کابینت آشپزخانه کلاسیک؛ سبکی نوستالژیک و خاص برای سلیقه های خاص

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

کابینت آشپزخانه کلاسیک

کابینت آشپزخانه کلاسیک همچنان در دنیای مدرن امروز، محبوبیت خود را حفظ کرده است.کاربرد سبک مدرن در تمام ابعاد زندگی به ویژه لوازم منزل، از جمله کابینت آشپزخانه صدرنشین است و حرف اول را می زند. در واقع سبک کلاسیک یک جنبش هنری است که در هر رشته‌ای از جمله دکوراسیون داخلی نفوذ داشته است. منشاء این سبک به یونان و روم باستان بر می گردد.

در واقع سبک کلاسیک، احساس نوستالژیک و خاصی را تداعی می‌کند. افراد خاص با سلیقه خاص که دوستدار سبک تجمل گرایی هستند این سبک را انتخاب می کنند.

یکی از ویژگی‌های اصلی سبک کلاسیک حضور نقش و نگارها به صورت کنده کاری شده بر روی بدنه است. هر چیزی که عنوان سبک کلاسیک را به همراه داشته باشد هنر منبت کاری جزئی از آن محسوب می‌شود. کابینت آشپزخانه کلاسیک نیز از این امر مستثنی نیست. در طرح های بسیار زیبا، چشم نواز و مجلل طراحی می شوند.

انتخاب کابینت آشپزخانه کلاسیک

در گذشته تنها متریالی که برای ساخت کابینت آشپزخانه کلاسیک استفاده می‌شد چوب طبیعی بود. هر چند در حال حاضر چوب و طرح چوب با سبک کلاسیک عجین شده است. امروزه از مواد جدید و نوین نیز در ساخت این سبک از کابینت استفاده می شود.

کابینت با روکش چوب را می توان نام برد. بدنه اصلی آن mdf است. یک ورق چوبی منبت کاری شده با دست یا cnc، دو طرف mdf قرار می گیرد. این سبک از کابینت قیمت پایین تری نسبت به کابینت های تمام چوب دارد.

مدل دیگر کابینت کلاسیک از جنس ممبران (وکیوم) است. بدنه و درب کابینت از mdf ساخته می شود (به رنگ سفید). سپس توسط دستگاه لیزر cnc طرح مورد نظر بر روی سطح چوب حکاکی می کنند.

سپس در دستگاه پرس وکیوم، روکش ممبران بر روی سطح کابینت پرس می شود. ممبران نوعی پلاستیک فشرده در رنگ های متنوع است.

 

ویژگی های ظاهری کابینت کلاسیک
انتخاب کابینت آشپزخانه کلاسیک – کاژه

 

ویژگی های ظاهری کابینت کلاسیک

ویژگی مهم این سبک اینست که هر طرح و نقشی را که دوست دارید می توانید برروی درب ها حکاکی کنید. اگر با هنردست استاد منبتکار طراحی شده باشد قیمت بالاتری دارد. امروزه با دستگاه های برش لیزر cnc چوب، هر طرح و نقشی را میتوان با کمترین هزینه اجرا کرد.

حکاکی روی دستگیره های فلزی یا چوبی نیز انجام می‌شود. بافت طرح های منبتکاری شده به وضوح قابل مشاهده است. ظاهری سلطنتی و مجلل را به نمایش می گذارند. البته این طرح‌ها باید از قانون قرینگی پیروی کنند تا نظم بصری و ظاهری دکوراسیون حفظ شود. در ساخت کابینت آشپزخانه بیشتر عمق در نظر گرفته میشود و ارتفاع کابینت ها نیز زیاد است.

انتخاب رنگ برای کابینت آشپزخانه کلاسیک یک مساله مهم است. درست است که در سبک کلاسیک از رنگ های گرم در دکوراسیون استفاده می شود، اما بعضی رنگ ها کاربرد چندانی ندارند.

رنگ های طبیعی مانند تناژ قهوه ای تیره و روشن یا کرم پیشنهاد می‌شود. پرطرفدارترین رنگ در سبک کلاسیک رنگ سفید است. به ویژه در سبک کلاسیک رومی که کنده کاری ها گاهی همرنگ بدنه است. در اکثریت موارد نیز از رنگ های دیگری مانند بژ یا طلایی برای منبت کاری ها استفاده می کنند.

ویترین، تاج و سرستون یکی دیگر از ویژگی های اصلی در طراحی کابینت آشپزخانه کلاسیک است. طرح های ذکر شده یکی از مولفه اصلی سبک کلاسیک است. در ردیف بالا و نزدیک به سقف قرار دارد. این طرح ها برگرفته از هنر طراحی روم باستان است.

در بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی می توانید ایده های منحصربه فرد سبک کلاسیک را انتخاب نمایید. رنگ سفید برای متراژ کوچک بسیار مناسب است. رنگ‌های تیره نیز برای متراژهای متوسط و بزرگ مناسب میباشند. می توانید ظرفهای دکوری، تزیینی و اکسسوری ها را درون کابینت ها با دربهای شیشه ای قرار دهید.

رعایت چند نکته ضروری در زمان انتخاب

در زمان انتخاب کابینت آشپزخانه کلاسیک چند نکته را مد نظر قرار دهید:
• کشوها جک دار طراحی نمی شوند.
• تمام درب ها به صورت عمودی ساخته می‌شوند.
• هیچگونه فضای خالی بین کابینت ها وجود ندارد.
• طرح های منبت کاری شده حتما باید قرینه باشند.
• قسمتی که هود نصب می شود باید در مرکز قرار بگیرد.
• می‌توانید از اِلمان نورپردازی در هر قسمتی که دوست دارید استفاده کنید.
• علاوه بر هنر منبت می توان از معرق کاری یا برجسته سازی برای ساخت کابینت استفاده کرد.
• به دلیل جنس کابینت کلاسیک که تمام یا بخشی از آن از چوب ساخته می شود با رطوبت میانه خوبی ندارد. بنابراین قسمت های اطراف سینک و… باید با دقت آب بندی شوند.

اگر قصد بازسازی ساختمان و تغییر دکوراسیون داخلی به ویژه کابینت آشپزخانه دارید، کاژه بی نظیرترین خدمات را ارائه می دهد. کاژه با همراهی متخصصین مجرب و متعهد با بروزترین طراحی ها و متریال ها آشنایی دارد. اعتماد از شما و ارائه بهترین خدمات به عهده ماست. با شما جزو بهترین ها در حرفه خود هستیم.

 

کابینت آشپزخانه کلاسیک
انتخاب کابینت آشپزخانه کلاسیک – کاژه
امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته