کاربرد گنبدهای شیشه ای دکوراتیو در معماری ایرانی

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

گنبدهای شیشه ای از جمله انواع سقف های دکوراتیو برای تزیین و پوشش سقف اماکن مختلف می باشند که می توان انواعی از این ساختار معماری را به شکل های گوناگون طراحی شده مشاهده نمود. استفاده از جنس مرغوب برای ساخت گنبدهای شیشه ای علاوه بر استحکام و دوام مناسب، زیبایی مطلوب را به همراه دارد. در معماری نوین انواعی از گنبدهای شیشه ای با کاربرد گسترده برای ساختمان های مسکونی و اماکن عمومی و خانه های ویلایی امکان پذیر می باشد. در معماری ایرانی انواع گنبدهای شیشه ای با جنس تیفانی و یا استین گلس عرضه می گردد که می توان این نوع از گنبدهای شیشه ای زیبا و پرکاربرد را که توسط شرکت کاژه عرضه می گردد تهیه کرد.

گنبدهای شیشه ای دکوراتیو

گنبدهای شیشه ای دکوراتیو به دلیل ساختار خاص و مناسبی که دارند به عنوان یکی از سقف های تزیینی توسط متخصصان دکوراتیو مورد استفاده قرار می گیرند. تنوع مناسب گنبدهای شیشه ای این محصول را در زمره یکی از مناسب ترین سقف های تزیینی برای مکان های لوکس قرار داده است. در مجتمع های مسکونی و تجاری همین طور در امکان مذهبی نمونه های بارزی از انواع گنبدهای شیشه ای وجود دارد که زیبایی و جلوه مناسبی به این ساختمان ها می بخشد. کاربرد هنری فلز و شیشه توام با یکدیگر ساختاری مناسب ایجاد می کند که فضایی هنری با جلوه ای زیبا و نمادین به وجود می آورد.

ویژگی های مناسب استفاده از گنبدهای شیشه ای

کاربرد گسترده گنبدهای شیشه ای دکوراتیو برای بزرگ نشان دادن فضای مورد نظر با طراحی متفاوت از دلایل توجه معماران برای به کارگیری این گنبدها برای پوشش سقف می باشد. هدف از ساخت گنبدهای شیشه ای دکوراتیو ایجاد فضایی با شکوه و پرنور است که با معماری مدرن تناسب دارد.. به کارگیری گنبدهای شیشه ای در اماکن مذهبی در معماری ایرانی شکوه و زیبایی ساختمان ها را دو چندان جلوه می دهد. برای ساخت گنبدهای شیشه ای از ترکیب شیشه و فلز استفاده می گردد تا علاوه بر زیبایی ظاهری استحکام بالا برای این ساختار فراهم شود. کاربرد گسترده گنبدهای شیشه ای دکوراتیو در بناهای مختلف موجب تنوع ساخت آن در طرح ها و رنگ های متفاوت شده است. گنبدهای شیشه ای در بخش های مختلف همراه با سنگ و آجر در سبک های مختلف معماری کاربردی وسیع دارد. استفاده از انواع شیشه برای ساخت گنبد در معماری مدرن موجب به وجود آمدن احساس زیبایی شناسی، ایجاد آرامش، احساس اوج و تکامل در مکان های مذهبی می گردد. از ویژگی های منحصر به فرد گنبدهای شیشه ای دکوراتیو که موجب تمایز آن از گنبدهایی با جنس های مختلف می شود می توان به ایجاد شفافیت، طراحی داخلی با مدرن ترین روش های معماری، ایجاد فضایی خاص و امکان کنترل دید از بیرون به داخل و از داخل به بیرون اشاره کرد.

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته