پوشش متحرک استخری و آنچه باید درباره اجرای آن بدانید

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

پوشش متحرک استخری و آنچه باید درباره اجرای آن بدانید

در حیاط منزلتان، یک استخر شخصی دارید؟ اگر پاسخ مثبت است، آیا تابه‌حال به داشتن یک استخر چهارفصل فکر کرده‌اید؟ می‌دانستید با اجرای پوشش متحرک استخر می‌توانید به این رؤیا رنگ واقعیت بزنید؟ بله! شما می‌توانید در اولین فرصت، اجرای این پروژه را به‌عنوان یکی از آپشن‌های بازسازی ساختمان لحاظ کنید.

داشتن یک استخر شخصی در خانه تحت هر شرایطی یک برگ برنده و مزیت رفاهی بزرگ محسوب می‌شود. شنا کردن یک فعالیت استثنایی و جذاب است که روح و جان آدمی را تازه می‌کند. وقتی یک استخر خانگی داشته باشید، هر لحظه که اراده کنید می‌توانید از این فعالیت مفرح لذت ببرید. بااین‌حال، استخرهای روباز معمولاً تنها در فصول گرم سال قابل‌استفاده هستند. سرمای هوا از اواسط پاییز استفاده از استخر را با محدودیت‌های زیادی روبرو می‌کند. اگر همیشه بابت عدم استفاده از استخر خانگی خود در شش ماه دوم سال افسوس خورده‌اید، خبر خوبی برایتان داریم. با نصب پوشش متحرک استخری می‌توانید در تمام روزهای سال از شنا کردن در خانه لذت ببرید.

اجرای پوشش استخر متحرک به چه معناست؟

اجرای پوشش استخر متحرک به چه معناست؟

منظور از اجرای پوشش یا سقف استخر متحرک، ساخت و نصب یک سازه جمع شدنی است که روی استخر و همین‌طور اطراف آن را می‌پوشاند. بزرگ‌ترین مزیت این سازه، متحرک بودن آن است. این بدان معناست که می‌توانید با توجه به شرایط، به‌آسانی نسبت به بستن یا باز کردن پوشش استخر اقدام کنید. بستن پوشش، استخر شخصی شما را به یک محیط سرپوشیده تبدیل می‌کند و با باز کردن آن می‌توانید از شنا در یک استخر روباز لذت ببرید.

باز و بسته کردن سقف بازشو استخر به دو روش برقی و دستی صورت می‌گیرد. در روش برقی، تنها با زدن یک دکمه وضعیت پوشش را تغییر می‌دهید. این دکمه می‌تواند روی یک ریموت کنترل یا در مکان مشخصی از محوطه استخر یا حیاط تعبیه شود. به سقف‌هایی که به‌صورت الکتریکی باز و بسته می‌شوند، سقف استخر اتوماتیک نیز می‌گویند.

در مدل دستی، انرژی لازم برای حرکت دادن سقف از طریق چرخاندن یک اهرم فراهم می‌شود. احتمالاً حدس زده‌اید که هزینه اجرای سقف متحرک استخر اتوماتیک نسبت به مدل‌های دستی، بیشتر است.

مزایای اجرای سقف بازشو استخر

مزایای اجرای سقف بازشو استخر

برای اجرای پوشش متحرک استخری دلایل زیادی را می‌توان برشمرد که رایج‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • استفاده چندمنظوره از محوطه استخر برای شنا یا اموری مانند پذیرایی از میهمانان در تمام طول سال
  • سفارشی‌سازی محوطه استخر با توجه به نیاز
  • ایجاد یک حریم خصوصی انعطاف‌پذیر برای محوطه استخر
  • محافظت از سلامت پوست به‌واسطه مهار اشعه ماوراءبنفش خورشید
  • جلوگیری از ورود حشرات و زباله‌های ارگانیک به اطراف و درون استخر
  • به حداقل رساندن مخارج نگهداری استخر
  • حفظ دمای بهینه آب
  • به حداقل رساندن آهنگ تبخیر
  • افزایش امنیت به‌واسطه ممانعت از ورود افراد و حیوانات به درون استخر
  • کاهش مصرف انرژی برای گرمایش محیط استخر
  • افزایش ارزش ملک
  • و …

حتی اگر فقط یکی از دلایل فوق برایتان اهمیت دارد، اجرای پوشش متحرک استخر می‌تواند یک ایده جذاب باشد.

