4 دلیل جذاب برای اجرای سقف متحرک استخر

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

کیفیت و اطمینان در اجرای سقف متحرک استخر را با کاژه تجربه کنید

درباره سقف متحرک استخر چه می‌دانید؟ احتمالاً با سقف‌های جمع شونده‌ای که در استادیوم‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند آشنایی دارید. ولی آیا می‌دانستید این سقف‌ها را در بخش‌هایی از خانه مثل استخر و پاسیو هم می‌توان اجرا کرد؟

اگر یک استخر شخصی در فضای باز منزلتان دارید، واقعاً خوش‌شانس هستید. استخر صرفاً مکانی برای تفریح و شنا نیست. بلکه می‌تواند به‌عنوان یک استراحتگاه و محیط پذیرایی عالی نیز مورداستفاده قرار بگیرد. به همین دلیل بسیاری از افراد تلاش می‌کنند تا زیبایی و شکوه استخر خانگی خود را به حداکثر برسانند.

یکی از بهترین آپشن‌هایی که می‌توانید به استخر اضافه کنید، سقف یا پوشش متحرک است. سقف متحرک استخر درست مثل یک سقف جمع شونده در استادیوم، قابلیت باز و بسته شدن دارد. شما می‌توانید استخر را به یک فضای سرپوشیده تبدیل کنید یا مجدداً آن را به حالت سرباز برگردانید. این کار با استفاده از یک کنترل از راه دور یا یک اهرم مکانیکی انجام می‌شود. قابلیت باز و بسته شدن سقف کمک می‌کند تا بتوانید از استخر و محوطه آن در تمام طول سال به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

4 دلیل جذاب برای اجرای سقف متحرک استخر

مزایای اجرای سقف متحرک استخر

چرا اجرای سقف یا همان پوشش استخر متحرک یک ایده کاربردی و جالب است؟ در پاسخ به این سؤال می‌توان 4 دلیل اساسی آورد.

1. آسایش و راحتی بیشتر در فضای باز

با باز کردن سقف متحرک استخر در ماه‌های گرم تابستان، زیر سایه‌ای پایدار و دلپذیر قرار خواهید گرفت. برعکس، در ماه‌های خنک‌تر می‌توانید سقف را به‌طور کامل جمع کنید تا حین شنا کردن، آسمان زیبا را بالای سرتان داشته باشید. علاوه بر این می‌توانید میزان جمع شدگی سقف را به‌طور دلخواه تنظیم کنید تا همواره، مقداری از نور آفتاب بر سطح آب یا محوطه استخر بتابد.

نصب سیستم روشنایی در اطراف استخر و همین‌طور زیر سقف آن می‌تواند یک ایده‌ی مکملِ هیجان‌انگیز باشد. با این کار می‌توانید محوطه استخر را به مکانی عالی برای پذیرایی از میهمانان تبدیل کنید. برای تأمین روشنایی، لامپ‌های LED مناسب‌ترین گزینه هستند که به محیط فضایی گرم و دوستانه می‌بخشند.

2. ایجاد عایق مناسب

با باز کردن سقف متحرک استخر می‌توانید یک محافظ عالی برای محوطه استخر ایجاد کنید. محافظی که در هوای سرد و گرم نقش یک عایق را ایفا می‌کند. وجود این عایق باعث تنظیم مناسب دما در محوطه استخر می‌شود. پوشش استخر متحرک مخصوصاً اگر فضای اطراف محوطه‌ی استخر، محصور باشد به صرفه‌جویی در هزینه‌های گرمایش و سرمایش نیز کمک زیادی می‌کند. درنتیجه با کاهش مصرف برق، می‌توانید نقش سازنده‌ای در محافظت از محیط زیست داشته باشید.

همان‌طور که گفتیم، پوشش استخر سایه‌ای ایجاد می‌کند که تا حد زیادی در کاهش دمای محوطه مؤثر است. بااین‌حال، اگر دمای محوطه استخر در فصول گرم بیش‌ازحد زیاد است، می‌توانید به نصب یک سیستم مه پاش فکر کنید. به این ترتیب اعضای خانواده و میهمانان حتی در گرم‌ترین روزهای سال نیز حضور در محوطه‌ای خنک و راحت را تجربه می‌کنند.

3. افزایش ارزش ملک

انتخاب یک پیمانکار حرفه‌ای برای اجرای سقف متحرک استخر اهمیت بسیار زیادی دارد. این‌گونه می‌توانید مطمئن باشید که از مواد و مصالح باکیفیت در ساخت پوشش استفاده می‌شود. درنتیجه سقف آن‌قدر محکم و باکیفیت خواهد بود که حتی در بدترین شرایط آب و هوایی نیز وظیفه خود را به‌خوبی انجام می‌دهد. شاید بخواهید چند سال بعد از بازسازی ساختمان، ملک خود را بفروشید. در این صورت اجرای سیستم سقف جمع شونده، ایده‌ای است که ارزش ملکتان را به شکل چشمگیری بالا می‌برد.

4. افزایش عمر مفید وسایل

آیا می‌دانستید اشعه ماوراءبنفش خورشید علاوه بر پوست می‌تواند به وسایل نیز آسیب برساند؟ همان‌طور که پوست در اثر قرار گرفتن در معرض نور آفتاب دچار تغییر رنگ می‌شود، برای اثاثیه‌ای مانند میز و صندلی و حتی رنگ‌های به‌کاررفته در دور استخر نیز چنین اتفاقی رخ می‌دهد. آن‌ها در اثر تماس مداوم با نور خورشید، رنگ و لعاب اولیه را از دست داده و ظاهری رنگ‌پریده و بعضاً مُندرس به خود می‌گیرند. با داشتن یک پوشش استخر متحرک می‌توانید با ایجاد یک سایه‌بان در ساعات اوج تابش آفتاب، عمر مفید وسایل موجود در محوطه استخر را افزایش دهید.

4 دلیل جذاب برای اجرای سقف متحرک استخر

نکات مهمی که در اجرای سقف متحرک استخر باید به خاطر بسپارید

رعایت دقیق استانداردها در اجرای پوشش متحرک روی استخر امری بسیار مهم است. سقف باید ساختاری محکم، سبک، ضد آب، ضد احتراق، مقرون‌به‌صرفه، بادوام و البته شیک و زیبا داشته باشد. علاوه بر این باید طوری ساخته شود که در صورت نیاز بعدها بتوان محدوده‌ی پوشش آن را گسترش داد.

از نظر بصری، سقف متحرک استخر می‌تواند دارای بافت شفاف، نیمه شفاف و مات باشد. سقف‌های مات معمولاً از ورقه‌های بتنی یا فلزی ساخته می‌شوند؛ درحالی‌که سقف‌های شفاف را از شیشه و سقف‌های نیمه شفاف را از شیشه و پلاستیک‌های پلی کربنات می‌سازند. البته در سال‌های اخیر و با توجه به محبوبیت فزاینده سازه‌های شیشه‌ای، اجرای سقف شیشه ای استخر طرفداران زیادی پیدا کرده است.

نکته مهم دیگر درباره سقف متحرک استخر، ضرورت مدیریت، نظارت و نگهداری مناسب از آن است. درواقع عملکرد درست و روان سقف متحرک تا حد زیادی به این سازوکار نظارتی بستگی دارد. بنابراین وضعیت سقف در فواصل زمانی مشخص باید توسط یک متخصص مورد ارزیابی و بررسی قرار بگیرد. بسیار مهم است که در صورت مشاهده کوچک‌ترین نشانه‌ای از خرابی فوراً به آن رسیدگی کنید. توجه به حرکت سقف در مسیر تعیین‌شده اهمیت زیادی دارد. ضمناً اگر سیستم را تا مدت زیادی بدون استفاده به حال خود رها کنید این امر ممکن است باعث نشست نامتوازن مسیر و نهایتاً خروج سقف از ریل حرکت شود.

کیفیت و اطمینان در اجرای سقف متحرک استخر را با کاژه تجربه کنید

کیفیت و اطمینان در اجرای سقف متحرک استخر را با کاژه تجربه کنید

همان‌طور که گفتیم، سپردن اجرای سقف استخر متحرک به یک پیمانکار حرفه‌ای و معتبر واجد اهمیت بسیار زیاد است. اگر شما هم به دنبال چنین پیمانکاری هستید، جستجوهایتان در اینجا به پایان می‌رسد.

شرکت مهندسی  کاژه، نامی پرآوازه در زمینه دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان است که یکی از اصلی‌ترین زمینه‌های فعالیت آن نصب پوشش متحرک استخر است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت کاژه یا تماس با شماره‌های 88492314 و 09121509516 ، ضمن کسب مشاوره درباره اجرای سقف متحرک استخر، پروژه‌ی موردنظرتان را به دست متخصصین باتجربه‌ی کاژه بسپارید.

 

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته