سقف متحرک پارچه ای

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

سقف متحرک پارچه ای

مهم ترین مزایای سقف های متحرک

در میان انواع بسیاری از محفظه های سقفی که وجود دارد، گروهی که بیشترین مزیت را ارائه می دهد سقف های متحرک هستند. استفاده از سقف متحرک در تمامی فضاها امکان پذیر است زیرا علاوه بر تطبیق پذیری بالا، قیمت مناسب تری نیز دارند. متن زیر را مطالعه کنید زیرا ما به طور کامل و جامع به بررسی مزایای این سازه پرداخته ایم:

• سازگاری با هر فضایی

یکی از بارزترین مزایای انواع سقف متحرک، سازگاری آنهاست. صرف نظر از نوع سقف مورد نظر، می توان آنها را در هر محیط نصب کرد. بنابراین سقف های متحرک با هر فضایی بدون توجه به ویژگی های آن سازگار می شوند. این ویژگی آنها را به گزینه ای فوق العاده برای خانه ها و دیگر مکان ها تبدیل می کند.

• نصب سریع و آسان

یکی از مهم ترین مزایایی که سقف متحرک پارچه ای با خود به همراه می آورد، نصب سریع و آسان آن است. تنها کافی است که ابعاد دلخواه خود را سفارش دهید تا در زمانی کوتاه فرایند طراحی آن آغاز شود. می توانید فرایند نصب را خودتان انجام دهید یا از یک تکنسین مشهور که در این زمینه حرفه‎ای است کمک بگیرید.

• نور طبیعی

با استفاده از سقف متحرک پارچه ای، می توانید به صورت کاملا متعادلی از نور خورشید بهره ببرید. نور طبیعی به دلایل مختلفی نسبت به نور مصنوعی برتری دارد:

1. گرمای دلچسبی دارد و می تواند در هم رفت هوای محیط داخلی تاثیر بگذارد.

2. نور یک فضا را افزایش می دهد و باعث می شود تا ما از روشن کردن چراغ هایی با نور مصنوعی اجتناب کنیم.

3. تولید ویتامین D در پوست را تحریک می کند زیرا نور خورشید منبع اصلی دریافت آن در بدن ما است.

4. به شما امکان ذخیره‎سازی انرژی را می دهد.

سقف متحرک
سقف متحرک

مقایسه سقف متحرک پارچه ای با سقف های معمولی

با به تکامل رسیدن معماری در کل جهان، تکنیک های طراحی سقف نیز با دگرگونی های بسیاری همراه بوده است. اگر دقت کرده باشید، طی سال ها بازسازی ساختمان ‎ها، از روش های متعددی برای طراحی سقف استفاده کرده اند. در نتیجه، می توان گفت عنصری که در معماری بیش ترین تکامل را یافت، طراحی سقف بود. امروزه مدل هایی از سقف متحرک در مکان های مختلفی استفاده می شوند. این عناصر، علاوه بر داشتن زیبایی فوق العاده، کارایی بسیار مناسبی را نیز به خود اختصاص داده اند.

با این حال، تاکنون صحبت های زیادی در خصوص مقایسه میان سقف متحرک پارچه ای با دیگر نمونه ها صورت گرفته است. ما نیز قصد داریم در ادامه مقاله این محصول را با دیگر نمونه های موجود در بازار مقایسه کنیم و نقاط قوت و ضعف آن را بررسی نماییم:

1. استفاده در در دکوراسیون داخلی

در درجه اول، سقف‎های متحرک پارچه‎ای می توانند در دکوراسیون داخلی نیز به کار روند و زیبایی را به محیط هدیه دهند. آیا تا به حال در خانه های لوکس و مجلل، انواع سقف پارچه ای و متحرک را مشاهده کرده اید؟ در شیوه های معماری نوین و جدید، از این روش طراحی بسیار استفاده می‎کنند.

2.هزینه کمتر نصب و تعبیه آن ها نسبت به دیگر سقف ها

از آن جایی که سقف های پارچه ای دوخت بسیار آسان‎تری دارند، نصب و تعبیه آن ها نیز با دیگر سقف ها قابل مقایسه نیست و به راحتی انجام می شود. می‎توانید با توجه به نصب آسانی که این محصول دارد، آن را تهیه کنید.

3. سقف باکیفیت و متحرک با هزینه کم

از جنبه قیمتی نیز، سقف های متحرک پارچه ای در مقایسه با دیگر متریال ارزان تر هستند و قیمت نهایی آن برای مشتری مقرون به صرفه خواهد بود. پس اگر قصد دارید که با هزینه کمتر یک سقف باکیفیت و متحرک داشته باشید، حتما این مدل را سفارش دهید.

سازه پارچه ای
سازه پارچه ای

رستوران ها؛ مکانی مناسب برای سقف متحرک پارچه ای

آیا تا به حال به رستوران هایی که در فضاهای باز قرار دارند مراجعه کرده اید؟ این رستوران ها برای جلوگیری از بارش برف و باران، باید نسبت به نصب سقف و محافظ مناسب اقدام کنند. در اکثر مواقع، سقف های پارچه ای مناسب ترین گزینه برای استفاده در رستوران ها و کافه های فضاباز هستند. امروزه این سبک از طراحی، می تواند برای افراد زیادی جذاب باشد. به گونه ای که رستوران هایی با سقف های متحرک، محبوبیت خاصی را در میان مشتریان به دست آورده اند.

جلوگیری از سردی هوا در فصول سرد

یک مزیتی که سقف متحرک پارچه ای برای رستوران ها دارد، جلوگیری از سردی هوا در فصولی مانند پاییز و زمستان و همچنین عدم تابش نور مستقیم خورشید در فصول گرم سال است. اگر دقت کرده باشید، در اوج گرمای تابستان نیز می توانید به رستوران هایی که دارای سقف باز هستند مراجعه کنید. علت این امر لایه محافظی است که پوشش پارچه ای سقف در برابر نور خورشید ایجاد می کند.

پس در یک نتیجه گیری کلی می توان گفت که وجود سقف های پارچه ای در محیط های رستورانی، مزیت های بیش تری را با خود به دنبال می آورد. به علاوه، سازه پارچه ای جذابیت بصری بیش تری نیز به محیط می دهد و فضاهای خاصی را ایجاد می کند. اگر شما نیز صاحب یک کافه، کاژه یا یک رستوران هستید و می خواهید فضای داخلی محوطه خود را متفاوت از دیگر رستوران ها کنید، سقف های پارچه ای مناسب ترین گزینه برای شما می باشند.

کلبه پارچه ای

5/5 - (4 امتیاز)

مطالب مرتبط با این نوشته