نمونه درب استیند گلس – نمونه هایی از درب های استیند گلس در سطح شهر

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

نمونه هایی از درب های استیند گلس در سطح شهر

طراحی شهری جریانی است که به شکل‌دهی فیزیکی بافت‌های مختلف شهری منجر می‌شود و با رویکرد ساختارگرایی به ایجاد اماکن متعدد می‌پردازد. حال اگر این طراحی شهری با المان های زیبایی درگیر شود ارزشی مضاعف را در خود خواهد داشت.
گذر از خیابان ها و کوچه پس کوچه های شهر، گاهی چشم نوازانه دیدگان ما را به سمت شیشه های زیبای استین گلاس جذب می کند که منحصر به فرد می باشد. شیشه هایی که در کادرهای زیبای چوبی و فلزی، جا خوش کرده و به زیبایی در تلاطم نور و رنگ می درخشند.
زیبایی و درخشش شیشه های استین گلاس در فریم های چوبی تیره، جلوه ای بسیار کلاسیک به ارزش شیشه های استین گلاس می بخشد. این نوع صحنه ها در سطح شهر بسیار جذاب و خاص بوده و در حافظه ی تصویری هر عابری، صحنه ای متمایز از تزئین های تکراری روزمره ثبت می کند.
اولین قدم در ورود به هر بنای معماری، در ورودی آن است که می تواند کیفیت ظاهری فضای ساختمان را ارزش  بخشیده و در یک نگاه نمایی از کلیت بنای معماری را القا کند. جذابیت شیشه های استین در طرح هایی که مشاهده می شود و حس زیبایی که این طرح ها به شخص می دهد، خود بخشی از موفقیت این تزئینات می باشد.
مخاطب عام جامعه، همان عابری است که می تواند هر اثر هنری را در شهر نظاره گر باشد. باید دانست که هر کدام از انسان ها دارای چه تعلقات ذهنی و روحی هستند که پاسخگویی به نیازها و سلایق آنها در معماری داخلی و حتی چنین نماهایی در اولویت قرار بگیرد.
در واقع قراردادن چنین شیشه هایی در ورودی ساختمان ها، پیش روی به سمت مدرنیته و گرایش به زیبایی در رفع نیاز انسان می باشد. قراردادن شیشه های ساده در بناها با نیاز زیبایی انسان امروزی در تناقص بوده و به همین دلیل است چنین شیشه هایی در معماری امروزی ورود پیدا کرده تا در جهت رفع نیاز های انسان مدرن پیش رود.

 

 

مجموعه شماره 1

این مجموعه نمونه درب استیند گلس از یک درب دو لنگه تشکیل یافته که هر دو در طرح مکمل هم هستند. هم نشینی رنگ قهوه ای در کنار خطوط طلایی و شیشه های شفاف طلایی همانند تابلویی خاص در این کادر میدرخشد. نقش این شیشه و تراش قطعات آن، این نقش را همانند حجاری های دوره رمانسک در آتن متمایز کرده است.

 

 

مجموعه شماره 2

این نمونه درب استیند گلس ( استین گلاس ) نیز از دو لنگه ولی یک طرح خاص در دو کادر را شامل میشود. کادر در کادر بودن این شیشه با فریم چوبی مستطیلی و کادر طلایی و انحصاری نقشی زیبا در مرکز شیشه ای طرح دار را به نمایش گذاشته است.

 

 

 

مجموعه شماره 3

این مجموعه متشکل از دربی سه لنگه و با طرحی مرکزی در وسط و دو نورگیر دیواری در دو طرف این درمیباشد. این مجموعه با طرحی زیبا در امتداد هم وبا نظم در کنار هم چیده و بسیار متمایز میباشد. کادر بندی و انحصار نقشی مرکزی در میان خطوط متقارن فرمی زیبا در دل این کادر جای داداه است.

 

مجموعه شماره 4

زیبایی و طرح و خطوط طلایی در فرمی بیضی و جای گیری اش در کادری بیضی با چوبی شفاف و صیقلی زرشکی، حالتی کلاسیک به این درب بخشیده است. قرارگیری در جریان معماری مدرن که گرایشی به اصول زیبایی کلاسیک قرن 19 دارد، از تحولات تزئیت در بناهای امروزی است.

 

 

مجموعه شماره 5

نمونه درب استیند گلس این مجموعه دربی سه لنگه با دو کادر مستطیلی متفارن و یک کارد بیضی است. تراش زیای چوب در این در فرم هایی زیبا را ساخته که در کنار شیشه زیبایی دوچندانی پیدا کرده است. پشت نمایی این دربها حداقل بوده و در درخشش زیبای نور خودنمایی دو چندانی دارد.

 

 

مجموعه شماره 6

دربی تک لنگه و شیشه ای بیضی که در مرکز فریمی چوبی که کادری تیره دارد ویژگی این در ورودی بنا است.

 

مجموعه شماره 7

زیبایی این ورودی خلاصه شده در همین چیزی است که می بینید. طاقی در بالا که شیشه ای را در میان دارد و درب چپ و راست نیز همان طرح بالا تکرار شده است . طرح مرکزی در میان فرم بیضی جای گرفته و همه ی این مجموعه در کنار هم حسی خاص به بنا القا می¬کند.

 

مجموعه شماره 8

 

 

مجموعه شماره 9

 

 

مجموعه شماره 10

 

 

مجموعه شماره 11

 

 

 

 

 

 

 

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته

One Response