چرا بازسازی ساختمان های اداری برای کسب و کارهای موفق مهم است؟

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

چرا بازسازی ساختمان های اداری برای کسب و کارهای موفق مهم است؟

ضرورت بازسازی ساختمان های اداری، به‌مراتب فراتر از ایجاد یک نمای بصری جدید است. تصمیم‌گیران سازمانی و صاحبان کسب‌وکار، باید برنامه‌های نوسازی را به شکلی جدی مدنظر قرار دهند. عدم التفات کافی نسبت به این مقوله، سازمان را از مزایای زیادی محروم می‌سازد.

ساختمان های تجاری هم درست مثل ساختمان های مسکونی به نوسازی نیاز دارند. برای این کار دلایل زیادی را می‌توان برشمرد. دلایلی به‌مراتب بیشتر و محکم‌تر از دلایل نوسازی منازل مسکونی. آیا برای شروع این کار مردد هستید؟ 4 دلیلی که در ادامه می‌خوانید، از درستی اجرای این پروژه مطمئنتان می‌کنند. از شما دعوت می‌کنیم همچون همیشه تا انتهای این مطلب با کاژه همراه باشید.

بازسازی ساختمان های اداری برای کسب و کارهای

بازسازی ساختمان های اداری چه اهمیتی دارد؟

به این سوال مهم می توان از 4 منظر پاسخ داد که در اینجا به ذکر و تشریح آنها می پردازیم.

بهبود مشارکت کارکنان

1. بهبود مشارکت کارکنان

بهبود مشارکت پرسنل در محیط کار، بهره‌وری بیشتر آن‌ها را به دنبال دارد. این امر به‌تنهایی می‌تواند سهم زیادی در رشد سود یک سازمان داشته باشد. بازسازی ساختمان های اداری به اَشکال مختلف زمینه مناسبی را برای این مشارکت ایجاد می‌کند.

ایجاد فضای تعامل و همکاری

تعامل و همکاری برای همه شرکت‌ها و سازمان‌ها امری حیاتی محسوب می‌شود. خواه این تعامل بین نیروی انسانی شرکت باشد یا بین کارکنان و مشتریان سازمان. در هر حالتی مهم است که فضای فیزیکی محل کار، ترغیب‌کننده به نظر برسد. چنین فضایی بروز خلاقیت، تبادل آزادانه‌ی ایده‌ها و برنامه‌ریزی مشترک را امکان‌پذیر می‌سازد.

بازسازی ساختمان اداری، یک فرصت خوب برای ایجاد بخش‌های تعاملی است. بخش‌هایی که افراد بتوانند از طریق تعامل، منبع الهام یکدیگر باشند و از این تعامل، انرژی مضاعفی دریافت کنند.

سازمان‌دهی بهتر

اضافه کردن تدریجی مناطق و میزها به محیط کار درنهایت می‌تواند فضای فیزیکی را به هرج‌ومرج و به‌هم‌ریختگی دچار کند. به‌هم‌ریختگی محیط کار، دشمن قسم‌خورده‌ی بهره‌وری کارکنان است. در مقابل، بازسازی ساختمان های اداری بر مبنای یک پلن منسجم و همه‌جانبه، ضمن ارتقای جذابیت بصری و بهبود دکوراسیون داخلی اداری، اعضای تیم‌های کاری را در مناطق بهینه و از پیش تعیین‌شده مستقر می‌سازد.

افزایش نور طبیعی

بسیاری از مدیران و صاحبان کسب‌وکار، میزان اهمیت جریان نور طبیعی در دفاتر را به‌خوبی درک نمی‌کنند.  بااین‌حال باید بدانید که ورود نور طبیعی بیشتر، یکی از ساده‌ترین و درعین‌حال مؤثرترین روش‌ها برای بهبود روحیه و سلامتی و متعاقباً افزایش مشارکت کارکنان است.

با بازسازی ساختمان های اداری می‌توان چیدمانی را برای محیط کار ایجاد کرد که کارکنان در طول روز از نور طبیعی بیشتری بهره‌مند شوند. تحقق این امر بعضاً مستلزم اجرای پروژه‌هایی مانند اضافه کردن پنجره‌های جدید یا نصب اسکای لایت است.

استفاده بهتر از فضا

2. استفاده بهتر از فضا

در شرایط سخت اقتصادی امروز و با در نظر گرفتن هزینه‌های سرسام‌آور کسب‌وکار، استفاده بهینه از فضا بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند. عدم استفاده بهینه از فضای محیط کار، می‌تواند به افزایش هزینه‌های سربار منجر شود. هزینه‌هایی که سرعت گردش چرخ تجارت را کند می‌کنند.

اگر سبک و معماری فعلی دفتر کار شما، اجازه استفاده بهینه از فضا را نمی‌دهد، بازسازی این مشکل را حل می‌کند. با انجام عملیات بازسازی می‌توانید دفاتر، اتاق‌ها یا مکان‌های تفریحی جدیدی را به ساختمان اضافه کنید. به عبارت دیگر، بازسازی ساختمان های اداری بر مبنای یک نقشه‌ی خوب، استفاده حداکثری از هر مترمربع فضا را امکان‌پذیر می‌کند.

استفاده بهتر از فضا، حضور در محیط کار را برای پرسنل نیز خوشایندتر می‌سازد. به‌عنوان مثال، قرار گرفتن اتاق کنفرانس در نقطه‌ای دور از اتاق کارکنان، انگیزه آن‌ها را برای شرکت در جلساتی مانند حل مسئله، طوفان فکری یا برنامه‌ریزی کاهش می‌دهد. ولی بازسازی ساختمان می‌توان جای اتاق کنفرانس را تغییر داد و آن را در نقطه‌ای مستقر کرد که برگزاری جلسات جمعی را تشویق و تسهیل کند.

جذب کارکنان برتر و مشتریان بیشتر

3. جذب کارکنان برتر و مشتریان بیشتر

اهمیت دفاتر کاریِ بازسازی‌شده‌ی شیک و مدرن، فراتر از بهبود شرایط کاری برای کارکنان است. یک محیط فیزیکی به‌روز و زیبا شانستان را در جذب استعدادهای کاری برتر و مشتریان بیشتر نیز بالا می‌برد.

محیط کاری شیک، نقش پررنگی در بهبود تجربه مشتری از مراجعه به سازمان یا شرکت ایفا می‌کند. کیفیت فضای فیزیکی، می‌تواند نگرش مشتریان را نسبت به مجموعه تحت‌الشعاع قرار دهد. علاوه بر این، برداشت‌های اولیه‌ی آنان نیز تحت تأثیر مشاهدات آن‌ها از محیط کار شما قرار می‌گیرند.  فراموش نکنید که در اغلب مواقع، فضای فیزیکی یک شرکت یا سازمان بازتابی از کیفیت کار، محصولات یا خدمات آن است. مشتریان و همین‌طور نامزدهای شغلی، حتی ظریف‌ترین نکات را در محاسبات خود لحاظ می‌کنند. ملاحظاتی که درنهایت می‌توانند به یک مبنای محکم برای تصمیم‌گیری نهایی آن‌ها تبدیل شوند. بنابراین باید نمایی برای محیط کار دفاتر ایجاد کنید که بهترین تصور و ذهنیت را نسبت به سازمان به ذهن دیگران متبادر کند.

فضای کاری زیبا، یک عنصر مهم در فرایند بازاریابی شماست و تصویری معتبر و قابل‌اعتماد را از سازمان به نمایش می‌گذارد. با توجه به این نکات، اگر ظاهر فیزیکی ساختمان را برازنده‌ی یک کسب‌وکار موفق نمی‌دانید، باید هر چه سریع‌تر عملیات بازسازی را شروع کنید.

کسب آمادگی برای آینده

4. کسب آمادگی برای آینده

هر چقدر بازسازی ساختمان های اداری را به تعویض بیندازید، برای همگامی با روندهای جدید زمان بیشتری را از دست خواهید داد. به‌عنوان یک قاعده کلی، پیشنهاد می‌شود که انجام عملیات بازسازی را حداقل هر 10 سال یک بار در دستور کار قرار دهید. به این ترتیب، مطمئن می‌شوید که شرکت یا سازمان، ضمن هماهنگی با نیازهای روز، برای مواجهه با سناریوهای آتی از آمادگی کافی برخوردار است.

یک بازسازی اصولی، باید با در نظر گرفتن و پیش‌بینی نیازهای تجاری انجام گیرد. این امر سازمان را از اجرای بازسازی‌های مکرر در فواصل زمانی نزدیک بی‌نیاز می‌کند. بازسازی‌هایی که علاوه بر اتلاف زمان قابل‌توجه، درمجموع هزینه مالی بیشتری را در مقایسه با بازسازی‌های یک‌باره و همه‌جانبه به سازمان تحمیل می‌کنند.

مشاوره با طراحان و پیمانکاران مجرب و متخصص، اهمیت بسیار زیادی در اثربخشی عملیات بازسازی دارد. چراکه آن‌ها به‌خوبی می‌دانند باید چه کارهایی انجام دهند تا نیازها و انتظارات تجاری سازمان را در بلندمدت تأمین کند. بازسازی ساختمان، ضمن پاسخگویی به نیازهای فعلی، انعطاف لازم را در پاسخگویی به نیازهای آینده برای سازمان ایجاد می‌نماید.

سخن آخر

در این گفتار، 4 دلیل یا مزیت اساسی که بازسازی ساختمان های اداری را به یک الزام تبدیل می‌کنند، مرور کردیم. اگر مهم‌ترین هدف بازسازی ساختمانهای فرسوده مسکونی، تغییر فضا و ایجاد تنوع است، دلایل بیشتر و مهم‌تری برای بازسازی یک ساختمان تجاری وجود دارند. فقط قبل از اینکه کار را شروع کنید، نکات زیر را به خاطر بسپارید:

  • برای اجرای عملیات از کارکنان  نظرخواهی کنید
  • به زیرساخت‌های اساسی ساختمان کاری نداشته باشید؛ مگر اینکه واقعاً به انجام این کار نیاز باشد
  • بازه زمانی منطقی و واقع‌بینانه‌ای برای انجام پروژه در نظر بگیرید
  • بین آنچه دوست دارید انجام دهید و آنچه باید انجام دهید، یک تعادل منطقی برقرار کنید
  • یک پیمانکار باتجربه و معتبر مثل کاژه را برای انجام بازسازی تخصصی ساختمان استخدام کنید

امیدواریم محتوای حاضر بینش جدیدی درباره اهمیت بازسازی ساختمان های اداری برای شما مخاطبان عزیز کاژه ایجاد کرده باشد.

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته