نو سازی خانه و 4 نکته‌ای که قبل از شروع کار باید بدانید

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

نوسازی خانه و 4 نکته‌ای که قبل از شروع کار باید بدانید

نو سازی خانه فرایندی است که برای کسب نتیجه مطلوب از آن باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید. موضوعاتی زیادی وجود دارند که مستلزم تصمیم‌گیری هستند. این موضوعات گاهی آن‌قدر متعددند که ممکن است شما را شگفت‌زده و بعضاً حتی کلافه کنند! از انتخاب کف‌پوش و تعیین نوع و رنگ کاغذ دیواری تا گزینش وسایل روشنایی و محل قرارگیری کلید و پریز تنها چند نمونه آشنا از موضوعاتی محسوب می‌شوند که باید درباره آن‌ها تصمیم بگیرید.

تعدد تصمیمات در پروژه نو سازی خانه بعضاً می‌تواند باعث بروز خستگی، تنش و سردرگمی روانی افراد شود. این نکته‌ای مهم است که معمولاً آن‌قدر که باید و شاید مورد توجه قرار نمی‌گیرد. در این مطلب از کاژه می‌خواهیم 4 نکته اساسی را که باید قبل از آغاز نوسازی ساختمان بدانید با شما همراهان گرامی در میان بگذاریم.

1. نقشه طراحی را در اولویت قرار دهید!

در پروژه نو سازی خانه، تیم طراحی را با در نظر گرفتن علایقتان انتخاب کنید. به عبارت دیگر، علاقه شما باید بر معیارهایی مثل پول و سایر موارد مقدم باشد. یک طراح خوب می‌تواند نقشه‌های ساخت‌وساز را با توجه به کارایی، توازن و زیباییِ مدنظر شما برایتان تشریح، توصیف و طراحی کند. تیم طراحی داخلی به‌موازات عملکرد تیم پیمانکاری و معماری کمکتان می‌کند تا از پتانسیل هر بخش از خانه به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

شروع هر پروژه بهترین نقطه برای تعیین تغییراتی است که در فرایند نوسازی باید اِعمال شوند. هر تغییر پیش‌بینی‌نشده‌ای در میانه راه، نتیجه‌ای جز افزایش هزینه مالی و طولانی‌تر شدن زمان عملیات نخواهد داشت. بنابراین اگر می‌خواهید بازسازی در سریع‌ترین زمان و با حداقل هزینه انجام شود، نقشه‌های طراحی را در اولویت قرار دهید.

2. در نوسازی خانه افراد حرفه‌ای را استخدام کنید!

2. در نو سازی خانه افراد حرفه‌ای را استخدام کنید!

استخدام افراد حرفه‌ای می‌تواند حصول نتیجه دلخواهتان از بازسازی خانه را با کمترین زمان و هزینه تضمین کند. چه در انتخاب تیم طراحی دکوراسیون داخلی و چه در انتخاب پیمانکار، ابتدا تخصص و تجربه را مدنظر قرار دهید.

پروژه‌های زیادی وجود دارند که به‌واسطه اشتباهات قابل‌اجتناب از سوی افراد غیرحرفه‌ای، هزینه‌های سنگینی روی دست صاحب ملک گذاشته‌اند. البته برای بروز این اتفاق ناخوشایند لزوماً نباید اشتباهی در اجرا صورت بگیرد. گاهی مدتی بعد از شروع پروژه بازسازی ساختمان ، صاحب‌خانه متوجه می‌شود که نقشه اصلی ناقص است و نیاز به بهبود دارد. نکته‌ای که از نگاه تیم طراحی در ابتدای پروژه پنهان مانده بود. همان‌طور که گفتیم پی بردن به موضوعاتی از این دست در میانه راه، زمان و هزینه بازسازی خانه را به شکل قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. پس برای عدم مواجهه با سناریوهای ناخوشایند، پروژه بازسازی را فقط و فقط به دست افراد یا گروه‌های حرفه‌ای بسپارید.

3. ظاهر خانه قبل از اینکه بهتر به نظر برسد، بدتر به نظر خواهد رسید!

3. ظاهر خانه قبل از اینکه بهتر به نظر برسد، بدتر به نظر خواهد رسید!

این گزاره شاید برایتان عجیب و شاید هم بدیهی باشد؛ بااین‌حال هر چه هست، درست است! وقتی عملیات نو سازی خانه را استارت می‌زنید، باید خود را برای رویارویی با صحنه‌های ناخوشایند آماده کنید. اینکه با آغاز پروژه منزلتان شبیه به میدان جنگ شود، اصلاً تعجبی ندارد! طی مدت اجرای فرایند بازسازی باید بین مواردی مثل بی‌نظمی و آشفتگی محیط، برنامه‌های روزانه، خواسته‌های اعضای خانواده و … نوعی تعادل و همگرایی ایجاد کنید. کاری که هرچند چالش‌برانگیز است اما نتایج حاصل از آن به دردسرهایش می‌ارزد.

اینکه بدانید پاداش عبور از مرحله‌ی دست و پاگیر فعلی، سکونت در یک محیط جدید، جذاب و خوشایند است، صبر و حوصله‌تان را بیشتر می‌کند. در اوج طوفان نابسامانی‌ها فراموش نکنید که تا ساحل آرامش راهی نمانده؛ به‌زودی با عملی شدن ایده‌های زیبایی که در ذهن داشتید، خستگی این روزها از تنتان در می‌رود!

4. آنچه انجام می‌دهید، ارزشش را دارد!

4. آنچه انجام می‌دهید، ارزشش را دارد!

همان‌طور که گفتیم به‌محض پایان کار و دیدن نتیجه فرایند نو سازی خانه، خستگی ناشی از زحمات آن به شکلی جادویی و ظرف چند لحظه ناپدید می‌شود. سال‌ها زندگی در یک خانه زیبا و کاربردی، ارزش چند هفته یا حتی چند ماه زحمت را دارد. البته ارزش و مزایای بازسازی منزل، صرفاً به تغییر و تجدید نما و بهبود کارایی آن خلاصه نمی‌شود. با بازسازی خانه، ارزش آن نیز به شکل ملموسی افزایش می‌یابد. این بدان معناست که چنانچه روزی بحث فروش خانه مطرح شود، می‌توانید قیمت به‌مراتب بالاتری برای آن تعیین کنید.

سخن آخر

انجام عملیات نو سازی خانه مستلزم توجه به جوانب مختلف است. برای این منظور علاوه بر داشتن حوصله و آمادگی ذهنی باید استخدام افراد حرفه‌ای را در دستور کار قرار دهید. افرادی که به شما در اتمام عملیات با کمترین هزینه و زمان و بیشترین کارایی کمک می‌کنند. اگر شما هم به ایده بازسازی خانه فکر می‌کنید، می‌توانید صفر تا صد کار را تحت نظارت و اجرای متخصصان گروه کاژه پیش ببرید.

بازسازی ساختمان - کاژه

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته