استفاده از اتاق شیشه ای در روف گاردن ( پارتیشن شیشه ای )

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

امروزه پارتیشن های شیشه ای در معماری مدرن به وفور مورد استفاده قرار می گیرند. از این پارتیشن ها به منظور تفکیک فضا به خصوص در دکوراسیون داخلی فضاهای اداری و تجاری استفاده می گردد. البته اتاق شیشه ای و پارتیشن های شیشه ای نسبت به دیگر متریال ها از مقاومت بالایی برخوردار نیستند. بنابراین معمولا در طراحی و اجرای فضاهای داخلی مورد استفاده قرار می گیرند. در اکثر مواقع این اتاق ها با سازه های آلومینیومی و دیوارهای شیشه ای ساخته می شوند. زیبایی فوق العاده و جذابیت بی نظیر اتاق های شیشه ای موجب شده تا امروزه در فضاهای دیگری نیز از آن ها استفاده شود. به طور مثال استفاده از پارتیشن شیشه ای در فضای روف گاردن نیز با محبوبیت بسیار زیادی همراه است. به همین منظور شرکت کاژه در ادامه قصد دارد شما را با استفاده از اتاق شیشه ای و پارتیشن های شیشه ای در فضای روف گاردن به طور کامل آشنا کند.

اتاق شیشه ای و پارتیشن شیشه ای در روف گاردن

نحوه استفاده از اتاق شیشه ای در روف گاردن

ساخت فضای شیشه ای در روف گاردن می تواند از جذابیت بسیار بالایی برای ساکنین آن برخوردار باشد. ساخت اتاقک، تراس و یا درب های شیشه ای روی پشت بام می تواند فضای منحصر به فردی ایجاد نماید. به طور کلی روف گاردن یک فضای سبز است که روی بام و یا تراس خانه ها اجرا می شود. این باغچه و فضای سبز کوچک می تواند به القای حس حضور در طبیعت کمک نماید. به همین دلیل است که در بازسازی ساختمان های مدرن نیز امروزه اجرای روف گاردن با استقبال بی نظیری روبرو شده است. با توجه به ترکیب فوق العاده گیاهان طبیعی و شیشه، بسیاری از طراحان برای افزایش احساس آرامش و نشاط در محیط این دو متریال را در کنار یکدیگر مورد استفاده قرار می دهند. شاید به همین دلیل است که استفاده از پارتیشن شیشه ای در روف گاردن با محبوبیت بالایی همراه است.

از اتاق شیشه ای در روف گاردن می توان به عنوان فضایی دنج برای استراحت استفاده نمود. همچنین بسیاری از شرکت های بزرگ که در طبقات بالایی برج ها قرار دارند، از این اتاق ها به عنوان اتاق مدیریت و … استفاده می نمایند. به طور کلی حضور در این اتاق ها می تواند برای ساکنین آن بسیار لذت بخش باشد. با این وجود اگر می خواهید از انواع پارتیشن شیشه ای در طراحی روف گاردن استفاده نمایید، بهتر است در ابتدا با مزایا و نکات قابل توجه در رابطه با این اتاق ها آشنایی پیدا کنید.

ساخت اتاق شیشه ای در فضای روف گاردن

مزایای استفاده از اتاق شیشه ای در روف گاردن

  1. در صورتی که از شیشه های ضخیم و سکوریت در ساخت اتاق شیشه ای استفاده شود، این اتاق ها در کنار عایق صوت و حرارت، محیط آرامش بخش و زیبایی را ایجاد خواهند نمود.
  2. اتاق های شیشه ای موجود در فضای روف گاردن ، از چشم انداز بی نظیری نیز بهره مند می شوند.
  3. از آنجایی که در روف گاردن از گیاهان طبیعی استفاده می شود، پارتیشن های شیشه ای می توانند از سلامت انسان در برابر حشرات و رطوبت محافظت نمایند.
  4. اتاق شیشه ای در روف گاردن مانع از خیس شدن وسایل در فصل زمستان می شود. بنابراین محیط آرامی را در هنگام بارش باران برای ساکنین ایجاد می کند.
  5. در صورتی که از متخصصین ماهر بخواهید این اتاق ها را برای شما اجرا نمایند، در مدت زمان بسیار کوتاهی می توانید اتاق های شیشه ای را در روف گاردن مورد استفاده قرار دهید.

مزایای اتاق شیشه ای در روف گاردن

نکات قابل توجه هنگام استفاده از پارتیشن های شیشه ای در روف گاردن

  • هنگام اجرای اتاق شیشه ای در روف گاردن باید میزان باد، شرایط آب و هوایی، تحمل سازه و بام ساختمان به دقت مورد بررسی قرار گیرد. این کار به منظور افزایش ایمنی اتاق ها و همچنین رعایت استانداردهای طراحی انجام می شود.
  • هنگام اجرای این اتاق ها، بهتر است پارتیشن هایی را انتخاب نمایید که از مقاومت بیشتری در برابر عوامل محیطی برخوردارند. به طور مثال شیشه های سکوریت و ضخیم انتخاب مناسبی برای اجرای اتاقک های شیشه ای در فضای روف گاردن می باشند.
  • در صورتی که سقف اتاقک مورد نظر نیز از جنس شیشه است، باید مقاومت بسیار بالایی داشته باشد. همچنین برخی از سقف های شیشه ای متحرک بوده و می توانید در مواقع دلخواه، آن ها را جمع کنید.
  • درب های شیشه ای این اتاق ها نیز معمولا از جنس شیشه سکوریت با ضخامت بالا می باشند. این درب ها را می توان به صورت سلیقه ای لولایی و یا ریلی اجرا نمود. به طور کلی درهای ریلی برای فضاهای کوچک تر مناسب تر می باشند.
  • هزینه اجرای این اتاق ها در روف گاردن نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد. ضخامت و جنس شیشه ها از ابتدایی ترین عوامل موثر در تعیین هزینه های اجرای این اتاق ها می باشند. همچنین در صورتی که شرایط آب و هوایی، باد، رطوبت و … در این فضاها زیاد باشد، هزینه اجرای سازه برای مقاوم تر شدن آن نیز افزایش می یابد.
امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته