معایب و مزایای نمای سنگ را بهتر بشناسید

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

معایب و مزایای نمای سنگ را بهتر بشناسید

مقدمه

در نمای یک ساختمان چیزی که بیشتر به چشم می آید مزایا و معایب یک سنگ می باشد. باید دقت داشته باشید که با توجه به معایب و مزایای نمای سنگ است که شما آن ها انتخاب می کنید. در هر محصول شما با توجه به ویژگی ها و معایب موجود است که تصمیم به انتخاب یا عدم انتخاب می گیرید. این موضوع بسیار مهم بوده و باید باید با توجه به تعداد مزایا تصمیم بگیرید از یک متریال استفاده کنید و یا از یک متریال دیگر استفاده کنید.

به دلیل اینکه سنگ نما به صورت مستقیم در دید می باشد باید در انتخاب آن ها به صورت ویژه ای توجه داشته باشید. می توان سنگ های نما را در دسته بندی های بسیار زیادی را قرار داد. به صورت کلی برای این محصولات می توان ویژگی های بسیار زیادی را در نظر گرفت.

دقت داشته باشید که استفاده از این محصولات برای انواع طرح ها به چه صورت می باشد. با استفاده صحیح از این سنگ ها می توانید معایب را به حداقل رسانده و از حداکثر مزایا استفاده کنید. در نوسازی و بازسازی ساختمان نیز دانستن معایب و مزایای نمای سنگ بسیار با اهمیت می باشد. برای اینکه بهترین بازدهی را از این محصولات دریافت کنید بهتر است که از افراد با تجربه کمک بگیرید. کاژه به عنوان یکی از بهترین مجموعه های موجود در این زمینه شناخته می شود.

شناخت معایب و مزایای نمای سنگ

در شناخت معایب و مزایای نمای سنگ می توان موارد بسیار زیادی را نام برد. در تمامی شهر ها نمای سنگ طرفداران خود را داشته و به خوبی می توان در هر جایی آن ها را مشاهده نمود. باید توجه داشته باشید که ای محصولات در چه ساختمان هایی به کار رفته و می توانند برای چه ساختمان هایی مناسب تر باشند. باید دقت داشته باشید که این مزایا و معایب در برخی از سنگ ها کمتر و یا بیشتر می شوند.

برای اینکه بهترین بازدهی را از این محصولات دریافت کنید برای شما معایب و مزایای نمای سنگ را شرح خواهیم داد. در ادامه به صورت جداگانه معایب و مزایای نمای سنگ را معرفی می کنیم تا بتوانید با خیال راحت بهترین انتخاب را داشته باشید.

معایب و مزایای نمای سنگ

مزایای نمای سنگ

برای اینکه مزایا موجود در نمای سنگ را بدانید باید ابتدا مزیت های هر نوع سنگی را مورد بررسی قرار داد. به صورت کلی می توان برای نمای سنگ به صورت موردی مزایایی را شرح داد.

– زیبایی و تنوع رنگ: در این محصولات می توان تنوع رنگ و طرح های بسیار زیادی را مشاهده نمود.این تنوع باعث شده است تا برای انواع ساختمان ها از این محصولات استفاده نمود.

– وزن: در این محصولات وزن در دو حالت وجود دارد.سنگ گرانیت با داشتن وزن زیاد برای قسمت های خاص مورد استفاده قرار می گیرد. سنگ تراورتن با داشتن وزن مناسب تر میتواند بسیار کاربردی تر از دیگر متریال ها باشد. از لحاظ وزن میتوان سنگ را به عنوان یک متریال قابل قبول در نظر گرفت.

– عایق بودن: نمای سنگ را همیشه به دلیل قابلیت عایق بسیار عالی می شناسند. در این محصولات می توان یک عایق صوت و حرارت بسیار خوب را ایجاد کرد. باید دقت داشته باشی که این عایق بودن در برخی از سنگ ها بیشتر و در برخی نیز کمتر می باشد.

– دوام و طول عمر: در نمای سنگ اگر یک اجرای خوب و صحیح را داشته باشید می توانید طول عمر بسیار خوبی را در اختیار داشته باشید. مقاومت و استحکام در این متریال ها باعث استفاده گسترده از آن ها شده است.

– مقاوم در برابر آتش: این محصولات به صورت ویژه ای در برابر آتش مقاوم بوده و عملکرد خوبی را از خود نشان می دهند.

زیبایی منحصر به فرد

معایب نمای سنگ

برای اینکه به صورت شفاف انتخاب خود را انجام دهید باید با معایب موجود در این متریال نیز آشنا شوید. برخی از معایب موجود را می توان مربوط به زمان دانست و این موضوع بیشتر بستگی به برنامه ریزی شما نیز خواهد داشت.

– صرفه اقتصادی: نمای سنگ نسبت به برخی از متریال های موجود هزینه بسیار بیشتری را برای شما خواهد داشت. البته با توجه به زیبایی موجود می توان از قیمت به شکل های مختلف چشم پوشی کرد.

– جرم پذیر بودن: این محصولات به مرور زمان جرم گرفته و حالت اولیه خود را از دست می دهند. البته این مشکل قابل رفع شدن بوده و می توان با روش هایی براق بودن اولیه را برگرداند.

– تاثیر پذیری از نور خورشید: نور خورشید در دراز مدت باعث تغییر رنگ در این متریال ها خواهد شد.

– سرعت اجرا: سرعت اجرای نمای سنگ نسبت به دیگر متریال ها پایین تر بوده و باید زمان بیشتری را صرف کرد.

– محدودیت دمایی: باید در نظر داشته باشید که نمی توان نمای سنگ‌ ساختمان را در دمای کمتر از منفی 5 درجه اجرا کرد. این محدودیت باعث شده است که اجرای سنگ در فصول خاص انجام شود.

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته