5 کاربرد عالی دیوار شیشه‌ ای را در خانه بشناسید

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

5 کاربرد عالی دیوار شیشه‌ ای را در خانه بشناسید

دیوار شیشه‌ ای عنصری کاربردی و مدرن در دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود. عنصری که می‌توان استفاده از آن را در آپارتمان‌های کوچک و همین‌طور آپارتمان‌های وسیع با پلان باز مدنظر قرار داد. ارزش استفاده از دیوارهای شیشه‌ای زمانی بیشتر می‌شود که بخواهید بدون مسدود کردن مسیر نور، به ناحیه بندی یا تفکیک فضا در ساختمان بپردازید.

کاربردهای خاص دیوارهای شیشه‌ای در دکوراسیون داخلی

1. فراهم کردن نور و حریم خصوصی برای حمام

دیوار شیشه‌ ای در حمام‌ها برای جداسازی ناحیه خشک از مرطوب و گاهی تفکیک کامل حمام از اتاق خواب مورد استفاده قرار می‌گیرد. شیشه، متریال بسیار مناسبی برای فضای حمام محسوب می‌شود؛ زیرا علاوه بر مقاومت عالی در مقابل آب و بخار آب به‌سادگی می‌توان آن را تمیز کرد.

علاوه بر این، دیوار شیشه ای برای افزایش ورود جریان نور و بزرگ‌تر نشان دادن فضای حمام‌های بدون پنجره، انتخابی ایده‌آل است. روکش‌های شیشه‌ایِ بافت‌دار می‌توانند ضمن خلق نمای شفاف و آبگون، سطح مطلوبی از حریم خصوصی را برای حمام ایجاد کنند.

2. جاری ساختن نور طبیعی در راهروها

صرف‌نظر از تعداد و اندازه پنجره‌های یک اتاق، راهروها و راه‌پله‌ها در بسیاری از خانه‌ها از نور طبیعی محروم هستند. جایگزینی برخی از دیوارهای بارناپذیر خانه با دیوارهای شیشه ای ایده‌ای هوشمندانه برای ورود جریان نور به مناطق تاریک است. علاوه بر این برای افزایش روشنایی خانه می‌توانید به جای درب چوبی یا آهنی از درب شیشه ای استفاده کنید.

برای اینکه نمای اتاق زیباتر به نظر برسد می‌توانید دیوار شیشه‌ای را با نوارهای فلزی یا هر الگوی دیگری که متناسب با سبک طراحی داخلی خانه است، تزئین کنید. اگر هم نمای ساده و مینیمالیستی را ترجیح می‌دهید می‌توانید روی دیوار گلس، یک روکش شیشه ای مات کار کنید. این روکش علاوه بر شیشه می‌تواند از جنس هر لعاب نیمه شفاف دیگری باشد. نیمه شفاف بودن روکش علاوه بر زیباسازی اتاق اجازه می‌دهد که نور آن به راهروها یا راه‌پله برسد و آنجا را روشن کند.

5 کاربرد عالی دیوار شیشه‌ ای را در خانه بشناسید

3. ناحیه بندی در آپارتمان‌های کوچک

اتاق شیشه ای انواع مختلفی دارد و در الگوها و سبک‌های متفاوتی مثل قوس‌دار، یکسره و … ساخته می‌شود. به لطف این تنوع، این دیوارها، راهکار مناسبی برای ناحیه بندی فضا در آپارتمان‌های کوچک هستند. آن‌ها با اِشغال فقط چند اینچ، ضمن تفکیک محوطه‌ی غذاخوری از اتاق خواب، نمای یونیک و منحصربه‌فردی به خانه می‌بخشند.

5 کاربرد عالی دیوار شیشه‌ ای را در خانه بشناسید

4. جداسازی فضای کاری در خانه

سازمان‌دهی یک دفتر کار در خانه یکی از رایج‌ترین چالش‌هایی است که خانواده‌های زیادی با آن روبرو هستند. بسیاری از افراد به یک ناحیه‌ی کاری مجزا در منزل نیاز دارند. ناحیه‌ای که در عین فراهم کردن حریم خصوصی، نظارت بر امور مهمی چون مراقبت از فرزندان را امکان‌پذیر نماید. با استفاده از دو پارتیشن شیشه ای ، به‌سادگی می‌توانید یکی از نقاط گوشه‌ای خانه را به یک دفتر کار ایده‌آل تبدیل کنید. پنل‌های شیشه‌ای یکسره‌ی فریم دار درعین‌حال که سروصدا را کاهش می‌دهند، مسیر دیدتان را به بخش‌های دیگر خانه باز می‌گذارند.

5. ناحیه بندی در چیدمان‌های باز

آپارتمان‌هایی که طبق الگوی فضای باز طراحی شده‌اند، برای تبدیل شدن به یک خانه دنج و کاربردی به ناحیه بندی نیاز دارند. اجرای دیوار شیشه‌ ای راهکار مناسبی برای تقسیم فضا به مناطقی با سطوح مختلفی از حریم خصوصی است. قسمت خوب ماجرا اینجاست که دیوارهای شیشه‌ای، با مفهوم فضای باز در تضاد نیستند. چراکه دید را مسدود نمی‌کنند و مانع از عبور جریان نور نمی‌شوند.

سخن آخر درباره دیوارهای شیشه‌ای

استقرار دیوار شیشه ای یک ایده بسیار کاربردی در طراحی داخلی و همین‌طور بازسازی ساختمان است. این دیوارک‌های شفاف، ضمن تفکیک و ناحیه بندی فضا، نور طبیعی را به اتاق‌های بدون پنجره سرازیر می‌کنند و ضمن ایجاد حریم خصوصی مطلوب، عایق مناسبی برای صدا و سایر نویزهای محیطی هستند. از طرف دیگر شما می‌توانید پوشش‌ها و نقش‌های متنوعی را روی دیوارهای شیشه‌ ای کار کنید. به همین علت این دیوارها می‌توانند یک عنصر تزئینی چشم‌نواز در فضای داخلی لقب بگیرند. امیدواریم این مقاله کوتاه مورد توجه شما همراهان همیشگی کاژه قرار گرفته باشد.

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته