چگونه طرح و رنگ شیشه درب لابی را انتخاب کنیم

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

چگونه طرح و رنگ شیشه درب لابی را انتخاب کنیم

انتخاب طرح و رنگ شیشه لابی موضوع مهمی است که می تواند فضای داخلی و خارجی ساختمان را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین در انتخاب کمیت و کیفیت شیشه درب لابی باید به نکات زیادی توجه کرد که ما در ادامه به بیان چند نمونه از آن خواهیم پرداخت.

چگونه طرح و رنگ شیشه درب لابی را انتخاب کنیم
چگونه طرح و رنگ شیشه درب لابی را انتخاب کنیم

نکات مهم در انتخاب شیشه درب لابی

نکته اول: مقیاس و تناسبات فضا

در مرحله اول به مقیاس و تناسبات فضای لابی دقت کنید. درب لابی باید با این فضا همخوانی داشته باشد. قطعا اگر لابی وسیع و بزرگی وجود دارد، درب آن باید سایز و ابعاد بزرگتری داشته باشد تا تناسبات و همخوانی فضا از بین نرود.

استفاده از درب های کوچک در لابی های بزرگ اشتباه است و عکس این قضیه نیز صادق است. عدم در نظر گرفتن این موضوع از اهمیت تاثیر درب می کاهد. همچنین طرح و رنگ شیشه درب لابی به پیروی از درب باید با سایز واقعی آن تناسب داشته باشد و در جای مناسب قرار گیرد.

نکته دوم: سبک طراحی

اگر سبک طراحی لابی، کلاسیک یا نئوکلاسیک است، بهتر است از شیشه درب لابی با نقوش گیاهی، سنتی و کلاسیک اروپایی استفاده شود تا فضایی یکدست و کامل داشته باشیم.

اما اگر سبک طراحی لابی مدرن یا مینیمال است، بهتر است از شیشه درب لابی با طرح های خلاصه شده و مدرن یا آبستره و انتزاعی استفاده کنیم.

نکته سوم: رنگ بندی

قبل از سفارش طراحی و ساخت شیشه درب لابی، رنگ بندی فضا باید به صورت دقیق بررسی شود. در این حالت می توان شیشه درب لابی را به صورت رنگ های کاملا متضاد با محیط سفارش داد تا درب به عنوان یک شاهکار هنری یا تابلوی دست ساز بیش از پیش دیده شود. این کار باعث می شود درب بیشتر مورد توجه قرار گیرد و چشمگیر باشد. همچنین تشخیص آن برای مراجعه کنندگان راحت تر باشد. این تکنیک بیشتر در شیشه های ساخته شده استین گلاس دیده میشود.

در حالتی دیگر، می توان شیشه درب لابی را در یک تنالیته یا طیف رنگی همخوان با رنگ فضای لابی سفارش داد. این کار کمک می کند فضا متعادل و پایدار احساس شود.

انتخاب روش اول یا دوم تابع نظر و سلیقه مشتری است و شرکت کاژه امکان طراحی و ساخت هر نوع طرح و رنگ شیشه درب لابی را دارد.

نکته چهارم: میزان رفت و آمد

میزان رفت و آمد از درب، ابعاد و سطح شیشه درب لابی را مشخص می کند. در صورتی که برای یک مجموعه بزرگ عمومی شیشه درب لابی ساخته می شود و تردد در آن فضا زیاد است باید از پاخور در پایین درب استفاده کرد و با تکنیک های طراحی شیشه را در دو سوم بالایی درب به کار برد.

چگونه طرح و رنگ شیشه درب لابی را انتخاب کنیم
چگونه طرح و رنگ شیشه درب لابی را انتخاب کنیم

شیشه درب لابی تولید شده توسط کاژه

شیشه درب لابی که توسط استادان با تجربه و صنعتگران حرفه ای کاژه طراحی و ساخته می شود با در نظر گرفتن کلیه اصول مهندسی و تکنیک های روز دنیا تهیه و عرضه می شود. همچنین شما می توانید برای مطرح نمودن هرگونه سوال و دریافت پاسخ با شماره های مجموعه که در صفحه اصلی ذکر شده اند، تماس حاصل نمایید.

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته