پوشش استخر متحرک؛ یک به‌روزرسانی شکیل و کاربردی!

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

پوشش استخر متحرک؛ یک به‌روزرسانی شکیل و کاربردی!

آیا در منزل شخصی خود یک استخر روباز دارید؟ اگر این‌طور است که واقعاً خوشا به حالتان! ولی آیا می‌دانستید با اجرای پوشش استخر متحرک می‌توانید کارایی استخرتان را چند برابر کنید؟ اجرای این پروژه، استخر شما را به یک آپشن مدرن ارتقا می‌دهد. آپشنی که علاوه بر کارایی بالا، در مقایسه با استخرهای سنتی ایمن‌تر بوده و نگهداری از آن آسان‌تر است. ضمناً نصب سقف متحرک استخر به دلیل کاهش مصرف انرژی از نظر زیست‌محیطی نیز یک اقدام ارزشمند تلقی می‌شود.

این مقاله از کاژه را به‌طور کامل بخوانید تا به دلیل محبوبیت روزافزون پوشش متحرک استخر پی ببرید.

انواع پوشش استخر متحرک

پوشش استخر متحرک چیست؟

سقف یا پوشش متحرک استخر یک سازه‌ی قابل حرکت است که روی استخر ساخته شده و معمولاً اطراف آن را نیز پوشش می‌دهد. این سازه را معمولاً از عناصری مثل شیشه، فولاد گالوانیزه، وینیل، پلاستیک و حتی پارچه می‌سازند. نصب سقف متحرک، محوطه استخر خانگی را به یک محیط چهارفصل تبدیل می‌کند. هر زمان که نیاز باشد، می‌توانید با جمع کردن سقف از شنا در یک استخر روباز لذت ببرید؛ برعکس در شرایطی مثل برف و باران می‌توانید سقف را ببندید تا محوطه استخر شرایط ایده‌آلی برای استفاده داشته باشد.

به‌طور خلاصه، سقف‌های متحرک با بهبود انعطاف‌پذیری استخر، کارایی آن را به حداکثر می‌رسانند. این سقف‌ها به‌واسطه باز و بسته شدن، لذتِ داشتن یک استخر روباز و سرپوشیده را به‌طور هم‌زمان نصیبتان می‌کنند. این سقف‌ها معمولاً در زمستان بسته شده و در سایر فصول که هوا وضعیت مساعدی دارد، باز می‌شوند.

قیمت پوشش استخر متحرک چقدر است؟

انواع پوشش استخر متحرک

انواع پوشش متحرک استخری را می‌توان با استفاده از معیارهای مختلفی دسته‌بندی کرد. در اینجا متداول‌ترین این معیارها را معرفی و تشریح می‌کنیم.

1. متریال

یکی از مهم‌ترین معیارها در دسته‌بندی انواع پوشش استخر متحرک، متریال به‌کاررفته در ساخت آن است. همان‌طور که گفتیم این سقف را با استفاده از عناصر مختلفی می‌توان ساخت. به‌عنوان مثال سقف شیشه‌ ای متحرک استخر یک سازه‌ی بسیار لوکس است که طرفداران آن روزبه‌روز بیشتر می‌شود. شیشه گذشته از بحث زیبایی، به دلیل شفافیتش ارتباط بصری با محیط را حفظ می‌کند. بنابراین اگر حیاط سرسبزی دارید و تماشای مناظر اطراف استخر برایتان مهم است، شیشه ‌این انتظار را به بهترین شکل ممکن برآورده می‌کند. بااین‌حال، سقف متحرک شیشه‌ای وزن نسبتاً زیادی دارد و هزینه اجرای آن می‌تواند گران باشد. البته هزینه اجرای سازه با در نظر گرفتن عوامل مختلفی محاسبه می‌شود.

اگر می‌خواهید اجرای پوشش متحرک استخر را ارزان‌تر تمام کنید، استفاده از متریال دیگری نظیر پارچه را مدنظر قرار دهید. پلاستیک‌هایی نظیر پلی کربنات هم متریال مطلوبی برای ساخت سقف استخر ارزان هستند. پلی کربنات علاوه بر وزن کمتر و دوام عالی، حریم خصوصی مناسبی را برایتان ایجاد می‌کند. هرچند که با استفاده از شیشه مات نیز می‌توان این حریم خصوصی را تأمین کرد.

2. مکانیسم باز و بسته شدن

سازوکار حرکت یا همان باز و بسته کردن پوشش استخر می‌تواند مکانیکی یا الکتریکی (برقی) باشد.

در روش مکانیکی، باید به‌صورت دستی و از طریق چرخاندن یک میله یا هندل، انرژی لازم را برای حرکت پوشش استخر مهیا کرد. درحالی‌که در روش الکتریکی، این کار به کمک انرژی برق انجام می‌پذیرد. در این حالت، فقط باید کلید یا دکمه‌ای را که در مکانی خاص یا روی یک ریموت کنترل تعبیه شده، فشار دهید.

همان‌طور که می‌توان حدس زد، استفاده از سقف متحرک برقی استخر به‌مراتب راحت‌تر از مدل دستی آن است. در مدل برقی، سقف با کمترین زحمت و در یک چشم بر هم زدن باز یا بسته می‌شود. درحالی‌که انجام این کار در مدل دستی، به صرف انرژی و زمان بیشتری نیاز دارد. بااین‌حال، خواست و ترجیح و البته بودجه شما مهم‌ترین نقش را در انتخاب یکی از این دو مدل دارند. پوشش استخر متحرک برقی درعین‌حال که راحتی بیشتری را فراهم می‌آورد، هزینه‌ی اجرای بیشتری دارد.

سقف‌های استخر از نظر الگوی حرکت نیز انواع مختلفی دارند. برخی سقف‌ها به‌طور یکسره و از یک طرف باز و بسته می‌شوند. درحالی‌که برخی دیگر، دو تکه و در مدل‌های پیشرفته‌تر چند تکه هستند. وقتی این سقف‌ها را باز و بسته می‌کنیم، این تکه‌ها یا اجزا از دو یا چند جهت به سمت یکدیگر می‌آیند یا از هم دور می‌شوند. از نظر الگوی حرکت، سقف متحرک استخر تلسکوپی یکی از محبوب‌ترین مدل‌هایی است که طی سال‌های اخیر زیاد اجرا شده است. همان‌طور که از نامش برمی‌آید، الگوی باز و بسته شدن این نوع سقف تا حد زیادی به تلسکوپ شباهت دارد.

3. ارتفاع

فاصله تا سطح استخر از دیگر معیارهای دسته‌بندی انواع پوشش متحرک است. برخی پوشش‌ها فاصله بسیار کمی تا سطح استخر دارند و تقریباً به آن می‌چسبند. این نوع کاور که با اسم روکش استخر نیز شناخته می‌شود، در مقایسه با کاور مرتفع، کارایی کمتری به استخر می‌بخشد. بااین‌حال، هنوز هم مزایای خوبی را ارائه می‌دهد. پوشش متحرک کوتاه ضمن حفظ دمای مطلوب آب، از ورود عناصر زائد به درون استخر جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، با بستن دهانه‌‌ی استخر مانع از اُفتادن ناگهانی ساکنین و حیوانات به داخل آب می‌شود.

سقف‌های متحرک استخری بلند که با ارتفاع از سطح استخر نصب می‌شوند، محوطه‌ی آن را به یک فضای چندمنظوره تبدیل می‌کنند. اگر می‌خواهید از محوطه استخر به‌عنوان جایی برای دورهمی یا اصطلاحاً پاتوق استفاده کنید، آنگاه باید اجرای پوشش استخر متحرک بلند را در دستور کار قرار دهید. کاورهای مرتفع علاوه بر روی استخر، اطراف آن را نیز می‌پوشانند. به این ترتیب می‌توان در همه فصول سال و فارغ از وضعیت آب‌وهوا شرایط مناسبی را از نظر دما و دکوراسیون برای استفاده از محیط استخر فراهم کرد.

پوشش استخر متحرک؛ یک به‌روزرسانی شکیل و کاربردی!

قیمت پوشش استخر متحرک چقدر است؟

مثل هر پروژه دیگر در زمینه ساخت و بازسازی ساختمان، قیمت پوشش متحرک استخری نیز به عوامل مختلفی وابسته است. متریال و متراژ سازه، بیشترین تأثیر را بر هزینه تمام‌شده‌ی کار می‌گذارند که در بخش‌های قبل توضیحاتی را در این زمینه ارائه کردیم. هرچند که عوامل دیگری مثل ارتفاع و الکتریکی بودن سقف نیز ارتباط مستقیمی با قیمت اجرای آن دارند.

سخن آخر

امیدواریم آنچه خواندید، بینش خوبی را درباره سقف‌های متحرک استخری برای شما مخاطبان عزیز کاژه ایجاد کرده باشد. برای اینکه هزینه پوشش استخر متحرک را به حداقل برسانید، باید بهترین ایده را برای اجرای آن انتخاب کنید. کشف و انتخاب بهترین ایده مستلزم دانش، تخصص و تجربه فراوان است. ویژگی‌هایی که نام کاژه را در زمینه بازسازی ساختمان و اجرای پروژه‌های دکوراتیو، شاخص و برجسته کرده‌اند.

کاژه با تأکید بر دو اصل زیبایی و کیفیت، سقف متحرک استخر ایده‌آل شما را با کمترین هزینه و در سریع‌ترین زمان اجرا می‌کند. یک بار کار را به متخصصان ما بسپارید و یک عمر از نتیجه‌ی آن لذت ببرید!

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته