نکاتی که باید قبل از بازسازی منزل خود بدانید

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

نکاتی که باید قبل از بازسازی منزل خود بدانید

بازسازی ساختمان کاری پر مسئولیت، تخصصی و مهم است. خانه ای که نیاز به بازسازی دارد حتما اجزا مختلفی از آن دچار پوسیدگی هستند و نیاز به تعمیرات دارند. پس باید طبق اصول مهندسی بازسازی شود. اگر می خواهید خانه تان را بازسازی کنید حرکت جالبی برای زیباسازی و تغییر روحیه خود و ایمن سازی ساختمان می کنید. یا اگر قصد دارید آن را بفروشید، یک بازسازی منزل و دکوراسیون داخلی زیبا، می تواند قیمت ملک شما را بالا ببرد. شاید فکر می‌کنید با کمی تحقیق و پرس و جو می توانید به تنهایی شروع به کار کنید. ولی در طول کار با هزار جور ریزه کاری های مختلف و هزینه های پیش بینی نشده ای روبرو می شوید که کار را پیچیده می کنند و همه این ها ناشی از بی تجربگی شماست.

بازسازی ساختمان و دکوراسیون آن نیاز به یک متخصص در حرفه خود دارد. همانند باقی کارهایی که شما برای انجام آن ها سراغ شخصی می روید که در انجام آن مهارت داشته باشد.

بازسازی ساختمان باید اصولی باشد

واضح است که بازسازی یک خانه کاری زمان بر و هزینه بر است. پس حتما لازم است پیش از شروع کار یک برنامه‌ درست و همه جانبه برای آن تنظیم شود. تاکید می‌کنیم که در برنامه ابتدا تعمیرات همه قسمت ها لحاظ شود. هر مرحله از کار بازسازی ساختمان، یک سری پیش نیازها و پیش زمینه هایی دارد که در برنامه باید زمان و هزینه آن ها معلوم باشد. زیرا بدون انجام تعمیرات و اجرای پیش نیازها، علاوه بر خطری که ممکن است خرابی بعضی قسمت ها داشته باشد، کیفیت کار پایین می آید، کار به شکل درست و اصولی انجام نمی شود و مجبور می شوید بعدا دوباره برای بازسازی ساختمان هزینه کنید.

مثلاً فکر کنید جایی از لوله کشی حمام و سرویس بهداشتی پوسیده است و شما بدون در نظر گرفتن آن می خواهید دیوار پوش روی آن نصب کنید. ممکن است یک روز، نشت رطوبت یا ترکیدگی لوله ها باعث خراب شدن دیوار پوش شود. یا اینکه قسمتی از کف خانه شما ناهموار است و کف پوشی که می خواهید برای آن اجرا کنید با بعضی نقاط اتصال پیدا نمیکند و درست در کف اجرا نمی شود. یا اینکه سنگ هایش شکسته اند و شما بدون مشورت گرفتن از طراحان دکوراسیون داخلی حرفه ای، آن را با یک گروه کارگری ساده اجرا می کنید. مطمئن باشید پس از کمی گذشت زمان، این کفپوش به راحتی بلند می‌شود و هم ظاهر کف خانه را نازیبا می کند هم مجبور می شوید فکر و هزینه ای برای آن بکنید.

بازسازی ساختمان

مشورت با یک گروه بازسازی و طراحی داخلی

پس با یک گروه بازسازی منزل و طراحی داخلی مشورت کنید. همه تغییراتی که دوست دارید در پلان و دکوراسیون داخلی خانه لحاظ شود را به آنها بگویید. البته آن ها بدون نظر و رضایت شما کاری انجام نمی دهند. ایده‌ها و طراحی های جدیدی در حرفه دکوراسیون داخلی وجود دارد که با مشورت با آن ها می توانید برای خانه خود به. کار ببرید. مثلا درست دارید دکوراسیون امروزی و شیک داشته باشید، خانه تان کوچک است و دوست دارید طوری دیزاین شود که در عین این که بیشترین استفاده از فضا را ببرید قسمتی هم برای پرورش گل و گیاه داشته باشید. بعضی گروه های بازسازی و دیزاین داخلی با اجرای یک روف گاردن زیبا، طبیعت را به خانه شما می آورند.

به این نکته توجه داشته باشید که بدانید که استفاده از مصالح با کیفیت و مرغوب برای تاسیسات و دکوراسیون داخلی، علاوه بر این که فضای خانه شما را شیک و لوکس می کنند، عمر ساختمان را افزایش می دهند و استفاده طولانی تری دارند. اگر از مصالح بی کیفیت استفاده کنید مجبور می شوید زود به زود آنها را عوض کنید. نکته دیگر اینکه حتما یک مقدار بودجه برای هزینه های پیش بینی نشده در نظر داشته باشید. در حین کار به هر دلیلی ممکن است مواردی پیش بیاید که مجبور می شوید برای آن ها هزینه کنید.

پیشنهادی دوستانه برای شما

با توضیحاتی که دادیم حتما متوجه شدید که باید سراغ گروه های بازسازی منزل یا ساختمان و دیزاین داخلی بروید و همه چیز را به آن ها بسپارید. از طریق سرچ در اینترنت و تحقیق و پرس و جو، خیلی راحت می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید، آلبوم کارهایشان را ببینید و روش اجرای پروژه توسط آن ها را بپرسید و در نهایت یک گروه حرفه ای را انتخاب کنید.

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته