استفاده از اتاق شیشه‌ای در محوطه سازی

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

استفاده از اتاق شیشه‌ای در محوطه سازی

محوطه سازی یکی از بخش‌های مهم معماری است که باعث بهبود فضای بیرونی ساختمان، بهبود منظره حیاط و افزایش ارزش ریالی ملک می‌شود. این بخش از صنعت ساختمان سازی دارای طرح‌های مختلف است. نورپردازی، ساخت استخر چهار فصل با سقف متحرک در محوطه، ساخت آلاچیق، انواع تاسیسات مکانیکی و کف سازی بخش‌های مختلف طراحی در محوطه سازی هستند.‌

در ایجاد لند اسکیپ هم چنین فضای سبز و گیاهان نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند. همه‌ی این بخش‌ها و طراحی‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند و مفهوم محوطه سازی را کامل می‌کنند. برای اجرایی کردن هر یک از این طرح‌ها استانداردهای زیادی وجود دارد، هنگام ساخت محوطه این استانداردها باید کامل رعایت شوند.

ساخت اتاق شیشه‌ای در محوطه سازی

یکی دیگر از قسمت‌های مهم محوطه سازی، ساخت اتاق شیشه‌ای در محوطه است. در مطلب امروز به بررسی ویژگی‌ها و کاربردهای این اتاق شیشه‌ای خواهیم پرداخت. برای اجرایی کردن هر یک از بخش‌های لند اسکیپ نیازمند دانش و مهارت کافی هستید. گروه مهندسی کاژه یکی از معتبرترین گروه‌های تخصصی است. این تیم متخصص در زمینه بازسازی ساختمان و لند اسکیپ، از فناوری‌های کاربردی استفاده می‌کنند.

اگر قصد دارید برای محوطه‌ی خود یک اتاق شیشه‌ای تهیه کنید و آن را بسازید، حتما از تجربیات و دانش این گروه استفاده کنید. قطعا اجرایی کردن هر یک از طرح‌ها در زمینه ساخت و ساز، مستلزم صرف وقت زیاد و سرمایه فراوانی است. برای این که نتیجه خوبی از ایجاد لند اسکیپ حاصل کنید، از هدر رفتن سرمایه و وقت خود پیشگیری کنید، بدون دانش و مهارت کافی از انجام فعالیت‌های تخصصی خودداری کنید.

اتاق شیشه‌ای چیست؟

در محوطه سازی، اتاق شیشه‌ای به اتاقی گفته می‌شود که در فضای بیرونی ساختمان اجرایی می‌شود. بر این اساس که شرایط اقلیمی محل زندگی شما چگونه است، برای ساخت آن از شیشه استفاده می‌شود. یکی از اهداف مهم ساخت این اتاق استفاده از نور آفتاب در فضایی مطلوب و دلپذیر است.

در برخی از مناطق که شرایط اقلیمی مناسبی دارد و تابش نور آفتاب ملایم است، برای ساخت سقف این اتاق از شیشه استفاده می‌شود. معمولا در مناطق گرم و خشک که شدت تابش نور آفتاب بالا است، برای ساختن سقف از شیشه استفاده نمی‌شود. برای حفظ سلامتی پوست و دلپذیر بودن فضای اتاق شیشه‌ای هنگام ساخت آن، بهتر است شرایط آب و هوایی را در نظر بگیرید.

اتاق شیشه‌ای در محوطه سازی

تفاوت اتاق شیشه‌ای با گلخانه

اتاق شیشه‌ای اگرچه شباهت‌هایی با گلخانه دارد اما کاربرد این اتاق با گلخانه متفاوت است. یکی از مهم‌ترین اهداف ساخت اتاق شیشه ای بهبود فضای جویی منزل است، استفاده از این اتاق با بهبود فضای ساختمان شرایط زیستی را بهبود می‌دهد. علاوه بر بهبود جو ساختمان، فضایی مطلوب و دلپذیر، یک مکان آرام، دلنشین، که در آن از گل و گیاه هم استفاده می‌شود، در اختیار شما قرار خواهد گرفت. در نتیجه شما فضایی را در منزل در اختیار خواهید داشت که می‌توانید مدتی دور از دغدغه‌های روزانه، در آن استراحت کنید.

این اتاق با مکانیزم مناسبی که دارد در چهار فصل قابل استفاده خواهد بود. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این اتاق، دیوارهای آن است که کاملا شیشه‌ای هستند. در برخی از موارد حتی برای سقف این اتاق از شیشه استفاده می‌کنند. دیوارهای کاملا شیشه‌ای باعث می‌شود زاویه دید گسترده‌تری به فضای منزل داشته باشید. هم چنین وجود سقف شیشه‌ای باعث می‌شود فضایی بسیار مطلوب را در شب‌های پر ستاره تجربه کنید.

استفاده از گیاهان مختلف برای تزیین اتاق شیشه‌ای

یکی از بخش‌های جذاب اتاق شیشه‌ای در محوطه سازی، استفاده از گیاهان مختلف برای تزیین این اتاق است. همان طور که می‌دانید به دلیل ساختار شیشه‌ای این اتاق، در فصل تابستان فضای بسیار گرمی در آن ایجاد می‌شود. به همین دلیل نیاز است که در این اتاق از عناصر مختلف برای خنک شدن فضای اتاق استفاده شود. یکی از این سیستم‌های خنک کننده، گیاهان هستند که به عنوان عناصر طبیعی خنک کننده عمل می‌کنند.

بهترین نوع گیاهان برای استفاده در این شرایط گیاهان گرمسیری هستند. گیاهان گرمسیری در تابش زیاد آفتاب رشد خوبی دارند. این گیاهان هم چنین در فصل زمستان رشد می‌کنند، البته در این فصل با سرعت کم‌تری رشد می‌کنند. ساکولنت، کاکتوس، پتوس، فیلودندرون، کلودندرون، انواع گیاهان گرمسیری هستند که برای رشد در اتاق شیشه‌ای مناسب هستند.

طراحی اتاق شیشه‌ای در محوطه سازی

در محوطه‌سازی برای اجرایی کردن اتاق شیشه‌ای، از فناوری‌های جدیدتری نسبت به ساخت آلاچیق استفاده می‌شود. معماری اتاق شیشه‌ای به گونه‌ای است که استفاده از این اتاق را در فصل‌های سرد هم ممکن می‌کند. اگر چه این اتاق تقریبا به طور صد در صدی از شیشه ساخته می‌شود، اما در هنگام بارندگی و برف و بوران نیز قابل استفاده است. این اتاق با استفاده از سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مناسب در چهار فصل کاربرد خواهد داشت.

برای طراحی داخل این اتاق نیز می‌توانید از مبلمان استفاده کنید. برای استفاده از مبلمان در این اتاق می‌توانید بر اساس سلیقه‌ی خود از رنگ‌ها و طرح‌های مختلف استفاده کنید. مهم‌ترین عناصر تزیینی در این اتاق، گیاهان و مبلمان هستند. سعی کنید از شلوغ شدن فضای اتاق جلوگیری کنید، اگر فضای کافی برای استفاده از گیاهان مختلف در اختیار ندارید، تعداد گیاهان را کاهش دهید. از مبلمان با رنگ‌های روشن و طرح‌های جذاب استفاده کنید.

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته