بازسازی ارزان آشپزخانه با 5 ایده‌ی ساده ولی معجزه‌آسا

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

بازسازی ارزان آشپزخانه با 5 ایده‌ی ساده ولی معجزه‌آسا

بازسازی ارزان آشپزخانه یک ایده خوب و منطقی برای شروع یک پروژه‌ی بزرگ است. اگر از چندی پیش به فکر ایجاد تغییر و تحول در فضای خانه افتاده‌اید و به دنبال یافتن یک نقطه شروع مناسب هستید، چه مکانی بهتر از آشپزخانه؟! آشپزخانه را قلب ساختمان می‌دانند و وقتی قلب، وضعیت مناسبی داشته باشد، می‌تواند بر وضعیت بخش‌های دیگر خانه نیز تأثیر مثبتی بگذارد.

بازسازی ساختمان اغلب شامل مجموعه‌ای از عملیات گسترده است که به پول و زمان قابل‌توجهی نیاز دارد. بااین‌حال، گاهی اجرای مطلوب یک پروژه‌ی مستقل مثل بازسازی آشپزخانه قدیمی هم به‌تنهایی می‌تواند ظاهر ساختمان را تغییر دهد. ممکن است درصدد افزایش ارزش ملک خود در طول زمان باشید. شاید هم می‌خواهید خانه را در آینده‌ای نزدیک بفروشید یا صرفاً به دنبال ایجاد یک تنوع ظاهری هستید. فارغ از قصد و نیت شما، در ادامه 5 نکته کاربردی را در خصوص بازسازی ارزان آشپزخانه با شما عزیزان در میان می‌گذاریم. نکاتی که بدون تحمیل هزینه‌های سنگین، ظاهر دلپذیر و مدرنی به آشپزخانه شما و بعضاً کل ساختمان می‌بخشند. دعوت می‌کنیم تا انتهای این گفتار با کاژه همراه باشید.

روش‌های بازسازی ارزان آشپزخانه قدیمی

1. دستی به سر و روی کابینت‌های قدیمی بکشید!

کمی زور بازو، مقداری رنگ و یک پیچ‌گوشتی می‌تواند فضای آشپزخانه شما را کاملاً نونوار کند. رنگ‌آمیزی و به‌روزرسانی سخت‌افزاری کابینت‌های قدیمی (مثل تعویض دستگیره‌ها)، یک ایده همیشگی برای بازسازی ارزان آشپزخانه محسوب می‌شود. ایده‌ای که همواره امتحان خود را به‌خوبی پس داده است.

اگر کابینت‌ها چوبی هستند، باید بدانید که بهترین نوع چوب برای رنگ‌آمیزی، چوب خام (بدون رنگ و جلا) است. بااین‌حال شما می‌توانید با استفاده از کاغذ سنباده، چوب را بسابید و رنگ قبلی را از روی سطح آن پاک کنید. به این ترتیب می‌توانید مطمئن باشید که لایه جدید رنگ به‌خوبی روی سطح چوب می‌نشیند. قبل از رنگ‌آمیزی، سطح کابینت‌ها را به‌طور کامل تمیز کنید تا هیچ ردی از آلودگی و چربی روی آن باقی نماند. اگر قصد تعویض اجزایی مثل دستگیره‌ها را دارید، قبل از شروع رنگ‌آمیزی این کار را انجام دهید. درنهایت روی چوب را با جلای براق یا نیمه براق پرداخت کنید تا تمیز کردن آن کار آسانی باشد.

روش‌های بازسازی ارزان آشپزخانه قدیمی

2. نصب کاشی‌های طرح دار روی دیوار

نصب چند قطعه کاشی طرح دار در نقاطی مثل زیر کابینت‌ها یا پشت اجاق‌گاز رومیزی، فضای آشپزخانه را به معنای واقعی کلمه زنده می‌کند. این یک ایده جذاب در بازسازی ارزان آشپزخانه است که گزینه‌های متعددی را از نظر رنگ، متریال و نوع پرداخت در معرض انتخابتان می‌گذارد.

نصب کاشی‌های طرح دار زیبا، ضمن ارتقای نمای ظاهری، فرصتی عالی برای تزریق سبک و استایل دلخواه شما به فضای آشپزخانه است. انجام این کار در عین ایجاد یک تحول ظاهری بزرگ، هزینه زیادی را در نوسازی آشپزخانه روی دستتان نمی‌گذارد.

روش‌های بازسازی ارزان آشپزخانه قدیمی

3. ارتقای وسایل و سخت‌افزارها

یک راه دیگر برای بازسازی ارزان آشپزخانه، به‌روزرسانی سخت‌افزاری آن است. این کار از طریق تعویض وسایل قدیمی مثل شیرآلات، چراغ‌ها و … با وسایل جدید صورت می‌پذیرد. یادتان باشد که آشپزخانه، نقطه‌ای بسیار کلیدی و استراتژیک در ساختمان است که شایسته توجه ویژه‌ای از جانب شماست. ولی اگر برای بازسازی کامل آن بودجه کافی ندارید، می‌توانید از طریق تعویض وسایل، بدون پرداخت هزینه گزاف نسبت به بهبود ظاهری آن اقدام کنید.

4. خرید جزیره آشپزخانه

جزیره آشپزخانه یک پیشخوان مستقل است که این روزها در حوزه دکوراسیون داخلی آشپزخانه کاربرد فراوانی دارد. استقرار این پیشخوان در مرکز آشپزخانه، کارایی و زیبایی مضاعفی را به آن می‌بخشد.

ازآنجایی‌که این روزها، از مفهوم پلان باز در طراحی دکوراسیون استقبال زیادی می‌شود، افزودن یک جزیره آشپزخانه راهی عالی برای ارتقای نمای ظاهری و بهبود کارایی آشپزخانه شماست. فقط قبل از اقدام برای خرید این نوع پیشخوان، از وجود فضای کافی در آشپزخانه اطمینان حاصل کنید.

یک جزیره آشپزخانه استاندارد حداقل 2 فوت عرض دارد و تخته‌ی روی کانتر نیز حداقل به یک فوت فضا نیاز دارد. اگر بخواهید در اطراف آن صندلی بچینید، حداقل به 2 فوت فضای بیشتر نیاز دارید. علاوه بر این، برای اینکه رفت‌وآمد از کنار جزیره با مشکل روبرو نشود، به حداقل 3 فوت دیگر از هر طرف آن نیاز دارید. با این تفاصیل، شرط اجرای این ایده داشتن حداقل 12 فوت فضای آزاد در آشپزخانه است.

5. تعویض کف‌پوش‌ها

اگر وضعیت کف‌پوش‌ها نامناسب است، پیشنهاد می‌کنیم در بازسازی ارزان آشپزخانه، بودجه‌ای را به تعویض آن‌ها اختصاص دهید. انتخاب متریال، رنگ و طرح کف‌پوش می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. بااین‌حال مهم است که با در نظر گرفتن ویژگی‌های هر متریال، نسبت به خرید کف‌پوش اقدام کنید.

به‌عنوان مثال، کف‌پوش‌های چوبی ظاهر بسیار شیک و چشم‌نوازی دارند ولی شاید برای شما یک گزینه کاربردی نباشند. تردد حیوانات خانگی یا کودکان خردسال می‌تواند این نوع کف‌پوش‌ها را دچار خراش و خرابی کند. امری که ایجاب می‌کند بعد از چند سال دوباره به فکر تعویض کف‌پوش بیفتید. برای چنین خانواده‌هایی، کف‌پوش‌های لمنیتی انتخاب مناسب‌تری محسوب می‌شوند. ظاهر این نوع کف‌پوش‌ها شباهت بسیار زیادی به چوب دارد و درعین‌حال، بسیار بادوام‌تر از چوب هستند. مزیت دیگر کف‌پوش لمینت در بازسازی ارزان آشپزخانه قیمت مناسب آن است. کف‌پوش لمنیتی، معمولاً ارزان‌تر از چوب سخت سنتی بوده که این امر، باعث صرفه‌جویی زیادی در هزینه بازسازی آشپزخانه می‌شود. یادتان باشد که ارزیابی دقیق مزایا و انتخاب متریال مورد استفاده در فرایند بازسازی، نقش مهمی در کاهش هزینه‌های بلندمدت ایفا می‌کند.

بازسازی ارزان آشپزخانه

سخن آخر

اگر در حال حاضر از نظر مالی با محدودیت‌های خاصی روبرو هستید، مشکلی نیست. اگر بخواهید بازسازی ساختمان را تا لحظه‌ی ایده‌آلتان به تعویق بیندازید، شاید این لحظه هرگز فرا نرسد. بنابراین منطقی‌تر آن است که حتی اگر قادر به بازسازی کل ساختمان نیستید، انجام این کار را در یک مقیاس محدود شروع کنید. برای این منظور، قلب ساختمان یعنی آشپزخانه می‌تواند بهترین انتخاب ممکن باشد.

ممکن است به دلیل شرایط مالی، در پرداخت هزینه بازسازی آشپزخانه با مشکلاتی روبرو باشید. ولی خوشبختانه وجود چند راهکار ساده و درعین‌حال کاربردی، بازسازی ارزان آشپزخانه را برایتان امکان‌پذیر می‌کند. در این مقاله با ذکر و توضیح 5 روش، تلاش کردیم تا سرنخ‌های خوبی را برای بازسازی آشپزخانه در اختیارتان قرار دهیم. روش‌هایی که به دلیل ارزان بودن، شاید در نگاه اول بیش‌ازحد ساده به نظر برسند؛ ولی بعد از اجرا و به‌واسطه‌ی تأثیر چشمگیری که ایجاد می‌کنند، لبخند رضایت  را بر لبانتان می‌نشانند.

برای بازسازی ساختمان در مقیاس وسیع‌تر، طبیعتاً به ورود یک پیمانکار متخصص نیاز است. ازآنجایی‌که این پروژه‌ها به پول و زمان بیشتری نیاز دارند، قبل از شروع آن‌ها باید همه جوانب را در نظر بگیرید. گروه کاژه با سال‌ها سابقه و کوله باری از تجربه در حوزه دکوراسیون ساختمان، آماده ارائه مشاوره و اجرای پروژه‌های بازسازی شماست.

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته