شیشه تزیینی دکوراتیو با تکنیک تیفانی

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

شیشه تزیینی دکوراتیو با تکنیک تیفانی

شیشه تزیینی به عنوان عنصری مهم در دکوراسیون ساختمان ها جذابیت خاصی را ایجاد می کند. تکنیک تیفانی یکی از زیباترین تکنیک های طراحی شیشه تزیینی دکوراتیو در کشورهای مختلف بخصوص کشورهای اروپایی و آمریکایی می باشد. این تکنیک در ساخت شیشه های تزیینی با سبک های مدرن و کلاسیک یا تلفیقی از این دو سبک کاربرد دارد.

با پیشرفت صنعت معماری و به کارگیری انواع تکنیک های متفاوت برای ساخت شیشه های تزیینی استفاده از تکنیک تیفانی با داشتن ویژگی های متفاوت که نقش مهمی در معماری مدرن ایفا می کند گسترش یافته است.

شیشه تزیینی دکوراتیو با تکنیک تیفانی
شیشه تزیینی دکوراتیو با تکنیک تیفانی

مشخصات شیشه های تزیینی تیفانی

انواع شیشه های تزیینی دکوراتیو که با استفاده از تکنیک تیفانی ساخته می شوند دست ساز هستند و این امر موجب شده تا پس از سال ها هنوز ماهیت لوکس بودن و ارزشمند بودن خود را حفظ کنند. یکی از مشخصه های بارز در کاربرد تکنیک تیفانی دست ساز بودن و خلق اثری هنری است که در نهایت در ساختار شیشه دکوراتبو نمود پیدا می کند.

شیشه تزیینی دکوراتیو با تکنیک تیفانی
شیشه تزیینی دکوراتیو با تکنیک تیفانی

ویژگی های بارز شیشه تزیینی با تکنیک تیفانی

مهم ترین ویژگی شیشه دکوراتیو طراحی شده با تیکنیک تیفانی شامل:

ایجاد فضایی خیره کننده و زیبا در طراحی داخلی، کمک به ایجاد فضایی مدرن و لوکس، مقاومت و پایداری با قابلیت ترمیم در قسمت های آسیب دیده، ایجاد فضایی پرنور و آرامش بخش و متناسب با تمامی سبک های معماری می باشد. تمامی مراحل اجرای شیشه تزیینی با تکینیک تیفانی به وسیله دست و توسط هنرمندان با تجربه انجام می شود که اولین بار توسط شخصی هنرمند به نام لوئیس کامفورت تیفانی پایه گذاری شده است.

شیشه تزیینی دکوراتیو با تکنیک تیفانی
شیشه تزیینی دکوراتیو با تکنیک تیفانی

کاربرد تکنیک تیفانی

انواع شیشه تزیینی دکوراتیو با تکنیک تیفانی برای ساخت عناصر تزیینی مختلف کاربرد دارند که از جمله تلفیق آنها با درب و پنجره ساختمان ها را می توان نام برد. این شیشه های تزیینی تیفانی سبب ایجاد یک فضای زیبا در قسمتی که به کار رفته اند می شوند. شیشه های تزیینی دست ساز تیفانی در ابعاد و طرح های مختلفی ساخته و عرضه می گردند.

تکنیک تیفانی بیشترین کاربرد را در ساخت پنل های شیشه ای در ابعاد وسیع و صنعت جواهر سازی دارد. مهم ترین ابزار ساخت شیشه تزیینی دکوراتیو با استفاده از تکنیک تیفانی شامل: الماس نفتی، انبر جدا کننده شیشه، دستگاه ساب شیشه، کاپرفویل، قلع، هویه و روغن لحیم می باشد.

کاژه ارائه دهنده انواع شیشه تزیینی دکوراتیو با تکنیک تیفانی به شکل یک اثر هنری جالب توجه در ابعاد و طرح های مناسب است. علاقمندان به کاربرد این نوع از شیشه های تزیینی می توانند نوع دلخواه را به راحتی تهیه کرده و در مکان مناسب اجرا نمایند.

 

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته