پارتیشن شیشه‌ای؛ شفافیت در محیط اداری

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

پارتیشن شیشه‌ای؛ شفافیت در محیط اداری

به زبان ساده، پارتیشن به معنای قسمت بندی است و به دیوارهای غیر باربری که یک فضا را تقسیم می‌کنند، گفته می‌شود. پارتیشن‌‌ها انواع مختلفی دارند و از جنس متریال‌های مختلف اجرا می‌شوند. پارتیشن شیشه‌ای، پارتیشن MDF، پارتیشن PVC و غیره که از نظر نوع اجرا و کاربری نیز می‌توانند مصارف گوناگونی داشته باشند از معروف ترین انواع پارتیشن ها هستند.

استفاده از پارتیشن و پارتیشن بندی به شیوه امروزی در گذشته ایران چندان رواج نداشته است. در سال‌های اخیر به علت کارآمدی آن و اهمیتی که پارتیشن‌ها و اتاق‌های شیشه‌ای در دکوراسیون داخلی پیدا کرده است، توجه همگان را به خصوص در زمینه‌های بازسازی ساختمان های قدیمی و تغییر کاربری به خود جلب نموده است.

پارتیشن‌ شیشه‌ای از معروف ترین پارتیشن‌های مورد استفاده به خصوص در اداره‌ها و شرکت‌هاست. البته استفاده از آن در محیط‌های مسکونی نیز رواج دارد. در بین انواع این نوع پارتیشن، پارتیشن شیشه‌ای فریم لس محبوبیت قابل توجهی دارد.

در ادامه به بررسی دقیق‌تر پارتیشن شیشه‌ای، انواع، مصارف و مزایای استفاده از آن می‌پردازیم.

معرفی پارتیشن شیشه‌ای

پارتیشن شیشه‌ای از جنس پانل‌ های شیشه‌ای است که معمولاً از سطح کف تا سقف را پوشش می‌دهد. این پانل های شیشه‌ای با استفاده از سازه‌های آلومینیومی و غیره در محل خود ثابت نگه داشته می‌شوند. در نظر داشته باشید که این نوع پارتیشن و دیگر مدل ها، توانایی حمل بار را ندارند و صرفاً به جهت تقسیم فضاها استفاده می‌شوند.

این نوع پارتیشن به معماران، طراحان و کارفرمایان این توانایی را می‌دهد که بدون جلوگیری از گسترش نور، به خصوص نور طبیعی که در محیط های داخلی و بسته بسیار ارزشمند است، فضا را تقسیم کنند. در برخی از انواع این نوع پارتیشن بندی، شیشه ها عایق صدا نیز هستند و در عین شفافیت فضا، محرمیت و فضای خصوصی نیز رعایت می‌شود.

همچنین، همانطور که اشاره شد این نوع پارتیشن یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین انواع پارتیشن در محیط های مختلف مثل اداره ها، شرکت ها، منازل مسکونی و ساختمان های تجاری است. پارتیشن شیشه‌ای مدرن علاوه بر مزایای بسیار زیادی که دارند، فضا را به یک فضای لوکس و به‌روز تبدیل می‌کنند. در فضا های مثل شرکت ها وجود این نوع پارتیشن بندی بسیار بیشتر از دیوار کشی معمولی توجه مشتریان و ارباب رجوع را جلب می کند.

معرفی پارتیشن شیشه‌ای

انواع پارتیشن شیشه‌ای

پارتیشن شیشه‌ای از جهات مختلفی دسته بندی می‌شود. نوع شیشه، نوع فریم و متحرک و یا ثابت بودن آن در این دسته بندی موثر است.

دسته بندی پارتیشن شیشه‌ای از نظر نوع شیشه

تک جداره: از یک لایه شیشه تشکیل شده است و نسبت به شیشه دوجداره کیفیت و قیمت پایین تری دارد.

دو جداره: شیشه های دوجداره از دو لایه شیشه و یک لایه گاز در بین آن تشکیل شده است. این شیشه ها عایق صوت و انرژی هستند و برای صرفه جویی انرژی

مفید عمل می کنند. همچنین با حفظ زیبایی، جلوی ورود گرد و غبار و حشرات را نیز می‌گیرند.

دسته بندی پارتیشن شیشه‌ای از نظر نوع فریم

با فریم: در این مدل از فریم های آلومینیومی و یا ام دی اف در طرح ها و رنگ های مختلف استفاده می‌شود.

بدون فریم یا فریم لس: پارتیشن شیشه‌ای فریم لس به جهت بدون فریم بودن آن بسیار محبوب است و جذابیت زیادی دارد. میزان انتشار نور در این مدل از مدل با فریم بیشتر است و بیشتر فضا را روشن می‌کند. در ادارات بیشتر از این نوع استفاده می‌شود.

دسته بندی پارتیشن شیشه‌ای از نظر امکان جا به جایی

ثابت: برخی از پارتیشن ها به صورت ثابت اجرا می‌شوند. این بدان معنا است که یراق آلات و فریم ها در کف، سقف و دیوار ها پیچ شده اند و قابلیت جا به جایی ندارند.

متحرک: در این مدل که بیشتر مخصوص ادارات است، فریم ها به جایی پیچ نشده اند و امکان جا به جایی آن ها وجود دارد. فضاهایی که زود به زود تغییر دکوراسیون می‌دهند بهتر است از این مدل استفاده کنند.

انواع پارتیشن شیشه‌ای

مزایای استفاده از پارتیشن شیشه‌ای

چرا باید از این نوع پارتیشن بندی در محل کار یا زندگی خود استفاده کنیم؟ اگر به دنبال پاسخ این پرسش هستید، بخشی از مزایای پارتیشن شیشه‌ای را می‌توانید در ادامه مورد بررسی قرار دهید.

قیمت بسیار مناسب

در این نوع پارتیشن، از شیشه‌ها و یراق آلات بسیار متفاوت از نظر کاربرد، شکل ظاهری و قیمت استفاده می‌شود. کارفرما می‌تواند با توجه به شرایط خود انتخاب های متفاوتی داشته باشد که قیمت تمام شده را بسیار مناسب می‌کند.

سهولت و نصب سریع

طراحی و نصب پارتیشن شیشه‌ای بسیار سریع است و در کمترین زمان ممکن امکان پذیر است.

ظاهری مدرن و به روز

این نوع پارتیشن ظاهری مدرن و به روز به محیط کار یا منزل می‌بخشند. این ویژگی به خصوص در مراکز تجاری و شرکت ها تاثیر مثبتی بر جذب مخاطب و مشتری دارد.

پارتیشن شیشه ای - کاژه

عایق صوت و انرژی

شیشه‌ها و به خصوص شیشه های سکوریت در کنترل صدا و انرژی تاثیر مثبتی دارند و می توانند عایق مناسبی برای صدا و انرژی باشند. این پارتیشن، در عین شفافیت فضای خصوصی ای برای کارمندان ایجاد می‌کند. همچنین برای ایجاد فضای خصوصی تر می‌توان از شیشه های مات و یا طرح دار استفاده شود.

مناسب فضاهای کوچک

در فضاهای کوچک با استفاده از پارتیشن شیشه‌ای، فضا بزرگتر و دلبازتر جلوه می‌کند.

مقرون به صرفه تر بودن نسبت به مصالح سنتی مانند دیوار سفالی

قابل اجرا در ابعاد و اندازه های مختلف، بدون محدودیت و متناسب با انتخاب کارفرما

قابل اجرا به صورت متحرک و با قابلیت جا به جایی

افزایش نورگیری فضا

به علت شفاف بودن شیشه‌ها، این نوع پارتیشن مانعی در برابر نور و مخصوصاً نور طبیعی نخواهد بود. همچنین این نورگیری با استفاده از پارتیشن شیشه‌ای فریم لس افزایش پیدا می‌کند.

نشانه شفافیت و صداقت در محیط های کاری و کسب رضایت بیشتر ارباب رجوع و مشتریان

ضخامت کمتر نسبت به سایر مدل های پارتیشن

دارای طیف گسترده و مدل های فراوان نوع شیشه و فریم

نصب با ارتفاع کامل یا به صورت استاندارد امکان پذیر است.

اجرای انواع طرح های دلخواه مانند لوگو شرکت بر روی شیشه

امکان شستشو راحت

امکان ترکیب با متریال های دیگر مانند چوب و فلز و غیره

مزایای استفاده از پارتیشن شیشه‌ای

مصارف پارتیشن شیشه‌ای

پارتیشن شیشه‌ای در فضاهای مختلف قابل استفاده است. همانطور که اشاره شد از این نوع پارتیشن در فضاهای اداری، شرکت ها، مراکز تجاری و ساختمان های مسکونی استفاده می‌شود. انواع مختلف شیشه و فریم متناسب با محل نصب پارتیشن انتخاب، طراحی و نصب می‌شود.

پارتیشن شیشه‌ای در محیط اداری

در محیط های اداری، شرکت ها و مراکز تجاری استفاده از پارتیشن شیشه‌ای قابل استفاده است که بسیار مورد پسند نیز واقع شده است. استفاده از این نوع پارتیشن فضا را بزرگتر نشان می‌دهد و به علت جنس متریال آن که شیشه باشد نور را به خوبی از خود عبور می‌دهد و کل فضا را روشن می‌کند.

همچنین نشان دادن مستقیم میزان کار و تلاش به ارباب رجوع و مشتری باعث ایجاد حس اعتماد خواهد شد. بعلاوه، همکاران با مشاهده تلاش سایر کارکنان روحیه کاری بهتری پیدا می کنند و جو را صمیمی تر می‌کند. البته با استفاده از شیشه های مات و یا عایق صوت می‌توان فضای خصوصی مناسبی هم در عین شفافیت برای کارکنان تدارک دید.

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته