چیتگر ; ساخت گنبد دکوراتیو شیشه ای با تکنیک استیند گلس – تیفانی

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

گنبد شیشه ای چیتگر از جمله پروژه های خاص برای اجرای گنبد شیشه ای دکوراتیو به عنوان نمونه ای بی نظیر است که در آن ساخت گنبد به شکلی هنری با استفاده از هارمونی مناسب در رنگ بندی شیشه های موجود در گنبد حاصل می شود. ایده خلاقانه برای طراحی و اجرای این پروژه در ساخت گنبد شیشه ای دکوراتیو با تکنیک استیند گلس تیفانی حسی آرامش بخش را القا می نماید.

مکان پروژه : چیتگر – شهرک دانشگاه شریف

 

گنبد شیشه ای چیتگر
گنبد شیشه ای چیتگر

مهم ترین و اولین قدم در زیبایی کار استفاده از رنگ بندی متمایز موجود در قطعات شیشه ای گنبد می باشد. در نگاه اول به گنبد اسپیرال های قرمز رنگ دیده می شوند که الهام گرفته از نقش برجسته های اشکانی هستند و با نقش و نگارهای نوک تیزی تلفیق شده اند که در دوره معماری گوتیک آلمان برای شیشه استفاده می شد. این طرح با مرکزی منسجم و طرحی که مدور است به شکل انشعابی دیده می شود. این سقف نورگیر مدور با شیشه استین گلاس ساخته شده است که روش تولید آن به نفصیل در همین سایت امده است.
تنوع موجود در گنبد شیشه ای این پروژه به دلیل همراهی خطوط تیز با نرمی سایر خطوط و دایره ها ایجاد شده است. تنوع رنگی موجود و توام شدن رنگ قرمز با سایر رنگ های مکمل آن یعنی زرد، آبی، سبز حالت بصری بسیار جالبی را ایجاد کرده است که این حالت خاص در نمونه گنبد مسجد جابری بندر عباس نیز مشاهده می شود.

گنبد شیشه ای چیتگر
گنبد شیشه ای چیتگر

پروژه چیتگر برای ساخت گنبد شیشه ای دکوراتیو با استفاده از تکنیک استین گلس طراحی شده است که به عنوان یک روش نوین و یک تکنیک خاص در صنعت دکوراسیون با بهره گیری از متریال شیشه به عنوان ماده اصلی اجرا می شود. هر یک از قطعات شیشه ای گنبد بعد از ساخت و خم کاری که روی آنها انجام می شود بر روی فریم خاصی نصب می شوند و در نهایت آب بندی صورت می گیرد. پروژه ساخت گنبد شیشه ای دکوراتیو در یک بنای مسکونی اجرا شده که بر روی فریمی با قطر 2.26 و ارتفاع 80 سانی متری می باشد.

گنبد شیشه ای چیتگر
گنبد شیشه ای چیتگر

تنوع رنگ در گنبد شیشه ای چیتگر

در مورد زیبایی این گنبد شیشه ای اجرا شده در این پروژه می توان گفت که انعکاس نور خورشید یر روی رنگ هایی که شیشه ها دارند فرشی از رنگ و زیبایی بی نظیری را در فضای داخلی منتقل می کند. این حالت خارق العاده و منحصر بفرد از زیبایی رنگ های منعکس شده حاصل از انعکاس نور، بر روی دیوارها و همین طور سقف خودنمایی کرده و یک اثر بی نظیر و زیبا خلق می شود.
در مرحله پایان کار بعد از این که قطعات روی فریم قرار گرفتند آب بندی نهایی و اتصال دقیق قطعات صورت می گیرد. هدف از انجام این مرحله استحکام بیشتر و مقاومت در برابر تغییرات جوی برای گنبد می باشد.
این پروژه و تمامی پروژه های مشابه با ایده های خلاقانه کادری حرفه ای و متخصص در زمینه دکوراسیون داخلی انجام می شود.

 

گنبد شیشه ای چیتگر
گنبد شیشه ای چیتگر

 

گنبد شیشه ای چیتگر
گنبد شیشه ای چیتگر

 

 

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته