گنبد شیشه ای بنای رایشتاگ

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

گنبد شیشه ای بنای رایشتاگ

گنبد شیشه ای بنای رایشتاگ

رایشتاگ نام ساختمان پارلمان آلمان است که در شهر برلین آلمان واقع شده‌است. این بنا  با معماری خاص و سقف گنبدی شکل شیشه ای توسط فاستر ارائه شد که از سبک اکوتک و در اصل سبک نورمن اکوتک می‌باشد. طرح نورمن فاستر در سال ۱۹۹۳ در برلین برنده شد. این ساختمان در جریان جنگ جهانی صدمه دیده بود و قسمت های مختلف آن از جمله گنبد دچار آسیب شد که پس از بازسازی با گنبد شیشه ای جایگزین گشت. این ساختمان هم اکنون یکی از معروف‌ترین مکان‌های توریستی در تمام آلمان است.

رایشتاگ در سال 1995 پس از بازسازی تبدیل به یک ساختمان دیدنی مدرن با گنبد شیشه ای شد. استفاده از سازه گنبد شیشه ای با گسترش دادن فضا به عنوان سمبلی از آزادی آلمان است.

گنبد شیشه ای بنای رایشتاگ
گنبد شیشه ای بنای رایشتاگ

مزایای استفاده از گنبد شیشه ای برای بنای رایشتاگ

کاربرد گنبد شیشه ای برای ساختمان رایشتاگ بهترین تعامل را بین فضای بیرونی ساختمان و فضای داخلی به وجود می آورد. تامین نور طبیعی توسط گنبد شیشه ای در این بنا به عنوان یک ویژگی مهم تلقی می شود. استفاده از گنبد شیشه ای علاوه بر تامین نور طبیعی سبب تهویه مناسب در مواقع ضروری و استفاده از هوای طبیعی می شود.

 

گنبد شیشه ای بنای رایشتاگ
گنبد شیشه ای بنای رایشتاگ

کاژه ; سازنده سقفهای نورگیر دکوراتیو

 

طراحی گنبد شیشه ای برای رایشتاگ

طراحی گنبد شیشه ای رایشتاگ با فناوری جدید صورت گرفته است و در بالای گنبد جهت تهویه هوا و استفاده از هوای طبیعی حفره ای تعبیه شده است. در قسمت میانی گنبد شیشه ای رایشتاگ تعداد زیادی آینه متحرک برای انعکاس نور طبیعی خورشید به داخل ساختمان وجود دارد و این آینه ها در شب نیز می توانند نور داخل را در فضایی که زیر گنبد قررار دارد به شکل مناسبی منعکس کنند.

اجرای گنبد شیشه ای رایشتاگ با استفاده از فناوری روز به شکلی مناسب جهت بازدید علاقمندان یک فضای هیجان انگیز را ایجاد می نماید.

 

گنبد شیشه ای بنای رایشتاگ
گنبد شیشه ای بنای رایشتاگ

ساختمان رایشتاگ به عنوان یک بنای معروف

این ساختمان به عنوان یکی از ساختمان های معروف دنیا با گنبد شیشه ای به عنوان قلب حکومت آلمان نیز نامیده می شود. بنای ساختمان و طراحی آن به گونه است که انرژی مورد نیاز را برای گرمای داخلی ساختمان از طریق گنبد شیشه ای به شکل خاص دریافت می دارد. تامین انرژی ساختمان توسط ژنراتورهای سوختی می باشد که در داخل آن تعبیه شده اند.

 

گنبد شیشه ای بنای رایشتاگ
گنبد شیشه ای بنای رایشتاگ

جنبه های جالب توجه گنبد شیشه ای رایشتاگ

طراحی ساختمان رایشتاگ به گونه ای است که از نظر اقلیمی می تواند شرایط آب و هوایی و گرما و سرمای محیط را به شکل مناسبی تامین نماید. گنبد شیشه ای رایشتاگ در قسمت های مختلف دارای ویژگی های متمایز و جالب توجه از جمله پنجره های هوشمند برای تهویه هوا، سلول های خورشیدی، طراحی نقاب متحرک زیر گنبد شیشه ای جهت جلوگیری از تابش مستقیم خورشید می باشد.

ساختمان رایشتاگ به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی در بین ساختمان های برلین می باشد و همه ساله بازدید کنندگان زیادی دارد.

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته

One Response