قیمت پوشش متحرک استخر

قیمت سقف متحرک استخر در درجه اول به متریالی که سازه را با آن می‌سازند وابسته است. در اجرای این پوشش می‌توان از موادی مثل شیشه، پلی کربنات، فلز، پارچه و … استفاده کرد. بااین‌حال انتخاب بهترین متریال به بودجه مشتری و البته انتظارات او بستگی دارد.

سقف شیشه‌ای متحرک استخر، نمای لوکس و خارق‌العاده‌ای را به استخر خانگی شما می‌بخشد. علاوه بر این شیشه به دلیل ماهیت شفاف خود، دید محیطی را کور نمی‌کند. بنابراین می‌توانید هم‌زمان با حضور در محوطه استخر یا آب‌تنی، از تماشای محیط اطراف لذت ببرید. ناگفته نماند که استفاده از متریال شیشه باعث افزایش هزینه اجرای پروژه می‌شود.

اجرای پوشش متحرک استخری از جنس پلی کربنات در مقایسه با شیشه هزینه کمتری دارد. بااین‌حال، پوشش‌های غیر شفاف ارتباط بصری محوطه استخر با محیط را محدود یا قطع می‌کنند و شاید به اندازه شیشه زیبا و لاکچری نباشند. هرچند که عایق بسیار مناسبی برای حفظ دمای آب و محوطه استخر مخصوصاً در فصول سرد سال هستند.

اگر می‌خواهید صرفاً با بستن سطح استخر، هزینه پوشش آن را به حداقل برسانید، می‌توانید به اجرای پوشش پارچه‌ای استخر فکر کنید. البته در این حالت سقف استخر دیگر نه یک سازه‌ی دکوراتیو، بلکه یک کاور است که فقط روی استخر را می‌پوشاند. به همین دلیل پوشش‌های پارچه‌ای در بازار را با نام روکش استخر نیز می‌شناسند. روکش استخر می‌تواند مات، شفاف یا رنگی باشد و علاوه بر پارچه از عناصر دیگری مثل وینیل، پلی‌اتیلن و … ساخته شود.

جدای از بحث متریال، متراژ یا مساحت سازه عامل تعیین‌کننده دیگری در هزینه تمام‌شده‌ی کار است. هر چقدر مساحت محوطه استخر بیشتر باشد، طبیعتاً اجرای سازه هزینه بیشتری می‌برد. این قاعده درباره ارتفاع سازه یعنی همان فاصله سقف تا سطح استخر نیز صدق می‌کند.

مزایای اجرای سقف بازشو استخر

مدل هندسی سقف استخر متحرک

سقف یا پوشش متحرک استخر را می‌توان در سبک‌ها و مدل‌های هندسی مختلفی ساخت. عاملی که خود می‌تواند بر هزینه نهایی پروژه تأثیرگذار باشد. پوشش‌هایی که سقف آن‌ها به‌طور یک‌طرفه باز و بسته می‌شود، مدل‌هایی ساده و کلاسیک هستند. هرچند که غیر از این، دستتان در انتخاب گزینه‌های مدرن‌تر نیز باز است. برخی از مدل‌های هندسی محبوب در اجرای سقف بازشو استخر عبارت‌اند از:

  • مدل تخت
  • مدل تلسکوپی
  • مدل شیروانی (مثلثی)
  • مدل هلالی
  • مدل شیب‌دار
  • سایر مدل‌های سفارشی و …

ناگفته نماند که انتخاب مدل، عمدتاً بر اساس سلیقه و انتظارات زیبایی‌شناسی مشتریان و همچنین میزان بودجه صورت می‌گیرد.

مدل هندسی سقف استخر متحرک

کلام آخر

به‌عنوان جمع‌بندی مطلب باید یادآوری کنیم که اجرای پوشش متحرک استخری یک پروژه قابل‌توجه است. پروژه‌ای که اجرای آن می‌تواند مستلزم صرف هزینه سنگینی باشد. این بدان معناست که حتی یک اشتباه محاسباتی در مراحل طراحی یا اجرا می‌تواند یکپارچگی و انسجام سازه را از بین ببرد و نتیجه‌ای جز ضرر مالی عایدتان نکند. به همین دلیل، سپردن پروژه‌هایی از این دست به متخصصان امر اهمیت بسیار زیادی دارد.

گروه کاژه با سال‌ها سابقه‌ی ارزنده، برای ارائه مشاوره رایگان به شما عزیزان و اجرای سازه‌ی مدنظرتان با بهترین کیفیت و کمترین هزینه آمادگی کامل دارد.

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته