مزایای نورگیر پلی کربنات چیست

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

مزایای نورگیر پلی کربنات چیست

پلی کربنات نوعی پلیمر ترموپلاستیک است و با قالب گرفتن در ابعاد گوناگون کاربردهای گسترده ای در زمینه ی انواع پوشش سقف در فضاهای مختلف دارد. پلی کربنات به عنوان سخت ‌ترین ماده شفاف در دنیا معروف است و بعضا به عنوان جایگزین شیشه در بخش‌هایی از ساختمان که آسیب پذیرتر است استفاده می شود. موارد مصرف پلی کربنات متعدد است. از این متریال می توان در صنایع اتومبیل سازی، صنایع بهداشتی و پزشکی و درمانی، صنایع غذایی و داروئی، و صنایع کامپیوتری و معماری و ساختمان استفاده نمود.

استفاده از پلی کربنات در صنعت ساختمان نیز طیف گسترده ای را شامل می شود. به طور مثال در پوشاندن سقف آلاچیق ها، استخرهای روباز، پارکینگ، نورگیر سقف ساختمان، روف گاردن و سایه بان و غیره می توان از پلی کربنات استفاده نمود. در ادامه مزایای نورگیر پلی کربنات را توضیح خواهیم داد.

مزایای نورگیر پلی کربنات چیست
مزایای نورگیر پلی کربنات چیست

1- خواص شیمیایی نورگیر پلی کربنات

یکی از مهم ترین ویژگی های مثبت ورقهای پلی کربنات این است که در درجه حرارت معمولی و در تماس با انواع اسید های آلی و معدنی مقاومت بالایی دارند. همچنین هر گونه روغن یا محلول نمک بر روی آن ریخته شود، آسیب نمی بیند. مقاومت شیمیایی ورق های پلی کربنات در برابر طیف وسیعی از مواد پاک کننده و همچنین شوینده ها و درزگیرها و چسب‌ها نیز بالا است.

 

2-مقاومت نورگیر پلی کربنات در برابر ضربه، سایش و خراش

مقاومت ورق های پلی کربنات حدود دویست برابر شیشه با ضخامت یکسان است. انواع نورگیرهای پلی کربنات در مقابل هرگونه خش و سایش مقاومتی مشابه شیشه دارند.

 

3-انعطاف پذیری نورگیر پلی کربنات در برابر هرگونه کشش و خمش

اگر در هر متر مربع نورگیر پلی کربنات هفتاد نیوتن بر میلی‌متر مربع نیرو وارد شود این ورق ها تغییر شکل پیدا می کنند. این مقاومت برای یک متریال ساختمانی بسیار مطلوب است.

 

4- نورگیر پلی کربنات، عایق حرارتی و بهینه سازی مصرف انرژی

ورقهای پلی کربنات جاذب خوبی برای نور خورشید هستند و در نتیجه به گرمایش فضا کمک می کنند. به ویژه در اقلیم های سرد، استفاده از نورگیر پلی کربنات کمک می کند فضای داخلی زودتر گرم شود و هزینه های سوخت کاهش یابد.

 

5-خاصیت خود خاموشی نورگیر پلی کربنات و اشتعال ناپذیری این محصول

جالب است بدانید ورقهای پلی کربنات دچار حریق نمی شود و در دمای بسیار بالا به آرامی ذوب می شود. این متریال حریق را گسترش نمی دهد و با تمام شدن حریق آرام آرام خاموش می شود.

 

6-مقاومت نورگیر پلی کربنات مقابل اشعه ماوراء بنفش

روی اکثر نورگیر های پلی کربنات پوشش ضد اشعه ماوراء بنفش UV وجود دارد که این متریال را در هرگونه اشعه مقاوم می کند. رنگ نورگیر پلی کربنات تحت شرایط جوی تغییر نمی کند و ثابت باقی می ماند. همچنین بعد از چند سال، نورگیرهای پلی کربنات شفاف باقی می مانند.

شرکت کاژه تولید کننده نورگیر پلی کربنات در ابعاد، طرح و رنگ گوناگون می باشد و برای پروژه های بسیاری این نوع نورگیر را تولید و عرضه نموده است. از این رو برای دریافت مشاوره می توانید با شماره های تماس ما در صفحه اصلی ارتباط برقرار نمایید.

مزایای نورگیر پلی کربنات چیست
مزایای نورگیر پلی کربنات چیست
امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته