کاربرد گنبدهای شیشه ای استیند گلس در معماری مدرن

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

 

گنبد به عنوان نمادی از معماری ایرانی، اسلامی در کل دنیا شناخته شده است. بسیاری از مساجد، با داشتن گنبدهای بسیار زیبا و با شکوه، دارای شهرت جهانی هستند و بخشی از هویت ایرانی را در کل دنیا به نمایش گذاشته اند. گنبد از گذشته تا کنون نمادی از آسمان، عروج و معنویت است . دیدن آن، احساسی شگرف را در انسان به وجود می آورد. همچنین در برخی نقاط ایران سقف خانه ها، همواره گنبدی شکل بوده و با مصالحی نظیر سنگ، گل، سفال و آجر ساخته شده است. اما امروزه شاهد نوع جدیدی از گنبدهای شیشه ای در معماری مدرن هستیم که در واقع بخشی از سنت ایرانی را، با جلوه های از معماری مدرن در هم آمیخته و سبک جدیدی را در معماری پدید آورده اند.

 

گنبد های شیشه ای استیند گلس

شاید این روزها چندان عجیب نباشد که وارد خانه ی یکی از دوستان و آشنایتان شوید و با دیدن نور خیره کننده ای که از سقف، وارد محیط شده است، حیرت زده شده و غرق در زیبایی رنگ های مختلف آن شوید. گنبدهای شیشه ای استیند گلس امروزه به مدرن ترین و به روز ترین بناها نیز راه یافته اند و با ایجاد تفاوت های چشمگیر در محیط، یکنواختی و شباهت فضاهای داخلی را از بین برده اند. با استفاده از گنبدهای شیشه ای استیند گلس در محیط های امروزی، می توان بخشی از زیبایی و هویت ایرانی اسلامی را به فضاها اضافه نمود و با ظاهر خشک و بی روح محیط های مدرن به مبارزه پرداخت. چه بسا ادارات و موسساتی که با استفاده از این گنبدها، اتمسفر بسیار متفاوتی را در فضای کاری خود ایجاد کرده اند و به موفقیت های بزرگی دست یافته اند.

 

جنبه های زیبایی شناختی گنبدهای استیند گلس در معماری مدرن

اولین و پررنگ ترین ویژگی گنبدهای شیشه ای استیند گلس، ویژگی های بصری آن ها است. این گنبدها از شیشه های رنگی درست شده اند و همان طور که می دانید رنگ ها، در معماری داخلی از اهمیت بسیاری برخوردارند. به هنگام تابش نور آفتاب بر روی این گنبدها، نور خورشید به رنگ های بسیار متنوعی تبدیل شده و در فضای داخلی انعکاس می یابند و مستقیما بر دل و جان انسان اثر می گذارند. بدین ترتیب روحی جدید در فضا دمیده می شود.

 

ویژگی های ساختاری گنبدهای شیشه ای استیند گلس

گنبدهای شیشه ای استیند گلس از نظر ساختاری و ویژگی  های منحصر به فردی که دارند، کاملا مناسب برای استفاده در بناهای مختلف می باشند. این گنبد ها در عین سبک بودن، از مقاومت و نفوذ ناپذیری بسیار بالایی برخوردارند و در برابر سرما و گرما، کاملا مقاوم و عایق هستند. این شیشه ها که به کمک فلزات مخصوصی، به یکدیگر وصل می شوند، بر روی سازه ای از پیش ساخته شده بنا می گردند و پس از نصب، کاملا ایمن و مطمئن اند. برای مشاهده ی نمونه های داخلی اجرا شده در ایران، می توانید به پروژه های مختلف کاژه در شهرهای مختلف رجوع کنید و با نحوه ی کار این تیم آشنا شوید.

 

گروه دکوراسیون کاژه، در اقصی نقاط کشور، پروژه های مختلفی را در زمینه استیند گلس ها، در مقیاس های مختلف،اجرا کرده است، و یکی از پیشگامان این صنعت می باشند. با مراجعه به این شرکت، می توانید محیط اطراف خود را به زیباترین شکل ممکن تغییر دهید و حس بهتری را در زندگی روزمره، تجربه نمایید.

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته