14 ایده‌ی جذاب شیشه‌ای برای پارتیشن سرویس بهداشتی

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

14 ایده‌ی جذاب شیشه‌ای برای پارتیشن سرویس بهداشتی

ایجاد یک حائل بین منطقه‌ی استحمام و سایر بخش‌های سرویس بهداشتی، یک ایده بسیار رایج در دکوراسیون خانه‌های مدرن است. با تفکیک این نواحی از یکدیگر، علاوه بر خشک ماندن سرویس بهداشتی، نمای ظاهری نیز جلوه چشم‌نوازی پیدا می‌کند. با توجه به افزایش تقاضا و کاربرد پارتیشن سرویس بهداشتی در پروژه‌های دکوراتیو، گزینه‌های متنوعی در معرض انتخابتان قرار دارند. بنابراین در این مقاله از کاژه قصد داریم 14 ایده جذاب را در این خصوص به شما عزیزان معرفی کنیم. پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

1. پارتیشن شیشه‌ای فریم لس (بدون قاب)

یک کابین ساده و فریم لیس می‌تواند انتخابی ساده و درعین‌حال کارآمد به‌عنوان پارتیشن سرویس بهداشتی باشد. گزینه‌ای جمع‌وجور که علاوه بر بزرگ‌تر نشان دادن فضای سرویس، آن را روشن‌تر می‌سازد. به‌طور کلی یکی از مزایای پارتیشن‌های فریم لس شیشه‌ای این است که هیچ مانعی در مقابل جریان نور طبیعی ایجاد نمی‌کنند.

پارتیشن شیشه‌ای فریم لس (بدون قاب)

2. پارتیشن شیشه‌ای فریم دار

استفاده از شیشه فریم دار هم می‌تواند گزینه خوبی برای اجرای پارتیشن سرویس بهداشتی باشد. در طراحی این نوع پارتیشن‌ها معمولاً از قاب یا فریم برنجی با رنگ تیره استفاده می‌شود. پارتیشن فریم دار از نظر جلوه بصری، جذاب‌تر از پارتیشن‌های فریم لس هستند. برای افزایش جاذبه بصری فضا می‌توانید رنگ فریم پارتیشن‌ها را با رنگ کابینت‌های سرویس بهداشتی، هماهنگ یا اصطلاحاً «سِت» کنید.

 

پارتیشن شیشه‌ای فریم دار

3. پارتیشن باز

برای تفکیک ناحیه استحمام از سایر بخش‌های سرویس بهداشتی، حتماً نباید از حائل‌های بسته و ساکن استفاده کرد. پارتیشن‌های باز بدون در نیز مخصوصاً برای سرویس‌های کوچک‌تر، گزینه‌های خوبی هستند. در صورت استفاده از پارتیشن باز در سرویس‌های کوچک، بهتر است متریال آن‌ها از جنس شیشه کاملاً شفاف باشد. این نوع شیشه‌ها، فضای سرویس را بزرگ‌تر نشان می‌دهند.

پارتیشن باز

4. طراحی ترکیبی

ترکیب پنل‌های دیواریِ سنگی و شیشه‌ای به نسبت برابر، نمای فوق‌العاده و متمایزی به سرویس بهداشتی می‌بخشد. ایده‌ای که علاوه بر زیبایی ظاهری، بسیار کاربردی است. در این حالت می‌توانید دراور یا سایر محفظه‌های نگهداری وسایل را روی پنل دیواری نصب کنید. با انجام این کار و به‌واسطه انطباق دیوار با نمای کلی، عناصر معماری را به شکلی مؤثر در دکوراسیون سرویس بهداشتی می‌گنجانید.

طراحی ترکیبی

5. پارتیشن شیشه‌ای مات

اگر برای تفکیک فضا به فکر نصب پارتیشن شیشه‌ای افتاده‌اید، شاید فکرتان درگیر موضوع حریم خصوصی شده باشد. چنانچه دغدغه‌هایتان حول این موضوع می‌چرخند، می‌توانید به جای شیشه شفاف، از پارتیشن شیشه‌ای مات استفاده کنید. این پارتیشن‌ها حریم خصوصی مطمئنی را برایتان به ارمغان می‌آورند.

پارتیشن شیشه‌ای مات

6. پارتیشن شیشه‌ای مات طرح دار

با افزودن چند الگوی زیبا به شیشه می‌توان یک نمای سفارشی و چشم‌نواز برای پارتیشن سرویس بهداشتی ایجاد کرد. اَشکال هندسی مثل مربع، دایره و همچنین طرح‌هایی مثل برگ، ستاره و … به دکوراسیون سرویس بهداشتی، سبک منحصربه‌فردی می‌بخشند. افرادی که تمایلی به استفاده از طرح‌های استاندارد ندارند، معمولاً از این ایده استقبال زیادی می‌کنند.

پارتیشن شیشه‌ای مات طرح دار

7. پارتیشن گِرد درب (پارتیشن با درِ گرد)

اگر با ایده‌های قبلی چندان سر ذوق نیامدید، می‌توانید سراغ پارتیشن‌هایی بروید که فرم هندسی مُدَور و گرد دارند. این پارتیشن‌ها که معمولاً در کنج حمام نصب می‌گردند، از دو جهت باز و بسته می‌شوند و برای فضاهای کوچک بسیار ایده‌آل هستند. ویژگی خاص پارتیشن درب گرد این است که فضای سرویس بهداشتی را جادارتر از آنچه واقعاً هست، نشان می‌دهد.

پارتیشن گِرد درب (پارتیشن با درِ گرد)

8. پارتیشن یکسره (از کف تا سقف)

اگر به دنبال یک آپشن کشویی برای پارتیشن سرویس بهداشتی هستید، این گزینه‌ای برای شماست. پارتیشن یکسره فضای دوش را از بالا تا پایین به‌طور کامل می‌بندد و گرما و رطوبت را در خودش نگه می‌دارد. تنها اِشکال این نوع پارتیشن‌ها این است که به نظافت و نگهداری بیشتری نیاز دارند.

پارتیشن یکسره (از کف تا سقف)

9. پارتیشن شش‌ضلعی

اگر سرویس بهداشتی و حمامتان بسیار کوچک است، این طراحی، استفاده بهینه از فضای آن را تضمین می‌کند. پارتیشن شش‌ضلعی حجم زیادی از محوطه را اِشغال نمی‌کند و درعین‌حال، ظاهر شیک و خیره‌کننده‌ای دارد. این نوع پارتیشن سرویس بهداشتی را می‌توان از نوع گرد درب کار کرد و آن را در گوشه‌ای از فضای سرویس مستقر نمود.

پارتیشن شش‌ضلعی

10. پارتیشن شیشه‌ای رنگی

استفاده از پارتیشن با شیشه رنگی، یک راه خوب برای اضافه کردن روح و شخصیت به دکوراسیون سرویس بهداشتی شماست. پارتیشن‌های رنگی می‌توانند از جنسِ شیشه شفاف یا مات باشد. هیچ محدودیت یا قاعده خاصی در این زمینه وجود ندارد و همه چیز به سلیقه شما بستگی دارد. از میان رنگ‌های مختلف برای پارتیشن شیشه‌ای، رنگ خاکستری محبوبیت و رواج زیادی دارد. رنگی که می‌تواند به‌واسطه انطباق با چیدمان مرمرین کف سرویس بهداشتی، نمای خارق‌العاده‌ای خلق کند.

پارتیشن شیشه ای ; طراحی و ساخت با شیشه سکورتپارتیشن شیشه ای - کاژه

پارتیشن شیشه‌ای رنگی

11. پارتیشن با درب کشویی

معمولاً دو نوع درب در پارتیشن‌های درب کشویی کار می‌شود. یک نوع درب از هر دو طرف و نوع دیگر فقط از یک طرف باز می‌شود. اگر فضای سرویس بهداشتی بسیار کوچک باشد، پارتیشن کشویی بهترین گزینه برای صرفه‌جویی در فضا خواهد بود.

پارتیشن با درب کشویی

12. درِ شیشه‌ای مات

به جای اضافه کردن در به حمام، می‌توانید یک حائل شیشه‌ای مات را مستقر کنید. پارتیشن‌های شیشه‌ای که کاملاً مات و غیر شفاف هستند، حریم خصوصی لازم را برایتان ایجاد می‌کنند. با استفاده از این نوع در، فضای سرویس بهداشتی شکیل، جادار و مرتب به نظر می‌رسد.

درِ شیشه‌ای مات

13. طراحی فضای داخلی

شما می‌توانید به پشتوانه طراحی محوطه داخلی، کیفیت اجرای ایده‌های مرتبط با دکوراسیون پارتیشن سرویس بهداشتی را ارتقا دهید. مجاورت پارتیشن‌های شیشه‌ای با دیواری از جنس سنگ طبیعی یا کاشی طرح دار و حتی رنگ‌آمیزی‌های خاص، بسیار جذاب از کار درمی‌آید.

طراحی فضای داخلی

14. پارتیشن شیشه‌ای متقارن

با توجه به فضای موجود می‌توان استفاده از پارتیشن شیشه‌ای متقارنِ تکی یا دوتایی را در دستور کار قرار دارد. اجرای این سبک باعث می‌شود که حتی ساده‌ترین سرویس‌های بهداشتی نیز بسیار شیک و مرتب به نظر برسند.

پارتیشن شیشه‌ای متقارن

سخن آخر

عدم وجود سرویس بهداشتی شیک و شکیل برای خانه‌های مدرن، یک نقص بزرگ محسوب می‌شود. به همین دلیل است که افراد برای پوشش این نقص به استفاده از شیشه در پارتیشن سرویس بهداشتی روی آورده‌اند. پارتیشن‌هایی که در عین ظاهر ظریف و زیبا، بسیار کاربردی بوده و به شرط اجرای اصولی، نمای سرویس بهداشتی را دگرگون می‌سازند.

یافتن ایده مناسب برای اجرای پارتیشن شیشه‌ای در سرویس‌های بهداشتی، برای بسیاری از افراد یک چالش است. هدف از نگارش این مقاله این بود که به شما خوبان در عبور از این چالش کمک کنیم. با معرفی ایده‌های ذکرشده، حالا احتمالاً آسان‌تر می‌توانید برای دکوراسیون سرویس بهداشتی منزلتان تصمیم بگیرید.

 

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته