تعمیرات ساختمان ; دلایل اهمیت بازسازی و مهم ترین تعمیرات در بناهای مسکونی

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

تعمیرات ساختمان

تعمیرات ساختمان به مجموعه قعالیت هایی گفته میشود که سعی در رفع نواقص و خرابی های موجود در یک سازه را داشته تا طول عمر آن تا حد امکان افزایش پیدا کند. این مجموعه فعالیت ها دایره گسترده ای داشته و انجام هر یک نیاز به تخصص و مهارت کافی را دارد تا بدون رخ دادن خرابی های بیشتر، رنگ و چهره ای تازه به ساختمان بخشیده شود. گروه معماری کاژه در این مطلب نگاه جامعی به تعمیرات ساختمان، دلایل اهمیت آن و مهم ترین تعمیرات در بناهای مسکونی، اداری و تجاری و غیره را ارائه خواهد داد.

دلایل اهمیت تعمیرات ساختمان

با توجه به هزینه های زیادی که تعمیر هر یک از بخش های ساختمان ها به همراه دارد ممکن است این سوال و ابهام بوجود آید که چه دلیل و ضرورتی برای تعمیرات وجود دارد؟ واقعیت این است که تعمیر کردن یک ساختمان تنها برای زیباتر شدن چهره و نمای آن نمی باشد و دلایل زیادی برای انجام این کار وجود دارد که از مهم ترین آنها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

افزایش طول عمر ساختمان

یک سازه یا ساختمان شباهت زیادی با بدن انسان دارد و به همان اندازه که نیاز است به سلامت بدن توجه شود و در صورت بروز بیماری نسبت به درمان آن اقدام گردد، خرابی های ساختمان ها نیز باید با دقت رفع شود. رفع نم و رطوبت و تاثیرات آنها بر روی دیوار و کف و سقف ساختمان باعث میشود از ریزش دیوارها جلوگیری شود. سایر تعمیرات ساختمان نیز هر یک به طریقی باعث میشوند طول عمر بنا افزایش پیدا کند و قطعا پرداخت کمی هزینه ارزش آن را خواهد داشت.

بالا بردن امنیت ساختمان

یکی از مهم ترین دلایل برای انجام تعمیرات در ساختمان، مقاوم سازی آن و حفظ امنیت در آن می باشد. عدم رسیدگی درست به سلامت دیوار، ستون ها، سقف، تاسیسات ساختمان و حتی سنگ و آجر به کار رفته در نما می تواند منجر به ریزش مصالح ساختمانی گردد که نه تنها ضرر مالی را به همراه دارد، بلکه خطری بزرگ برای جان انسان نیز به شمار می رود.

بهبود ارزش ملک

خانه های مسکونی یا بناهای اداری و تجاری با توجه به مصالح ساختمانی به کار رفته در آنها دارای طول عمر خاصی هستند. به طوریکه برخی از آنها نه آنقدر قدیمی هستند که به عنوان خانه های کلنگی شناخته شوند و نه در گروه خانه های تازه ساز قرار می گیرند. برای فروش این گروه از ساختمان ها کافیست کمی تعمیرات در بخش های مختلف آن انجام شود تا قیمت و ارزش ملک تا حد زیادی افزایش پیدا کند.

 

مهم ترین تعمیرات ساختمان

تعمیرات و بازسازی ساختمان مجموعه گسترده ای از کارهایی را شامل میشود که هر یک در بهبود شرایط فعلی بنا می توانند نقش تاثیرگذاری داشته باشند. به عنوان مثال مهم ترین تعمیرات ساختمان که انجام آن به طور مداوم کاملا ضروری می باشد عبارتند از:

تعمیرات تاسیسات ساختمان

تاسیسات ساختمان مانند ستون فقرات آن هستند و استقامت و پا برجا بودن یک بنا به سلامت تاسیسات به کار رفته در بخش های مختلف آن بستگی دارد. با توجه به نوع مصالح و تاسیسات به کار رفته در لوله کشی برق، آب و گاز و راه اندازی سیستم های گرمایشی و سرمایشی لازم است به مرور نسبت به تعمیر یا تعویض آنها اقدام شود. منظور از تاسیسات ساختمانی در اینجا تمام تاسیسات مکانیکی و الکتریکی بوده که به دلایل مختلف دچار خرابی می گردند. ایجاد ترکیدگی در لوله ها، مسدود شدن مجرای عبور سیال در سیستم های سرمایشی و گرمایشی بخاطر ایجاد رسوب در آنها، خرابی در سیستم برق کشی و تلفن از جمله تعمیراتی می باشند که لازم است توجه ویژه ای به آنها شود.

از دیگر موارد بسیار مهم در تعمیرات ساختمان که به بخش تعمیر و تعویض تاسیسات مختلف مرتبط می باشد می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

  • نقاشی ساختمان
  • تعویض درب و پنجره های قدیمی
  • رفع نم ساختمان
  • ایزوگام و قیرگونی
  • لوله کشی آب و رادیاتور و پکیج
  • نصب و تعمیر سقف کاذب
  • تعمیر و تعویض کف پوش منزل، آشپزخانه و سرویس بهداشتی و حمام

تعمیر نما ساختمان

سنگ و سایر مصالح ساختمانی به کار رفته در نمای ساختمان ها به مرور زمان و به دلایل مختلف از قبیل بارش باران های اسیدی ممکن است دچار ریزش شوند. علاوه بر تحت تاثیر قرار دادن نما و ظاهر ساختمان، ریزش مصالح ساختمانی می تواند تهدید بزرگی برای جان انسان ها به شمار رود. یکی از مهم ترین گزینه ها برای تعمیرات ساختمان، تعمیر نما و رولپلاک کردن سنگ به کار رفته در بخش های مختلف نمای بیرونی بنا می باشد. انجام این کار با توجه به ارتفاع زیاد ساختمان ها نیاز به ابزارهای کاملا حرفه ای داشته و بدون تخصص و مهارت نمی توان نسبت به آن اقدام نمود.

مقاوم سازی ساختمان

علاوه بر گذر زمان، عدم استفاده از مصالح ساختمانی مقاوم و رعایت نکردن استانداردها در ساخت و ساز به مرور باعث میشود تا ساختمان ها در برابر زلزله و لرزش مقاومت کافی را نداشته باشند. با توجه به اهمیت بسیار زیاد مقاوم سازی ساختمان ها در برابر زلزله، مخصوصا در کشوری مانند ایران که همیشه در خطر بروز چنین اتفاقاتی می باشد، لازم است به این مسئله توجه ویژه ای داشت. مقاوم سازی ساختمان های قدیمی با توجه به نوع ساختمان (فولادی، بتنی، بنایی) به روش های مختلفی انجام میشود و در تمام افزایش مقاومت سقف، دیوارها و ستون های اصلی ساختمان مد نظر قرار میگیرد.

تغییر دکوراسیون

علاوه بر تعمیرات مهم و ضروری در تاسیسات و مقاوم سازی ساختمان، در بسیاری از مواقع لازم است نسبت به تغییر در دکوراسیون داخلی نیز اقدام گردد. بروز لک روی دیوار و سقف به خاطر رخ دادن نم و رطوبت، ایجاد سوراخ و پاره شدن کاغذ دیواری، شکستگی در گچ بری های روی دیوار و سقف، خرابی کابینت ها، شکستگی در سرامیک و کف پوش ها و خرابی در در و پنجره از جمله مواردی هستند که در حین تعمیرات ساختمان اهمیت زیادی دارند.

تغیر در دکوراسیون

 

تعمیرات ساختمان با ابزارهای حرفه ای

گروه معماری و طراحی داخلی کاژه با سالها تجربه و بهره مندی از افراد حرفه ای، موفق به اجرای پروژه های متعدد در حوزه تعمیر و نوسازی ساختمان، تعمیر و تعویض تاسیسات ساختمان، طراحی و معماری داخلی و دکوراسیون گردیده است. این مجموعه با استفاده از ابزارهای کاملا حرفه ای و رعایت استانداردها، آماده ارائه تعمیرات ساختمان را با امن ترین شیوه و بدون خرابی و هزینه های جانبی می باشد. برای ارتباط با گروه کاژه می توانید از راه های ارتباطی ذکر شده در پایین صفحه استفاده نمایید.

 

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته