کاغذ دیواری و انواع آن

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

کاغذ دیواری و انواع آن

کاغذ دیواری چیست؟

طراحی دکوراسیون داخلی منزل یکی از موارد ضروری برای هر مالک ساختمان است. برای زیبایی دیوارها، کف، آشپزخانه و حتی داخل حمام هر منزلی، انواع قابلیتهای تزئینات ساختمان وجود دارد. یکی از این تزئینات، کاغذ دیواری یا والپیپر (Wall paper)است که در طرحها و رنگهای مختلف، زیبایی فوق العاده ای به دیوارها و نمای داخلی خانه می دهد. کاغذ دیواری ورقهایی از کاغذهای مخصوص و حتی قابل شستشو است که در آن انواع نقش و نگارهای زیبا طراحی شده است. همچنین در تغییر نمای خانه و هم در بازسازی ساختمان کاربردی دو منظوره دارد.

گاهی برای بازسازی نمای داخلی ساختمان، رنگ آمیزی های قبلی را پاکسازی کرده و بجای آن از طرحهای زیبای کاغذ دیواری استفاده می شود. در اغلب موارد نیز دکوراسیون داخلی ساختمان نوساز را از ابتدا بوسیله کاغذهای دیواری تزیین می کنند. تنوع رنگها و طرحهای کاغذ دیواری این امکان را به ما می دهد تا با هر سلیقه ای دکوراسیون داخلی منزل خود را به زیبایی تزیین کنیم.

ساخت و کاربرد کاغذ دیواری

امروزه استفاده از این آپشن در تزیین ساختمانها نه تنها در منازل که در ادارات و سازمانهای دولتی و خصوصی نیز قابل درک است. کاغذ‌ دیواری به سادگی و با زیبایی تمام در مدارس و مهدهای کودک و سالنهای آرایشی نیز قابل استفاده است. این محصول که به صورت رول یا متری قابل ابتیاع است، دارای طرحهای زیبا از مناظر طبیعی و یا ابعاد هندسی منظم و گاه نامنظم هوشمندانه است. در ساخت کاغذهای این محصول، از الگوهای ساده، گرافیکی و یا بافتهای مانند آنگلیپتا استفاده شده است.

در چاپ کاغذ دیواری روشهایی به کار رفته که انواع آنها را از هم متمایز می کند. انواع چاپ این محصول قابل تحسین، به اشکال چاپ سیلک ابریشمی، چاپ دیجیتالی، چاپ سطحی، چاپ با ماشین چرخشی و چاپ به وسیله حکاکی قابل تفکیک است.

تنوع کاغذهای دیواری در اشکال مختلف

به جهت ایجاد نمای زیبا و با دوام کاغذ دیواریها، طراحی و ساخت آنها، با ظرافت و دقت خاصی انجام می شود. ترکیب مواد و انواع طرحهای مختلف در ساخت کاغذ دیواری، این محصول را از سایر انواع مواد تزئینی در بازسازی ساختمان و همچنین دکوراسیون داخلی منازل، متمایز نموده است. در ادامه به انواع این محصولات جذاب اشاره خواهیم داشت.

کاغذ دیواری، شیک ترین دکوراسیون داخلی ساختمان
کاغذ دیواری، شیک ترین دکوراسیون داخلی ساختمان

1- کاغذ دیواری با روکش وینیل

در رویه این نوع از کاغذ دیواری، ماده ای از وینیل آکلریک یا پلی وینیل کلراد (pvc)، به صورت اسپری بر آن روکش شده است. مدل فوق از نوع کاغذهای دیواری قابل شستشو می باشد که قابلیت ضد لک را را نیز دارا می باشد. این محصول در اغلب نماهای داخلی و راه پله های ساختمان نیز قابل استفاده است. به دلیل مقاومت بالایی که این کاغذ دیواری در برابر رطوبت و چربی دارد؛ پیشنهاد می شود تا در آشپزخانه ها از این محصول استفاده گردد.

2- کاغذ دیواری نون وون (منسوج نبافته شده)

در تولید این مدل از کاغذ دیواری غیر بافته شده، از الیاف فیبری سلولزی و الیاف نساجی استفاده شده است، که با مواد آکلریک شده آن را مستحکم و تقویت نموده اند. از محاسن این محصول شیک و زیبا، می توان قدرت بالای جذب رطوبت و استحکام آن در برابر رطوبت را نام برد. به طوری که حتی در حمام نیز می توان از آن استفاده نمود. این به دلیل مقاومت فوق العاده این کاغذهای دیواری در مقابل جذب آب است. خاصیت جذب رطوبت توسط این کاغذ دیواری، کار نصاب را برای نصب بسیار راحت نموده است. این نوع از کاغذ دیواری به لحاظ قابلیت جذبی که دارد و اینکه چسبندگی خود را از دست نمی دهد، از امکان استفاده دوباره برخوردار است.

3- کاغذ دیواری با روکش پارچه ای

این محصول با ماده ای از وینیل آکلریک یا وینیل مایع در پوسته زیرین ساخته شده که لایه طرح دار آن به صورت روکش روی پوسته زیرین چاپ شده است. این کاغذ دیواری به دلیل سبکی و طرحهای زیبای آن، برای استفاده در اتاقها و یا پذیرایی که رطوبت کمتری دارند کاربرد بیشتری دارد.

4- کاغذ دیواری ساخته شده از وینیل جامد و سخت

در ساخت این نوع از محصولات تزئینی، روکش وینیل جامد شده بر روی لایه ای از یک کاغذ لمینت شده قرار داده شده است. این نوع از کاغذهای دیواری نیز به دلیل روکش مقاومی که از وینیل در آن جای گرفته، از جمله کاغذ دیواریهای قابل شستشو می باشد. ضمن اینکه می توان آنها را از روی دیوار کنده و مجددا در جای دیگر استفاده نمود. استفاده این دسته از محصولات کاغذی دیواری، بیشتر در نقاط مرطوب مثل آشپزخانه می باشد.

کاغذ دیواریها با قابلیت شستشو و مقاومت در برابر رطوبت

کاژه دیزاین، مشاور شما در ساخت سازه های هنری و محصولات دکوراتیو

امیدواریم مطالب ارائه شده، تا به اینجا مورد استفاده شما واقع گردیده باشد. کاژه دیزاین مفتخر است تا با انجام مشاوره رایگان به شما که قصد دارید ساختمان خود را بازسازی کنید، در اسرع وقت، خدمات متفاوتی برای زیبا کردن دکوراسیون داخلی منزلتان را به شما ارائه دهد. ما با اطمینان از کار خود، بهترین روش بازسازی، مقاوم سازی و طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان شما را به منصه ظهور خواهیم گذاشت.

شما می توانید در مواردی چون؛ ایزوگام بام منزل، طراحی کابینتهای آشپزخانه، خرید و نصب کاغذ دیواری در طرحهای زیبا و متنوع، گچکاری، نمای سنگ و نقاشی ساختمان تان را بر عهده کاژه دیزاین گذاشته و از زیبایی طراحی و ساخت موارد فوق در منزل و ساختمان خود لذت ببرید. بنابراین با یک تماس، کاژه دیزاین را به انجام محوطه سازی، ساخت روف گاردن (باغ بام)، ساخت گنبد، نما و سقف نورگیر شیشه ای ساختمان با شیشه های استین گلاس، به هنرنمایی در طراحی و ساخت دکوراسیون منزل خود دعوت کنید.

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته