منظریه ; ساخت گنبد شیشه ای دکوراتیو – با تکنیک تیفانی – استیند گلس

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

گنبد-شیشه-ای-منظریه-06

گنبد شیشه ای منظریه یک سقف کاذب با شیشه های تزئینی استین گلس ( تیفانی )، این سقف شیشه ای دکوراتیو یک گنبد شیشه ای استین گلس برای فضای داخلی و بدون آب بند میباشد.

گنبد شیشه ای به عنوان یک نورگیر از روشهای جدید و مدرن تزئین در فضاهای داخلی است که باو ترکیبی از هنر و صنعت توانسته در جهت زیباسازی فضاها و نماهای داخلی نقشی متفاوت ایفا کند. پروژه منظریه واقع شده در تهران و ساخته شده با تکنیک استین گلاس، با سه رنگ زرد و سفید، نارنجی و آجری، ترکیبی گرم از رنگ ها را ایجاد کرده است.

روال خاصی که در ساخت این گنبد شیشه ای زیبا و دیگر پروژها وجود دارد، بعد از مشخص سازی فضای مورد نظر در محل پروژه، سازه های آهنی که به عنوان فریم و زبانه ی قرارگیری شیشه های استین می باشند، اندازه گیری و ساخته میشود و برای نصب شیشه ها به محل پروژه انتقال می یابد.

گنبد-شیشه-ای-منظریه-01

 

گنبد شیشه ای منظریه با تکنیک استین گلاس
گنبد شیشه ای منظریه با تکنیک استین گلاس

طراحی کلی و جزئی نقوش و فرم های شیشه بر اساس سازگاری فرمی و تطابق با فضای داخلی است. بر این اساس و با در نظر گرفتن سلیقه ی شخص کارفرما و مشاوره های مهندسان دکوراسیون داخلی، گنبد منظریه با طرحی انتزاعی و نقشی از گل در چرخش مدور در میان تمام قطعات طراحی شده است.

طراحی این شیشه های تزئینی توسط تیمی از متخصصین این حوزه انجام گرفته و در کارگاه های تخصصی ساخت شیشه ساخته و با اصولی فنی، تمام قطعات خم کاری میشود. بعد از اتمام مراحل فنی ساخت که توسط دستان هنرمندان شیشه انجام میگیرد،به محل پروژه انتقال می یابد.

گنبد شیشه ای منظریه
گنبد شیشه ای منظریه

ساخت این گنبد شیشه ای بر اساس طرحی دقیق و در کارگاه های تخصصی و مجهز و با هنرمندی شیشه گران، به صورت قطعه به قطعه ساخته و با خیزشی مشخص شده، خم کاری می شود. قطعات بعد از خمکاری به محل پروژه انتقال می یابد و به صورتی که در تصاویر زیر میبینید نصب می شود. در مرحله نهایی پروژه، با روش های جدید مقاوم سازی سازه ها آب بند شده و به اتمام میرسد. البته در این پروژه گنبد شیشه ای برای تامین نور و زیبایی گنبد از نور مصنوعی استفاده (بک لایت) شده،  آب بندی شیشه ها از مهمترین مراحل است چراکه این سازه ها در اغلب پروژه ها هم جنبه ی تزئینی و زیبایی داشته و هم به عنوان حائلی مقاوم و نفوذ ناپذیر جوی می باشد.

گنبد شیشه ای منظریه
گنبد شیشه ای منظریه

 

گنبد شیشه ای منظریه
گنبد شیشه ای منظریه

تابش نور در این گنبد به واسطه ی رنگ های گرم که در چیدمانی زیبا قرار گرفته دارد، درخششی خورشید گونه را در ارتفاعی از بنا به داخل  بنا انتقال می دهد.

کاژه گنبد های شیه ای متعددی را اجرا نموده است که در اینجا میتوان از گنبد شیشه ای بانک توسعه صادرات و گنبد شیشه ای رشت نیز نام برد. برای بررسی بیشتر متوانید به صفحه فیلم های پروژه کاژه مراجعه و ما را از نظرات ارزشمند خود بهره مند سازید.

 

 

 

 

 

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته