9 نکته کاربردی برای بازسازی ارزان سرویس بهداشتی

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

9 نکته کاربردی برای بازسازی ارزان سرویس بهداشتی

بازسازی ارزان سرویس بهداشتی مستلزم بررسی همه‌جانبه و یک برنامه‌ریزی دقیق است. به‌طور کلی هر پروژه‌ای در بازسازی ساختمان هزینه قابل‌توجهی را می‌طلبد؛ ولی این بدان معنا نیست که هیچ راهی برای صرفه‌جویی و کاهش مخارج وجود ندارد.

عده‌ای گمان می‌کنند که منظور از بازسازی سرویس بهداشتی با کمترین هزینه، چشم‌پوشی از کیفیت کار است. درحالی‌که اصلاً این‌طور نیست. تصمیمات به‌ظاهر اقتصادی مثل انتخاب مواد نامرغوب و بی‌کیفیت شاید در کوتاه‌مدت هزینه‌های بازسازی ساختمان را کم کنند؛ ولی به مرور زمان مخارج سنگین‌تری را روی دستتان می‌گذارند. وقتی صحبت از کاهش هزینه بازسازی سرویس بهداشتی می‌کنیم، باید به دنبال ایجاد یک توازن منطقی بین کیفیت و هزینه باشیم. در این مطلب از کاژه به اتفاق شما عزیزان چند نکته کاربردی را برای تحقق این هدف مرور خواهیم کرد.

9 نکته کاربردی برای بازسازی ارزان سرویس بهداشتی

9 نکته اساسی در بازسازی ارزان سرویس بهداشتی

1. نیازها و خواسته‌هایتان را اولویت‌بندی کنید

اولین گام برای بازسازی ارزان سرویس بهداشتی این است که فهرستی از نیازها و خواسته‌هایتان تهیه کنید. موضوعات مهم‌تر را در اولویت قرار دهید و روی جزئیات بیش‌ازحد سخت‌گیر نباشید. به‌عنوان مثال، اگر تمرکزتان به داشتن وسایل لوکس معطوف است، آنگاه شاید مجبور شوید که برای کاشی‌کاری سرویس بهداشتی کمتر هزینه کنید. از سوی دیگر، اگر اولویت اصلی، افزایش ارزش خانه برای فروش باشد، اقداماتی مثل رنگ‌آمیزی و نصب تجهیزات مدرن اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

2. هزینه‌ها را برآورد کنید

هنگام برنامه‌ریزی برای بازسازی ارزان سرویس بهداشتی، بسیار مهم است که تخمین نسبتاً دقیقی از میزان واقعی هزینه‌ها داشته باشید. برای این منظور با پیمانکار مدنظرتان مشورت کنید تا کار را با برنامه‌ریزی قبلی پیش ببرید. این کار ضمن کمک به باقی ماندن در چارچوب بودجه‌ی تعیین‌شده، فرایند بازسازی را تسهیل و تسریع می‌کند. با یک بودجه‌بندی مشخص، دیگر وسوسه نمی‌شوید که بیشتر از سقف مالی مُجاز هزینه کنید. از طرف دیگر، کیفیت را نیز فدای صرفه‌جویی و ملاحظات مالیِ ناگهانی نخواهید کرد.

فضا و چیدمان را در نظر بگیرید

3. فضا و چیدمان را در نظر بگیرید

تغییر دکور سرویس بهداشتی تأثیر زیادی بر هزینه بازسازی آن می‌گذارد. اگر شکل و اندازه فعلی سرویس را حفظ کنید، دیگر نیازی نیست که برای اموری مثل لوله‌کشی و سایر تغییرات ساختاری، پول بیشتری بپردازید. در این راستا دیوارهای باربر (حمال) را نیز در مکان قبلی نگه دارید. ولی درصورتی‌که خواهان ایجاد تغییرات اساسی در دکوراسیون داخلی هستید، آنگاه باید بودجه بیشتری را به بازسازی سرویس بهداشتی اختصاص دهید.

4. مکان لوازم بهداشتی را تغییر ندهید

یکی از بهترین اقدامات برای بازسازی ارزان سرویس بهداشتی، عدم جابه‌جایی لوازم بهداشتی مثل سینک و شیرآلات، توالت و خطوط آب و برق است. جابه‌جایی این لوازم به‌راحتی می‌تواند نیمی از بودجه بازسازی را تمام کند. بااین‌حال، باید اذعان کرد که جابه‌جایی لوازم گاهی باعث بزرگ‌تر شدن فضای سرویس بهداشتی می‌شود. قبل از هر اقدامی ابتدا با یک طراح داخلی مشورت کنید تا ببینید ایجاد یک فضای بزرگ‌تر، ارزش هزینه‌ای را که صرف جابه‌جایی لوازم می‌کنید دارد یا نه؟ گاهی ارائه یک راهکار خلاقانه و درعین‌حال ارزان توسط یک فرد متخصص می‌تواند تفاوت بزرگی رقم بزند.

5. از ابعاد استاندارد خارج نشوید

اگر در بازسازی ارزان سرویس بهداشتی، اولویتتان بر تغییر وسایل است، لوازم جدیدی مثل وان، دوش، توالت، سینک و … را در ابعاد استاندارد تهیه کنید. اقلام استاندارد ارزان‌تر هستند و در صورت بروز خرابی، به‌راحتی می‌توان آن‌ها را در بازار پیدا و جایگزین وسیله‌ی خراب کرد.

9 نکته کاربردی برای بازسازی ارزان سرویس بهداشتی

6. از متریال مقرون‌به‌صرفه استفاده کنید

در بازسازی سرویس بهداشتی، طیف گسترده‌ای از مواد و متریال را می‌توان به کار گرفت. انتخاب متریال تأثیر قابل‌توجهی بر هزینه بازسازی سرویس می‌گذارد. اگر خواهان کاهش حداکثری هزینه‌ها هستید، از مصالح مقرون‌به‌صرفه مانند کانتر لمینتی، کاشی‌های چینی (پرسلان) و تجهیزات اولیه استفاده کنید. برای این منظور الگوهای مختلف کاشی‌کاری و نورپردازی را نیز با یکدیگر مقایسه کنید. با یک بررسی دقیق می‌توانید آیتم‌هایی را بیابید که در عین برخورداری از ظاهر زیبا، قیمت مناسبی داشته و در طول زمان کیفیت خود را حفظ می‌کنند.

از آیتم‌هایی که وضعیت خوبی دارند، دوباره استفاده کنید

7. از آیتم‌هایی که وضعیت خوبی دارند، دوباره استفاده کنید

در بازسازی ارزان سرویس بهداشتی، احتمال استفاده‌ی مجدد از برخی آیتم‌ها وجود دارد. به‌عنوان مثال، اگر توالت فرنگی هنوز ظاهر خوبی دارد و ارتفاع آن نیز مناسب است، تعویض آن موضوعیت چندانی نخواهد داشت. بعضی آیتم‌ها را با یک به‌روزرسانی کوچک می‌توان اِحیا کرد. مثلاً می‌توانید به جای تعویض توالت، صرفاً نسبت به تعویض مقر (نشیمنگاه) آن اقدام کنید. این قاعده درباره وسایل دیگری مثل قفسه حوله، چراغ‌ها، تجهیزات کابینت و حتی وان هم صادق است. با استفاده مجدد یا به‌روزرسانی آیتم‌های سالم می‌توانید صرفه‌جویی قابل‌توجهی در هزینه بازسازی سرویس بهداشتی داشته باشید.

8. وسایل و تجهیزات را با مناسب‌ترین قیمت تهیه کنید

برای خرید وسایل و تجهیزات گزینه‌های زیادی در معرض انتخابتان قرار دارند. ولی برای بازسازی ارزان سرویس بهداشتی، طبیعتاً باید ارزان‌ترین عرضه‌کنندگان را انتخاب کنید. بنابراین قیمت اقلام را در فروشگاه‌های مختلفی با یکدیگر مقایسه نموده و آن‌ها را از ارزان‌ترین مراکز بخرید. البته عرضه‌کننده‌ی منتخب شما باید در عین ارزان‌فروشی، از اعتبار کافی در بازار برخوردار باشد. این امر خاطرتان را از بابت کیفیت و اصالت تجهیزاتی که می‌خرید، آسوده می‌کند. اگر در انجام این کار مردد هستید در صورت امکان، تهیه وسایل را به پیمانکار معتمد خود بسپارید.

وسایل و تجهیزات را با مناسب‌ترین قیمت تهیه کنید

9. از یک مجموعه حرفه‌ای کمک بگیرید

موفقیت در بازسازی ارزان سرویس بهداشتی تا حد زیادی در گرو انتخاب یک پیمانکار مجرب و متخصص است. پیمانکاری که با در نظر گرفتن بودجه و زمان موردنظر شما بهترین فرایند طراحی و اجرا را در بازسازی ساختمان برنامه‌ریزی کند. ازجمله مهم‌ترین مزایای سپردن عملیات به یک پیمانکار معتبر عبارت‌اند از:

  • رعایت چارچوب بودجه‌بندی و به کار بستن راهکارهای مقرون‌به‌صرفه
  • تعامل نزدیک تیم طراحی و اجرا در راستای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن
  • تأمین مواد و متریال لازم با مناسب‌ترین قیمت
  • استفاده از نیروی انسانی متخصص و کاهش هزینه‌ نیروی کار

9 نکته کاربردی برای بازسازی ارزان سرویس بهداشتی

سخن پایانی

هزینه بازسازی سرویس بهداشتی می‌تواند واقعاً زیاد باشد. بااین‌حال، با چند تصمیم‌گیری هوشمندانه می‌توان بدون صرف‌نظر کردن از جنبه‌ی کیفی کار، هزینه اجرای عملیات را کاهش داد. نظر به این امر، در این مقاله  از کاژه 9 نکته اساسی را برای بازسازی ارزان سرویس بهداشتی با شما همراهان همیشگی در میان گذاشتیم.

از میان موارد فوق اهمیت انتخاب پیمانکار را دستکم نگیرید. ایده‌های خوب بدون اجرای اصولی، محکوم به شکست هستند. ما در کاژه آماده‌ایم تا به شما در اجرای موفقیت‌آمیز ایده‌هایتان کمک کنیم. ما ضمن درک چشم‌انداز شما و با در نظر گرفتن اولویت‌ها، صفر تا صد فرایند بازسازی سرویس بهداشتی را از هموارترین مسیر پیش برده و ضمن تضمین کیفیت اجرا، هزینه‌های بازسازی را به حداقل می‌رسانیم.

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته