اجرای اسکای لایت برای پاساژ؛ یک ایده‌ی عالی در طراحی تجازی

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

اجرای اسکای لایت برای پاساژ

به نظر شما ساخت اسکای لایت برای پاساژ چه مزایایی دارد؟ آیا یک مرکز خرید باید به چنین سازه‌ای مجهز باشد؟

واقعیت این است که طراحی یک مرکز خرید مانند پاساژ، مأموریتی بزرگ و خطیر است. انجام این کار، توجه به جنبه‌های مختلف زیادی را می‌طلبد که روشنایی و دریچه‌های ورود نور از مهم‌ترین آن‌ها محسوب می‌شوند. این دو مورد، مؤلفه‌های حساسی هستند که کم‌توجهی نسبت به آن‌ها می‌تواند روی سازه‌ی نهایی تأثیر ملموسی بگذارد.

ایده‌های زیادی برای تأمین روشنایی مراکز خرید وجود دارد؛ ولی با نصب اسکای لایت برای پاساژ می‌توان با یک تیر دو نشان زد. نصب چنین سازه‌ای مزایای زیادی را برای مراکز خرید به ارمغان می‌آورد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. از شما خوبان دعوت می‌کنیم همچون گذشته تا انتهای این مطلب کاژه را همراهی کنید.

اجرای اسکای لایت برای پاساژ

مزایای نصب اسکای لایت برای پاساژ

استفاده روزافزون از سقف شیشه ای در پاساژها و مراکز خرید بی‌دلیل نیست. حالا بسیاری از طراحان، تعبیه‌ی این سازه را از همان ابتدا در دستور کار قرار می‌دهند. بسیاری از مالکان پاساژهای دیگر هم در فرایند بازسازی ساختمان نسبت به انجام این کار اقدام می‌کنند. بگذارید با مرور مزایای نصب اسکای لایت، دید واضح‌تری نسبت به ضرورت اجرای این سازه در مراکز تجاری پیدا کنیم.

1. زیبایی بصری

اولین و چشمگیرترین نتیجه‌ی طراحی و اجرای یک سقف نورگیر، افزایش محسوس جذابیت و زیبایی بصری محیط است. بعد از اتمام ساخت پاساژ و افتتاح آن، تردید نکنید که اسکای لایت به یکی از شاخص‌ترین جاذبه‌های معماری آن تبدیل خواهد شد. اجرای اسکای لایت، نمای پاساژ را به سطح بالاتری ارتقا می‌دهد و این از نظر تجاری، یک اتفاق مهم است. بسیاری از خریداران، کیفیت و اصالت یک مرکز خرید را با توجه به نمای ظاهری آن ارزیابی می‌کنند. این بدان معناست که اگر یک پاساژ از نظر آن‌ها شیک و زیبا به نظر برسد، احتمال بازگشتشان به آن پاساژ بسیار بالاست. بااین‌حال، همه چیز به زیبایی و نمای ظاهری محدود نمی‌شود. اسکای لایت از نظر کارکردی نیز می‌تواند یک سازه‌ی مفید و ارزشمند باشد.

2. روشن کردن محیط

اغلب پاساژها و مراکز خرید، یک خصوصیت مشترک دارند. این خصوصیت، بزرگ بودن آن‌هاست. تلاش برای تأمین روشنایی یک پاساژ بزرگ با استفاده از چراغ‌های برقی نه‌تنها کاری سخت است، بلکه بسیار گران تمام می‌شود. این یعنی اگر اجرای اسکای لایت جایی در پلن طراحی پاساژ نداشته باشد، مبالغی که صرف پرداخت هزینه برق می‌شود،  سر به فلک خواهد کشید!

با نصب یک نورگیر سقفی مدرن در ابعاد مناسب، علاوه بر زیباسازی فضا می‌توانید حجم زیادی از نور طبیعی را وارد محیط کنید. این نور طبیعی، فضای پاساژ را در طول روز و عصر روشن نگه می‌دارد و عبور و مرور را آسان‌تر می‌کند. تأمین روشنایی، اصلی‌ترین مزیت اقتصادی نصب اسکای لایت برای پاساژ است که به‌واسطه‌ی صرفه‌جویی‌های قابل‌توجهی که به دنبال دارد، خیلی زود هزینه طراحی و اجرای این سازه را پوشش می‌دهد.

3. ایمنی

سومین مزیت نصب اسکای لایت برای پاساژ یا مرکز خرید، یک امتیاز بسیار خاص است. امتیازی که ایمنی حضور در محیط را بالا می‌برد. با وجود اسکای لایت در صورت قطع برق، خریداران می‌توانند به‌راحتی مسیر خود را به سمت درها یا گیت‌های خروج پیدا کنند. بدون نورگیر، حتی اگر پنجره‌های زیادی در بخش‌های مختلف پاساژ تعبیه شده باشند، باز هم تأمین روشنایی کل فضا امری دور از ذهن است. درنتیجه در مواقعی مثل قطع برق، بخش‌های زیادی از پاساژ کاملاً تاریک و راهروهای آن‌ها غیرقابل تردد خواهند شد. سقف نورگیر با تأمین نور طبیعی فضا بدون توجه به شرایط، از مواجهه‌ی خریداران با چنین موقعیتی  جلوگیری می‌کند.

ناگفته نماند که تأمین روشنایی فضا فقط مخصوص روز نیست. حتی در شب هم نور ورودیِ ماه می‌تواند تغییر قابل‌توجهی را در میزان روشنایی فضا رقم بزند.

4. بالا رفتن ارزش ملک

اجرای نورگیر سقفی به شکل چشمگیری ارزش یک ملک تجاری را بالا می‌برد. انجام این کار حتی می‌تواند از بیرون هم ظاهر منحصربه‌فردی به مرکز تجاری بدهد. ظاهری که در یک نگاه، اهالی بیزینس را وسوسه می‌کند تا برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود در پاساژ مصمم شوند و برای تحقق این امر، از پرداخت پول بیشتر برای خرید یا اجاره مغازه، ابایی نداشته باشند.

اجرای اسکای لایت برای پاساژ

سخن آخر

اجرای سقف نورگیر در پاساژ یک پروژه بزرگ است که برنامه‌ریزی زمانی و مالی دقیقی را می‌طلبد. نورگیرها انواع مختلفی دارند. مطمئناً نصب یک نورگیر ساده مثل اسکای لایت تخت یا مسطح هم می‌تواند تفاوت زیادی از نظر نما و کارکرد برای پاساژ ایجاد کند؛ ولی باید اذعان کرد که برخی مدل‌های دیگر اسکای لایت برای استفاده در مراکز خرید گزینه‌های مناسب‌تری هستند. در این میان می‌توان از دو مدل محبوب یعنی اسکای لایت گنبدی و اسکای لایت هرمی نام برد.

به‌منظور بهره‌مندی حداکثری از مزایای اجرای اسکای لایت برای پاساژ، دقت و تخصص در طراحی و اجرا اهمیت ویژه‌ای دارد. این امر ایجاب می‌کند که این پروژه حساس را به متخصصان کارکشته و باتجربه‌ی کاژه محول کنید. ما با سال‌ها سابقه در زمینه اجرای انواع پروژه‌های دکوراسیون داخلی، ساختمان تجاری شما را به مدرن‌ترین و باکیفیت‌ترین سازه‌های نورگیر مجهز می‌کنیم.

اجرای اسکای لایت برای پاساژ

شاید قیمت اسکای لایت در نگاه اول، بسیاری را از اجرای این سازه منصرف کند. ولی مجدداً یادآوری می‌کنیم که مزایای سقف نورگیر، ظرف مدت کوتاهی، صدها برابر هزینه‌ی آن را به شما بازمی‌گرداند. کاژه با قیمت‌گذاری منصفانه‌ی خدمات خود سعی در جلب رضایت حداکثری شما مشتریان گرامی دارد.

 

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط با این نوشته