تر شد و از آن زمان به بعد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. پروژه های مهمی در دنیا وجود دارند که از این روش بهره گرفته اند.

 

سفارش اجرای نمای شیشه ساختمان

در سفارش نمای شیشه ساختمان باید نهایت دقت را به خرج داد. چرا که این امر بسیار حساس است. بنابراین بهتر است که اجرای نمای شیشه ساختمان خود را به دست افرادی بسپارید که در این زمینه متخصص هستند و پروژه ها را به صورت حرفه ای پیش می برند. اجرای نمای شیشه کار بسیار حساسی است پس سعی کنید که بهترین تیم ها را به این منظور به کار بگیرید. تیم کاژه یکی از کارکشته ترین تیم ها در زمینه اجرای شیشه نمای ساختمان است. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که به کیفیت و تمیزی کر خود اهمیت می دهید و کار غیر حرفه ای را تحمل نمی کنید، پیشنهاد ما همکاری با این شرکت است.

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته