6 ایده کاربردی برای اجرای دیوار شیشه‌ ای اداری ( پارتیشن شیشه ای اداری )

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

دیوار شیشه‌ ای اداری

ظهور دیوار شیشه‌ ای اداری، تحولی شگرف را در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی ایجاد کرد. دکوراسیون داخلی اداری در طول سال‌های متمادی دائماً دستخوش تغییر بوده است. در این زمینه غالباً شاهد دو طیف متفاوت و افراطی هستیم. دو طیفی که یکی از آن‌ها بر مفهوم پلان باز و دیگری بر تفکیک فضا و ایجاد نواحی مجزا با استفاده از پارتیشن‌های چوبی، پلاستیکی و … متمرکز هستند.

طرفداران طیف اول با اشاره به ایجاد محدودیتِ بصری در روش دوم، استدلال می‌کنند که طراحی باز، محیط تعاملی‌تری را برای کارکنان فراهم می‌سازد. از سوی دیگر، مخالفان این سبک طراحی معتقدند که افراد و تیم‌های کاری برای انجام بهتر وظایف خود به یک فضای مشخص و حریم شخصی نیاز دارند. حریمی که اجازه دهد کارکنان با آسایش و به دور از عوامل حواس پرستی مشغول انجام امور شوند.

ورود دیوار شیشه‌ ای اداری به عرصه، تحقق هم‌زمان این دو هدف را در محیط کار مُیسر ساخت. این دیوارها یک انتخاب عالی برای چیدمان حرفه‌ای دفاتر کاری هستند که در عین فراهم کردن حریم خصوصی، پیاده‌سازی مفهوم پلان باز را مقدور می‌کنند. علاوه بر این، اتاق شیشه ای اداری ظرافت و زیبایی خاصی را برای محیط‌های کاری به ارمغان می‌آورد. شفافیت متریال شیشه اجازه می‌دهد که نور طبیعی به‌طور آزادانه در فضا جریان پیدا کند تا شاهد شادابی و بهره‌وری بیشتر نیروی انسانی در محیط کار باشیم. ضمناً استفاده از دیوارهای شیشه‌ای صرفه‌جویی قابل‌توجهی را در مصرف انرژی برق در محیط‌های اداری به همراه دارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب دیوار شیشه‌ای اداری، انعطاف‌پذیری در انتخاب طرح و مدل است. خصوصیتی که آزادی عمل بیشتری را برای چیدمان اداری در اختیارتان قرار می‌دهد. در اینجا می‌خواهیم به چند گزینه‌ی عالی و متداول در به‌کارگیری دیوارهای شیشه‌ای اداری نگاهی بیندازیم. از شما دعوت می‌کنیم تا انتها با کاژه همراه باشید.

دیوار شیشه‌ای اداری تک جداره

1. دیوار شیشه‌ای اداری تک جداره

دیوارهای شیشه‌ ای تک جداره به‌واسطه هزینه کم و نصب آسان، یک روش ساده و مقرون‌به‌صرفه برای ناحیه بندی دفاتر کاری هستند. این نوع دیوارها ضمن تفکیک فضا، مسیر جریان نور و دید کارکنان را باز می‌گذارند.

دیوارهای شیشه‌ای دوجداره

2. دیوارهای شیشه ای دوجداره

دیوار شیشه‌ای اداری دوجداره از لحاظ هدایت جریان نور و باز نگهداشتن خطوط دید، عملکردی مشابه با دیوار تک جداره دارد؛ با این تفاوت که از عایق صوتی بسیار بهتری برخوردار است. بنابراین اگر می‌خواهید هم‌زمان با حفظ مفهوم پلان باز، حواس‌پرتی‌های ناشی از سروصدای محیط کار را به حداقل برسانید، این نوع پارتیشن شیشه ای انتخابی ایده‌آل برای شماست.

3. شیشه آکوستیک

این نوع شیشه‎ی تقویت‌شده، عایق صوتی بهتری نسبت به شیشه‌های تک جداره معمولی دارد. بنابراین می‌توان به‌منظور کاهش صداها و نویزهای شنیداری، از آن‌ها به‌عنوان یک حائل بین شیشه‌های تک جداره و دوجداره استفاده کرد. در این حالت دیگر نیازی به استفاده از دو پنل شیشه‌ای نیست.

4. شیشه منحنی

دیوار شیشه‌ ای اداری از نوع منحنی، طراحی بصری خاص و فوق‌العاده‌ای را برای محیط کار خلق می‌کند. با استفاده از این دیوارها می‌توانید الگوی خطی مستقیمی را که محیط کار را به جعبه‌های مکعبیِ مجزا تقسیم می‌کند، بشکنید. البته اجرای پارتیشن شیشه ای منحنی در ادارات، فرایندی گران‌تر بوده و به زمان بیشتری نیاز دارد. زیرا پنل‌های شیشه‌ای باید به‌طور سفارشی ساخته شوند؛ بااین‌حال، نتیجه‌ی نهایی کار از نظر زیبایی و ظرافت به معنای واقعی کلمه «شگفت‌انگیز» است.

5. شیشه چندوجهی

اگر استفاده از گلس منحنی برایتان بیش‌ازحد گران تمام می‌شود، می‌توانید به اجرای دیوار شیشه‌ ای اداری چندوجهی فکر کنید. این دیوارها نیز می‌توانند محیط کار را از ظاهر ملال‌آورِ خطی و مکعبی شکل نجات دهند. در این حالت به جای انحنای خود پنل‌ها، دیوارهای ظریف شیشه‌ای را در قالب یک چندوجهی به گونه می‌چینند که نمایی شبیه به منحنی داشته باشند.

شیشه ضد آتش

6. شیشه ضد آتش

اگر مقاومت در برابر آتش یکی از ملاحظات مهم شما در طراحی دکوراسیون اداری است، بهتر است از شیشه‌های ضد آتش استفاده کنید. این شیشه‌ها ضمن ایجاد یک محیط باز و تعاملی، امنیت دفاتر کاری را به شکل چشمگیری ارتقا می‌دهند.

و درنهایت… روی دیوار شیشه‌ای از فیلم یا پوشش استفاده کنید!

در بازسازی ساختمان یا تغییر دکوراسیون، بهتر است بعد از نصب هر دیوار یا پارتیشن شیشه‌ ای اداری، سطح شیشه را با نوعی از فیلم پوشش دهید. این کار در وهله اول، یک اقدام احتیاطی محسوب می‌شود. با انجام این کار، شیشه از فضا متمایز می‌شود و احتمال بروز سوانحی مثل برخورد افراد با دیوار شیشه‌ای به حداقل می‌رسد. بااین‌حال، پوشش سطح شیشه می‌تواند با اهداف کاربردی دیگری نیز انجام گیرد. به‌عنوان مثال می‌توانید این کار را به‌منظور اضافه کردن ابعاد بیشتر یا تقویت جذابیت بصری دیوارهای شیشه‌ای انجام دهید. استفاده از آرم‌ها و برندهای شرکت یا سازمان، یک ایده‌ی خلاقانه است که با یک تیر دو نشان می‌زند.

یک راه خوب دیگر برای پوشش سطح دیوار شیشه‌ای اداری، استفاده از فیلم‌های متغیر است. ظاهر این فیلم‌ها با  توجه به زاویه‌ی دیدِ ناظر، مدام بین حالت مات و شفاف عوض می‌شود. استفاده از چنین پوشش‌هایی ضمن ایجاد چیدمان اداری مدرن مبتنی بر پلان باز، در ایجاد حریم خصوصیِ بهتر بسیار مؤثر است. برای دریافت توضیحات بیشتر در این خصوص و مشاوره تخصصی در مورد اجرای دیوارهای شیشه ای و پارتیشن شیشه ای اداری با کارشناسان کاژه در تماس باشید.

 

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته