خانه‌های رویایی قاره اروپا

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

با وسوسه خیال‌انگیز خانه های رویایی ، سبز و زیبا و مدرن مأمنی آرام و زیبا و چشم نواز، چشم دوختیم به خانه‌هایی زیبا و دوست‌داشتنی قاره سبز. خانه‌هایی که حاصل خیال‌پروری معماران هنرمند آنهاست. خانه‌هایی که با توجه به طبیعت قاره اروپا، هنر مدرن و صنعت شکوهمند این قاره به رویای بسیاری از مردم رنگ واقعیت زده است.

خانه‌های رویایی قاره اروپا:

خانه فلاینت، انگستان-باکینگ‌هم‌شایر
معمار: Skene Catling de la Peña

خانه فلاینت (به معنای گلبرگ) از گل‌های سرخ اطراف منطقه الهام گرفته است و نمایی منحصر‌به‌فرد خلق کرده است. این خانه توسط خانواده مشهوری با نام Rothschild سفارش داده شده است. معماری این کار بر عهده شرکت اسکنکاتلین د‌لا‌پینا بوده است که از ایده اولیه تا اجرا و نظارت بر اجرا را بر عهده داشته است. نتیجه کار بی عیب و نقص است. این خانه دارای سقفی پله‌ای شکل است که دارای ترانشه‌های کوچک بوده و نمایی غیر معمول به خانه بخشیده. نمای داخلی خانه نشان از عشق بسیار زیاد خانواده سلطنتی رسچایلد به مجموعه‌های کمیاب و نفیس است. قطعات هنری و مجسمه‌های سفید رنگ و منحصر به فرد که نمونه‌ی آنها در هیچ‌جای دیگر یافت نمی‌شود. این خانه در فهرست 2015 RIBA به عنوان خانه‌های برتر سال شناخته شده است.

 

خانه های رویایی
خانه های رویایی

 

 

خانه اسپرون، کرواسی-نویگارد:
معمار: استدیو متروکوبو
این خانه در شهر نویگار در کرواسی واقع شده. معماران تمام تلاش خود را به کار بردند تا طرحی هماهنگ با سنت‌های شهر و هماهنگ با محیط طبیعی ایجاد کنند. در طبقه هم‌کف این خانه فضای حمام و سونا و آبگرم با طراحی خیره کننده ایجاد شده و به نظر می‌رسد که محیط پیرامون دریا را به درون خانه کشانده‌اند. تزئینات داخلی خانه بسیار زیبا و چشم‌نواز و در عین حال ساده است و از رنگ‌های خنثی استفاده شده تا هماهنگی با ساحل را بیشتر نشان دهد.

 

 

خانه های رویایی
خانه های رویایی

ویلای کگلهف، هلند-نردبولند
معمار:پل‌‌درویتر
ویلا کگلهف از هر نظر فراتر از انتظارات است. ساخت این خانه به طور قطع موفقیتی در زمینه معماری به شمار می‌رود. با وجود اینکه در سطح‌زیرین این سازه جای شش اتومبیل، فضای اداری و حمام ایجاد شده و نکته عجیب و قابل توجه آن است که سازه بر روی 2 پایه استوار است، خانه نمای 360 درجه را پوشش می‌دهد و در کنار تمامی این موارد این خانه کاملا برای سکونت دائمی مکانی ایده‌آل است. معمار این بنا سیستمی در خانه ایجاد کرده که سازه و اجزای آن در کار تولید انرژی، جلوگیری از هدررفت آن و ایمنی سازه به صورت خودکار عمل کند. سقف سازه پانل خورشیدی نصب شده و شیشه‌های اطراف سازه عایق‌کاری شده است. داخل خانه سیستم خنک کننده داخلی طراحی شده همچنان که سقف آبی هوشمند و امکان آبگیری سطوح زیررمین و تامین نور طبیعی را فراهم می‎آورد. در حدود 70000 درخت در زمین‌های بایر خانه کاشته شده. این خانه را می‌توان بهترین نمونه از پیوند معماری و طبیعت برشمرد.

 

خانه های رویایی
خانه های رویایی

 

خانه های رویایی
خانه های رویایی
امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته

۲ Responses