اجرای گنبد شیشه ای برای اماکن عمومی

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

کاربرد گنبد شیشه ای به شکل گسترده برای سقف اماکن گوناگون از جمله انواع ساختمان های تجاری، اماکن مذهبی، اماکن فرهنگی و هنری دیده می شود. اجرای گنبد شیشه ای با طرح های مختلف و تکنیک های متفاوت وجود دارد. هر یک از روش های کاربردی در نصب و اجرای گنبدهای شیشه ایی باعث ایجاد تنوع در ساختار این نوع از سقف های تزیینی و هنری شده است. گنبدهای شیشه ایی در ارتفاع و ابعاد متنوع برای ساختمان های مختلف قابل ساخت و اجرا می باشند.

اجرای گنبد شیشه ای
اجرای گنبد شیشه ای

انواع گنبدهای شیشه ایی

گنبد شیشه ای با استفاده از انواع شیشه قابل اجرا می باشند و فریم های مختلف برای نصب و اجرای این گنبدها وجود دارد. شیشه های دکوراتیو در انواع مختلف از جمله استیندگلس، تیفانی، ویترای برای ساخت گنبدهای شیشه ای مناسب هستند و در تنوع مطلوب قابل ساخت و اجرا می باشند.

اجرای گنبد شیشه ای

طرح های مختلف گنبدهای شیشه ای

ساختار متفاوت در اجرای گنبد شیشه ای برای اماکن عمومی به صورت گنبدهای کلاسیک، فانتزی و مدرن قابل اجرا هستند. برای هر یک از اماکن و ساختمان های عمومی با توجه به نوع ساختمان می توان طرح های متفاوتی از گنبدهای شیشه ای را در نظر گرفت.

اجرای گنبد شیشه ای

ویژگی های مناسب در اجرای گنبدهای شیشه ای

امروزه با پیشرفت تکنولوژی ساخت و اجرای گنبد شیشه ای در مکان های مختلف عمومی گسترش پیدا کرده است. ساخت گنبد شیشه ای جایگاه ویژه ای در معماری اسلامی دارد. به دلیل ویژگی های منحصر به فرد گنبد شیشه ای بیشترین کاربرد آن در ساختمان های عمومی، ساختمان های مسکونی و اماکن مذهبی می باشد. گنبد شیشه ای نصب آسانی دارد و برخورداری از وزن سبک برای این سازه از دلایل برتری گنبد های شیشه ای نسبت به گنبدهای آجری می باشد. از ویژگی های منحصر به فرد و متفاوت گنبد شیشه ای می توان به امکان عبور نور از گنبد استفاده شده در مکان های عمومی، امکان اجرای تمامی طرح های اسلیمی، ختایی، هندسی و انواع خط نوشته های گوناگون بر روی آن و مقاومت و ایمنی بالا در برابر زلزله اشاره کرد. هدف معماران از به کارگیری گنبدهای شیشه ایی در مکان های عمومی اجرای طراحی متفاوت با به کارگیری رنگ و نور در معماری اسلامی می باشد. گنبد های شیشه ای در انواع مختلف با ویژگی های متفاوتی ساخته می شوند که از پر طرفدار ترین آن ها می توان به گنبد شیشه ای تیفانی و گنبد شیشه ای استیند گلس اشاره نمود. از گنبدهای شیشه ایی تیفانی و استین گلاس در تمامی فضاهای عمومی بزرگ و کوچک استفاده می شود و شکوه و عظمت مکان های مذهبی را در معماری اسلامی دو چندان جلوه می دهد. کاژه ارائه دهنده انواع مناسب از گنبدهای شیشه ایی با طرح های متنوع و زیبا و جنس باکیفیت از این گنبدها می باشد.

 

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته