در مورد تکنیکهای گچ‌کاری ساختمان چه می دانید؟

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

در مورد تکنیکهای گچ‌کاری ساختمان چه می دانید؟

گچ‌کاری ساختمان به‌عنوان پایه‌ای‌ترین و اصلی‌ترین قسمت نازک‌کاری در ساختمان محسوب می‌شود. مرحله‌ای که پایه و اساس کلیه تزئینات و دکوراسیون داخلی ساختمان می‌باشد. گچ‌کاری زمینه ای برای اجرای سایر طرح ها و نقش هایی است که قرار است در دیوارها و سقف خانه نقش ببندند. تکنیکهای گچ‌کاری ساختمان که استاد گچ‌کار به کار می گیرد با توجه به نوع کار متفاوت می باشد.

امروزه طرح‌، نقش و نوع اجرای گچ‌کاری و گچ‌بری در تزئین منزل، دارای تنوع بسیار زیادی گشته است. در بسیاری از منازل گچ‌کاری با الهام از طرح‌های سنتی و قدیمی اجرا و پیاده سازی شده و در برخی دیگر با توجه به نوع ساخت مدرن و فانتزی، طرح‌های ساده تر و جدیدتر به کار برده می شوند. مجموعه کاژه در نظر دارد که وب‌سایت خود را به‌عنوان جایگاهی برای به نمایش درآوردن انواع طرح های دکوراسیون داخلی قابل اجرا توسط گچ در نظر گرفته و بدین ترتیب دست کارفرمایان را در انتخاب باز گذاشته است. کلیه افرادی که به دنبال مجموعه‌ای حرفه‌ای و باتجربه در زمینه اجرا و پیاده‌سازی گچ‌کاری و بازسازی ساختمان هستند، می‌توانند با خیالی آسوده، کاژه را انتخاب کنند. این مجموعه بهترین تکنیک‌ها را در اجرای طرح‌های موردنظر کاربران بکار برده و کاری کاملاً حرفه‌ای، تمیز و منحصربه‌فرد به آنها تحویل خواهد داد.

تکنیکهای گچ‌کاری ساختمان به روش های سنتی و جدید

تکنیکهای گچ‌کاری ساختمان متنوع بوده و هر یک از این تکنیک ها نتیجه متفاوت و کیفیت متغیری را سبب خواهند شد. با توجه به تجربه گچ‌کار و نوع طرحی که قرار است پیاده‌سازی شود، تکنیک های خاصی به‌کارگرفته می‌شوند، در ادامه به بیان این روش های گچ‌کاری ساختمان و در واقع گچ‌بری خواهیم پرداخت:

– تکنیک قالب‌گیری

از جمله تکنیکهای گچ‌کاری ساختمان، روش قالب گیری می باشد. در این تکنیک‌ از قالب‌های آماده استفاده شده و روال کار به این صورت است که گچ در قالب هایی ریخته می شوند و طرح های گچ‌بری،آماده و خشک شده به بازار عرضه شده و به فروش می رسند.

این طرح ها به واسطه گچی که به شکل خمیر می باشد، در موقعیت مربوطه، سقف یا دیوارها، قرار گرفته و چسبیده می شوند. در این گچ‌بری‌های آماده، طرح‌های استاندارد و متداول به کار می روند، از تنوع زیادی برخوردار بوده، خیلی راحت و سریع و با صرف هزینه کمتر اجرا می شوند، اما کاربر بدون آنکه بتواند طرح را مطابق خواسته خود طراحی کند، از نمونه های آماده استفاده می کند. این گچ‌بری های آماده در دسته های: دور چراغ، حاشیه‌های گوشه ای، سر ستون‌ها، آرک ها و غیره آماده بوده و به فروش می‌رسند.

گچ‌بری کنده کاری، با طرح هایی خاص، منحصر به فرد و هنرمندانه
گچ‌بری کنده کاری، با طرح هایی خاص، منحصر به فرد و هنرمندانه

– گچ‌بری کنده‌کاری یا عمقی

یکی دیگر از تکنیکهای گچ‌کاری ساختمان نوع کنده کاری می باشد، در این روش که از قدیمی‌ترین، معمولی‌ترین و پرکارترین روش‌های گچ‌بری می‌باشد، طرح به واسطه ابزار هندسی از جمله پرگار، خط‌کش، گونیا و نقاله بر روی کاغذ یا محلی که قرار است طرح اجرا شود، کشیده می‌شود.

پیش ‌از آنکه طرح بر روی سطح اجرایی منتقل شود، خمیر گچ که کاملا نرم و شکل‌پذیر است در موقعیت مربوطه قرار گرفته، زمانی که صاف و یک دست شد، نقش بر روی آن انداخته شده و به واسطه ابزارهای مخصوص تراشیده می شود، در حین کار در هر جا که لازم باشد خمیر گچ اضافه شده و طرح تکمیل می شود. گچ‌کار همچون سنگ‌تراش با ماده‌ای در ارتباط نیست که در طول کار ماهیت یکسانی از خود نشان دهد، بلکه گچ به‌مرور زمان سخت شده و دیگر قابل شکل گیری نمی باشد، بنابراین هنرمند گچ‌کار بایستی طرح را به‌صورت لایه به لایه آماده کرده و در آخر پس از خشک شدن کامل آن، به کمک سمباده طرح را پرداخت کرده و لبه های آن را نرم کند.

گچ‌بری از نوع کنده‌کاری زمان اجرایی زیادی می طلبد و بیش از روش قالب گیری هزینه می برد، اما در عوض طرح هایی چشم نواز، خاص، زیبا و مطابق با سلیقه کارفرما اجرا خواهد شد.

– در خانه‌های مدرن و ساده امروزی طرح های گچ‌بری پرکار و شلوغ سنتی کمتر اجرا می شوند، در این خانه های ساده و مدرن از کناف کاری با طرح‌های هندسی و در عین حال بسیار جذاب بیشتر استفاده می شوند.

دکوراسیون داخلی - کاژه

 

مجموعه کاژه، دکوراسیون داخلی با بهترین تکنیکهای گچ‌کاری ساختمان

چنانچه به‌عنوان یک کارفرما یا سازنده، نسبت به گچ‌کاری، طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی یا بازسازی ساختمان خود حساس بوده و به‌دنبال مجموعه‌ای هستید که کاری هنرمندانه، دقیق، سریع و متناسب با نوع ساخت خانه، در اختیار شما قرار دهد، به مجموعه کاژه اعتماد کنید. این مجموعه با کمک افراد باتجربه و خبره و با به‌کارگیری بهترین و به روزترین تکنیکهای گچ‌کاری ساختمان، کلیه نیاز کارفرمایان را به بهترین و سریعترین شکل ممکن، با مناسب‌ترین قیمت و در کوتاه‌ترین زمان برآورده خواهد کرد. تلاش ما، جلب رضایت خاطر کلیه کاربران و مشتریان مجموعه کاژه می باشد.

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته