یک پارتیشن شیشه ای چقدر می تواند عایق صدا باشد؟ ( پارتیشن شیشه ای عایق )

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

یک پارتیشن شیشه ای چقدر می تواند عایق صدا باشد؟

ایجاد فضای آکوستیک با استفاده از پارتیشن شیشه ای

اجرا و نصب پارتیشن شیشه ای از کف ساختمان تا سقف ساختمان انجام می شود، از این رو فضای داخلی پارتیشن کاملا بسته می باشد. بسته بودن اتاق شیشه ای، فضای اتاق را در برابر نفوذ سر و صدا عایق می کند. ویژگی عایق صدا بودن پارتیشن شیشه ای و دکوراسیون داخلی را آکوستیک می نامند.

بازسازی ساختمان با پارتیشن بندی، علاوه بر این که فضای داخلی پارتیشن را آکوستیک می کند، فضای داخلی را در برابر ورود و خروج گرما و حرارت هم ایمن می کند. از این جهت پارتیشن عایق حرارت است و از هدر رفت انرژی جلوگیری می کند. ویژگی آکوستیک بودن پارتیشن برای تقسیم بندی و جداسازی فضای داخلی شرکت ها و ادارات حائز اهمیت است. چرا که پارتیشن بندی با تخصیص فضا و خصوصی سازی فضای کاری کارمندان، از نفوذ صدای اضافی و خارجی جلوگیری می کند.

اجرای دکوراسیون داخلی شیشه ای در ادارات علاوه بر پارتیشن بندی فضا و ایجاد فضای آکوستیک، به زیبای بیشتر فضا نیز کمک می کند. پارتیشن شیشه ای جلوه بخش محیط کاری است و با تمام ویژگی های مثبتی که دارد، فضای داخلی ادارات را شکیل تر می کند. پارتیشن شیشه ای عمدتا از شیشه تک جداره یا دو جداره ساخته می شود که علت آکوستیک بودن آن، متریالی چون شیشه می باشد. شیشه عایق صدا بوده و یکی از متریال مناسب برای حذف آلودگی صوتی به حساب می آید.

کاربرد پارتیشن شیشه ای آکوستیک

1- فضای بیمارستان ها، درمانگاه ها و مراکز درمانی که نیاز به آرامش بیشتری دارند با پارتیشن شیشه ای عایق می شوند.

2- استفاده از اتاق شیشه ای برای تخصیص فضای مجزا در مراکز آموزشی از جمله مدارس، دانشگاه ها و آموزشگاه ها که با منظور حفظ فضای داخلی کلاس ها صورت می پذیرد.

3- بازسازی ساختمان کتابخانه ها با پارتیشن بندی گزینه مناسبی برای فیلتر نویزها و سر و صدا می باشد.

4- استفاده از اتاق شیشه ای در ساختمان مسکونی که با هدف ساخت فضایی آکوستیک صورت می گیرد. فضای آکوستیک در ساختمان مسکونی به عنوان اتاق کار و یا اتاق خواب کاربرد دارد.

5- تخصیص فضای داخلی شرکت ها و ادارات با هدف ایجاد آرامش و بهبود عملکرد کارمندان صورت می پذیرد.

پارتیشن شیشه ای آکوستیک
پارتیشن شیشه ای آکوستیک

مزایایی استفاده از پارتیشن آکوستیک

1- استفاده از نور طبیعی و مصنوعی

استفاده از نور طبیعی و مصنوعی در اتاق شیشه ای، فضای درون پارتیشن را روشن تر می کند. انعکاس نور در دکوراسیون داخلی با شیشه سکوریت تک جداره بیشتر از دکوراسیون داخلی با شیشه سکوریت چند جداره است.

2- تغییر چیدان و جابه جایی و انتقال پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای قابل مدولار است و امکان تغییر چیدمان پارتیشن، جابه جایی و انتقال به مکان دیگر را برای کارفرما فراهم می کند.

3- مناسب و مقرون به صرفه است

هزینه ساخت اتاق شیشه ای به نسبت سایر دکوراسیون های داخلی، مناسب و مقرون به صرفه است. چرا که پارتیشن شیشه ای قابلیت تغییر چیدمان و انتقال از مکانی به مکان دیگر را دارد که در این صورت خرید آن به صرفه است.

4- تنوع زیاد متریال به کار رفته

تنوع متریال به کار رفته در ساخت پارتیشن بسیار زیاد است و شامل ضخامت شیشه، رنگ شیشه، نوع شیشه، نوع پارتیشن، نوع فریم و نوع درب می شود. انتخاب متریال بسته به سلیقه کارفرما، شرایط ساختمان و بودجه پروژه تعیین می شود.

5- فضایی مدرن و زیبا 

بازسازی ساختمان با پارتیشن بندی، فضایی مدرن و زیبا به ساختمان می دهد که جلوه بیشتر و زیبایی هر چه تمام تر پارتیشن، از شیشه های به کار رفته در ساخت آن نشات می گیرد.

6- زمان کوتاه اجرا و نصب

پس از طراحی و ساخت پروژه در زمان معین، زمان اجرا و نصب آن فرا می رسد. مدت زمان لازم برای اجرای اتاق شیشه ای در فضای ساختمان کوتاه می باشد و در مدت کم و به راحتی پروژه اجرا می شود.

7- قابلیت محدود کردن دید همگانی

بسیاری از کارمندان نگران دید گسترده ی پارتیشن شیشه ای هستند که خوشبختانه باید اعلام کرد که پارتیشن قابلیت محدود کردن دید همگانی را دارد. با نصب پرده‌های کرکره‌ای داخل پارتیشن شیشه ‌ای عایق دو جداره و چند جداره و یا استفاده از شیشه مات، دید گسترده محدود می شود.

8- استفاده ی بهینه از محیط داخلی ساختمان

پارتیشن بندی با تقسیم یک فضای بزرگ به چندین فضای کوچک، از محیط داخلی ساختمان استفاده ی بهینه می کند. چرا که در این صورت یک سالن را به چندین اتاق تقسیم می کند و هر قسمت را با خصوصی سازی، محدود می کند.

9- تغییر ارتفاع پارتیشن

ارتفاع پارتیشن بسته به نوع متریال به کار رفته در ساخت کف، سقف و دیوارهای ساختمان و نوع پارتیشن قابل تغییر و تنظیم است. ارتفاع پارتیشن در سه دسته ی تمام قد یا تمام ارتفاع، ارتفاع متوسط و کم ارتفاع تقسیم بندی می شود.

10- هزینه کم نگهداری

هزینه نگهداری پارتیشن شیشه ای کم می باشد و تنها شامل هزینه ی نظافت شیشه ها می شود. نظافت شیشه ها با استفاده از مایع شیشه شور و دستمال انجام می شود و به راحتی تمیز می شود.

پارتیشن آکوستیک
پارتیشن آکوستیک

آیا ساخت پارتیشن (عایق) آکوستیک در فضای اداری مناسب است؟

پارتیشن بندی با تخصیص فضا و شخصی سازی فضای کاری کارمندان، در بهبود عملکرد کارمندان نقش مثبتی دارد. با بهبود عملکرد کارمندان، راندمان کاری بالاتر می رود. پارتیشن شیشه ای عایق با فوم های ضد صدایی که در متریال آن به کار رفته است، مانع از انتقال اصوات اضافی به فضای خارجی می شود. دکوراسیون داخلی آکوستیک قابل اجرا در هر فضایی است و از این رو انعطاف بالایی دارد.

استفاده از پارتیشن شیشه ای در فضای اداری و شرکتی علاوه بر آن که موجب افزایش راندمان و عدم نفوذ نویزهای اضافی می شود، موجب حفظ حریم خصوصی می شود. دکوراسیون کاژه با تولید دکوراسیون داخلی دو جداره، پارتیشن هایی با مقاومت بالا در برابر عبور و مرور صوت می سازد که نویزهای اضافی را فیلتر می کند.

پارتیشن شیشه ای عایق
پارتیشن شیشه ای عایق
امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته