بازسازی ساختمان | تغییر معماری داخلی و استفاده کاربردی از ساختمان

بازسازی ساختمان - کاژه

بازسازی ساختمان از لحظه ای که غبار گذر زمان بر چهره بناهای مسکونی و اداری می نشیند و رنگ کهنگی و قدیمی بودن در آن جلوه پیدا می کند،  اهمیت خودش را نشان می دهد. نوع مصالح ساختمانی به کار رفته در بناهای مختلف و میزان کیفیت آنها و همچنین طول عمر بناها از جمله فاکتورهایی هستند که زمان بازسازی و نوسازی ساختمان ها را مشخص می کنند. با توجه به اهمیت این مساله در زندگی امروز، ما در تیم معماری و طراحی داخلی کاژه، در ادامه دلایل اهمیت بازسازی ساختمان، قوانین و مراحل مهم در بازسازی و هزینه تمام شده آن و هر آنچه که باید درباره این مساله بدانید را مورد بررسی قرار خواهیم داد.


چرایی بازسازی ساختمان و اهمیت انجام آن ؟

طول عمر و قدمت ساختمان ها بر اساس فاکتورهای مختلفی تعیین میشوند که از مهم ترین آنها می توان به کیفیت ساخت بنا و میزان مقاومت مصالح آن و همچنین سن و سال ساختمان اشاره کرد. این عوامل به مرور باعث میشوند تا خانه و منزلی که در آن زندگی می کنیم تا حدی از کیفیت و امنیت آن کاسته شود، اینجاست که نیاز به بازسازی در آن احساس میشود. اما آیا تنها قدیمی بودن ساختمان است که اهمیت بازسازی را نشان می دهد؟ قطعا جواب منفی می باشد چون دلایل زیادی برای بازسازی ساختمان وجود دارد که از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

دلایل مهم بازسازی ساختمان - کاژه

افزایش قیمت ساختمان

ساختمان های زیادی وجود دارند که نه به اندازه یک ملک جدید تازه و مدرن می باشند و نه مانند ملک های کلنگی قدیمی و بلا استفاده هستند. به عبارت دیگر، برای تخریب و ساخت مجدد این ساختمان ها هنوز زود است و می توان با کمی ایجاد تغییر در بخش های مختلف آن، رنگ و نما و جلوه بهتری را به بنا بخشید. در این شرایط قطعا ارزش ساختمان تا حد زیادی افزایش پیدا می کند و می توانید آن رادر بازار با قیمت بالاتری عرضه کنید. در اغلب مواقع، هدف از بازسازی ساختمان های قدیمی جدا از ایمن سازی و نو سازی افزایش قیمت آنها می باشد که شاید با مقداری هزینه بیشنر بتوان به سود و منفعت مالی قابل توجهی دست پیدا کرد. فارغ از نوسازی ساختمان برای افراد متخصص و کارشناس این حوزه این امر یک تجارت پر منفعت به حساب میآید. به این معنی که شما بتوانید یک ملکی که ظرفیت احیای مجدد را دارد با قیمتی کمتر بخرید و با نوسازی و بازسازی مجدد آن با ارزشی بیشتر در بازار عرضه کنید. اگر در این زمینه تخصصی ندارید ولی از سرمایه لازم برخوردار هستید میتوانید با یک متخصص این امر همکاری و مشارکت داشته باشید. برای مشاوره و اطلاعات بیشتر میتوانید روی کارشناسان و متخصصین کاژه حساب ویژه ای باز نمائید.

شماره تلفن - کاژه

افزایش امنیت ساختمان

گذر زمان باعث میشود تا مشکلاتی مانند ترک خوردگی دیوارها و یا نشست زمین در ساختمان های مسکونی و تجاری دیده شوند که میتواند خطرات بلقوه ای را به همراه داشته باشد. این مساله مخصوصا در کشور ما که خطر زلزله همیشه وجود دارد، اهمیت بیشتری از خود نشان میدهد. بازسازی ساختمان می تواند تا حد مطلوبی این گروه از مشکلات را برطرف نموده و امنیت ساختمان را تامین نماید.

تغییر معماری داخلی - کاژه

تغییر معماری داخلی و استفاده کاربردی از ساختمان

در معماری ساختمان های قدیمی به تعداد اتاق ها اهمیت زیادی داده نمیشد و بیشتر سعی میشد حیاط و سالن پذیرایی بزرگ طراحی شود و اتاق های کم تری داشته باشند. برخلاف گذشته، در دنیای امروز اغلب افراد ترجیح می دهند حیاط ساختمان حذف شده و به تعداد اتاق ها افزوده شود. با این انتخاب و تغییر می توان از فضا و زیربنای ملک استفاده بهتری داشت و برای تمام افراد خانواده اتاق اختصاصی طراحی نمود و این یکی دیگر از دلایل بازسازی ساختمان به شمار می رود. و این امر یک فرصت بینظیر برای تغییر دکوراسیون داخلی نیز میباشد. گاهی برای به روز کردن دکوراسیون منزل مجبور به مقداری تخریب میشویم. این تغیرات میتواند در حد برداشتن یک دیوار و یا اضافه کردن آن باشد، و همینطور گاهی با کوچک کردن سالن پذیرایی میتوانیم یک اتاق جدید ایجاد کنیم.

دکوراسیون داخلی - کاژه

تعویض تاسیسات قدیمی

یکی از بزرگترین مشکلاتی که با بالا رفتن عمر ساختمان ها با آن برخورد می کنیم، پوسیدگی و خرابی تاسیسات و لوله و اتصالات در بخش های مختلف بنا می باشد. این خرابی ها باعث بوجود آمدن نم و رطوبت و همچینن بالا رفتن هزینه تعمیرات می گردد. با بازسازی می توان تاسیسات بهتر با کیفیت بالا را در بخش های مختلف بنا استفاده نمود و سیستم های سرمایشی و گرمایشی مدرن را در ساختمان قرار داد. در گذر زمان به واسطه رشد تکنولوژی به سرعت تاسیسات ساختمانی به روز میگردد. تعویض تاسیسات قدیمی رفاه و آسایش بیشتری به اهالی ساختمان میبخشد. از اینرو یکی از دلایل نوسازی ساختمان بهرمندی از تاسیسات با تکنولوژی روز میباشد.

مراحل بازسازی ساختمان - کاژه

مراحل اصلی بازسازی ساختمان چیست؟

بازسازی ساختمان مانند ساخت بنای جدید نیاز به پشت سرگذاشتن مراحل مهم و اصولی دارد که عدم توجه به آن در نهایت میتواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد. پیشنهاد می کنیم هرگونه تخریب و بازسازی در بخش های مختلف ساختمان های قدیمی و حتی جدید را بدون دانش و تخصص انجام ندهید چون ممکن است باعث تخریب ستون و دیوارهای مهم و پایه ساختمان شود که بسیار خطرناک خواهد بود. برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، بهتر است مراحل انجام این کار را گام به گام و درست انجام دهید. برای مراحل اصلی انجام این کار عبارتند از:

  • تعیین بودجه نهایی تا اتمام پروژه
  • لیست کردن خواسته ها و تغییرات مورد نظر
  • مشاوره با افراد حرفه ای در این حوزه برای بررسی نقشه ساختمان، تطابق هزینه و بودجه با تغییرات مورد نیاز
  • برآورد هزینه بازسازی ساختمان توسط تیم های حرفه ای و با تجربه
  • دریافت مجوزهای مورد نیاز از شهرداری و سازمان های مربوطه
  • تخلیه ساختمان و تخریب بخش های مختلف بر حسب نقشه طراحی شده توسط تیم بازسازی و نخاله های ساختمانی
  • انجام تغییرات از قبیل تغییر کفپوش، سقف، دیوارچینی، رنگ آمیزی و غیره
  • تخلیه مصالح باقی مانده پس از اتمام تغییرات

قوانین بازسازی - کاژه

قوانین بازسازی ساختمان

برخلاف تصور اغلب افراد، نه تنها برای ساخت و ساز ملک جدید نیاز به دریافت مجوز از شهرداری می باشد، بلکه به منظور برخی از تغییرات اساسی در ساختمان های قدیمی نیز لازم است کارها زیر نظر مهندسین ناظر صورت گیرد. از جمله قوانین بازسازی ساختمان می توان به دریافت مجوز برای تخریب موارد زیر اشاره نمود:

  • جا به جایی دیوار و تیغه های داخلی یا باربر ساختمان
  • حذف پارکینگ فعلی ساختمان
  • جا به جایی راه پله ها

اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان

اغلب افراد یا تیم هایی که تجربه و تخصص کافی در زمینه بازسازی ساختمان را ندارد در حین انجام چنین کارهایی با اشتباهات زیادی روبرو میشوند که رایج ترین آنها عبارتند از:

  • عدم توجه به بودجه و هزینه بازسازی در ابتدای شروع پروژه
  • عدم رعایت مسائل و نکات ایمنی و تخریب باربر و دیوارهای اصلی ساختمان بدون دریافت مجوز شهرداری
  • عدم استفاده از تخصص تیم های حرفه ای که منجر به زمان بر شدن و عدم اتمام پروژه در زمان مناسب می گردد
  • استفاده از مصالح ساختمانی نامرغوب و بی کیفیت به منظور کاهش هزینه ها

درخواست بازسازی ساختمان - کاژه

برای درخواست بازسازی ساختمان از کجا شروع کنیم؟

ساخت و ساز و بازسازی امریست که همگان تا حدی با آن سرو کار داشته اند، اما با این حال بازهم به دلیل گستردگی و جزئیات، این نوع عملیات حرفه ای بسیار تخصصی محسوب میگردد. برای این منظور میبایست با یک کارشناس مشورت نمائید، البته قبل از آن مشکلات مربوطه را بررسی قرار دهید و همینطور انتظاراتتان را هم به طور مفصل لیست نمائید. با انجام این دو مورد گفتگو با یک کارشناس با سرعت و دقت بیشتری پیش خواهد رفت، بازسازی ساختمان از جمله خدماتی است که حتما باید از مکان و یا پروژه بازدید به عمل آید. پیشنهاد میگردد پس از بررسی مسائل و انتظارات و همینطور تعیین بودجه مورد نظر با یکی از کارشناسان کاژه تماس بگیرید و بعد از خلاصه ای از توضیحات در خواست بازدید از پروژه داشته باشید. کارشناسان این مجموعه در اسرع وقت از مکان مورد نظر بازید و پس از مدت کوتاهی راهکارهای مناسبی برای بازسازی فضای مورد ارائه خواهند داد. با تائید شما نسبت به حجم فعالیت و هزینه های اجرای مدت زمان اجرای تغییرات هم برآورد میگردد.

هزینه تمام شده بازسازی ساختمان - کاژه

هزینه تمام شده بازسازی ساختمان

هزینه تمام شده بازسازی ساختمان از دیگر سوالات رایجی می باشد که ذهن بسیاری از افراد را قبل از شروع کار به خود مشغول می کند. توجه به این مساله نتایج بسیار خوبی دارد چون به خوبی می توانید با توجه به بودجه در دسترس، تغییرات را در ساختمان اعمال کنید. البته لازم است بدانید که محاسبه هزینه تمام شده بازسازی ساختمان نیاز به تجربه و تخصص و شناخت مصالح ساختمانی و قیمت آنها دارد. نوع مصالح ساختمانی، متراژ ساختمان، نوع تغییرات، جنس کفپوش، سقف کاذب، تاسیسات، تعداد کارگر و استادکار مورد نیاز و هزینه دریافت مجوزها و هزینه های حمل و نقل برای تخلیه نخاله های ساختمانی و انتقال مصالح ساختمانی و ده ها فاکتور دیگر همگی بر هزینه نهایی بازسازی ساختمان تاثیر گذار می باشد.

تیم معماری و طراحی داخلی کاژه با همراهی گروهی از مهندسین و افراد با تجربه در حوزه بازسازی ساختمان در تهران و سایر شهرها آماده ارائه مشاوره و محاسبه هزینه بازسازی و همچنین انجام پروژه های متعدد در این زمینه می باشد. برای ارتباط با این تیم می توانید از راه های ارتباطی ذکر شده در پایین صفحه استفاده نمایید.

انواع بازسازی ساختمان در کاژه

انواع بازسازی ساختمان در کاژه

در طی چندین سال فعالیت در این حوزه در گفتگو با کاربران و یا مشتریان، دریافته ایم که انتظار هر شخص از بازسازی ساختمان میتواند متفاوت باشد. به همین منظور خدمات بازسازی منزل را بسته به حجم بازسازی در شرکت کاژه به چند بخش تقسیم نموده ایم.

پلن A ( بازسازی خرد ) : در اینجا بخشی از منزل و یا ساختمان مورد بازسازی قرار خواهد گرفت. به عنوان مثال فقط بازسازی و تعمیرات سرویس بهداشتی و حمام ساختمان. و یا نقاشی و آماده سازی اتاق کودک از یک آپارتمان.
پلن B ( بازسازی کامل یک واحد آپارتمان ) : در این بخش بازسازی ساختمان میتواند شامل تغییرات کلی در یک واحد آپارتمان باشد. این نوع بازسازی شامل تعمیرات کف و سقف ساختمان، تعویض تاسیسات و حتی بزرگ و کوچک کردن اتاقها و یا اضافه و حذف کردین یک دیوارباشد. در واقع در این سطح از بازسازی کل یک واحد آپارتمان شامل تغیر و تحولات و نوسازی میگردد.
پلن C ( بازسازی یک بنا ) : این سطح از بازسازی شامل تغیرات و نوسازی در یک بنا میباشد. به عنوان مثال بازسازی یک بنای 2 طبقه که شامل حیاط و مشاعات نیز میباشد. در این سطح از بازسازی یک بازنگری و تغیرات جامع در کل بنا از معماری داخلی تا نمای ساختمان ایجاد میگردد.

بازسازی ساختمان با ارزان ترین قیمت

همیشه لازم نیست که دست به تغییرات اساسی در بازسازی بزنیم. با توجه به بودجه ای که در اختیار داریم میتوانید با کمک گرفتن از یک طراح داخلی نسبت با امکانات موجود دست به تغییرات بزنید. رنگ آمیزی بخشی از دیوار، تغیر کاشی بین کابینتی و تعویض دربهای کابینت آشپزخانه و تعویض سنگ و یا پارکت ساختمان جلوه ای متفاوت با مبلغی محدود به منزل خود بدهید. گاهی همینکه بوی تازگی به محل زنگی سرایت کند کافیست. خلاصه اینکه با مبالغی کم هم میتوان دست به بازسازی های جزئی و مقرون به صرفه هم زد.

بازسازی ارزان قیمت - کاژه
بازسازی ارزان قیمت - کاژه

بازسازی ساختمان با ارزان ترین قیمت

همیشه لازم نیست که دست به تغییرات اساسی در بازسازی بزنیم. با توجه به بودجه ای که در اختیار داریم میتوانید با کمک گرفتن از یک طراح داخلی نسبت با امکانات موجود دست به تغییرات بزنید. رنگ آمیزی بخشی از دیوار، تغیر کاشی بین کابینتی و تعویض دربهای کابینت آشپزخانه و تعویض سنگ و یا پارکت ساختمان جلوه ای متفاوت با مبلغی محدود به منزل خود بدهید. گاهی همینکه بوی تازگی به محل زنگی سرایت کند کافیست. خلاصه اینکه با مبالغی کم هم میتوان دست به بازسازی های جزئی و مقرون به صرفه هم زد.

چند مقاله از بازسازی ساختمان
آماده سازی دیوار و بتونه کاری های لازم قبل از شروع به گچ‌کاری جدید
بازسازی ساختمان قدیمی
بازسازی ساختمان و 12 نکته‌ای که قبل از آغاز باید به آن‌ها توجه کنید!

Renovation FAQ

پرسشهای متداول بازسازی ساختمان

شرکت کاژه با در دست داشتن تیمهای مجزا و مجرب ساختمانی آماده پذیرفتن پروژه های کوچک و بزرگ میباشد.

5/5 - (132 امتیاز)

۳ Responses

  1. سلام وقت بخیر
    ما یک فروشگاه ۵۵ متری در مهرشهر کرج داریم که میخوایم بازسازی کنیم
    شما خارج از تهران هم فعالیت میکنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *