سقف های متحرک استخری

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

[et_pb_section fb_built=”1″ admin_label=”section” _builder_version=”3.22″][et_pb_row admin_label=”row” _builder_version=”3.25″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.25″ custom_padding=”|||” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_text admin_label=”Text” _builder_version=”3.27.4″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”]

سقف های متحرک استخری

سقف های متحرک استخری تکنولوژی های جدیدی در عرصه ساخت و ساز می باشند که در هنگام نیاز می توان آن ها را باز یا بسته نمود. این سقف ها امکان استفاده حداکثری از فضای معماری را داده و با فشار یک دکمه می توان فضایی خاص همچون استخر را در آفتاب شدید یا باران استفاده نمود. پوشیده شدن استخرهای روباز با این سقف ها امکان استفاده از آن ها را در تمام سال برای همگان ممکن می سازد.

 

جنس و انواع سقف های متحرک استخری

سقف های متحرک استخری به نوعی زیبایی حیاط یا لنداسکیپ محسوب می شوند. این سقف ها در انواع پارچه ای، آلومینیومی، شیشه ای، پلی کربنات و غیره طراحی و ساخته می شوند و در نگاه به حیاط از نقاط قوت بنا و محوطه اطراف آن محسوب می شوند. وزن این سقف ها بسیار کم و سبک بوده و بر روی فریم یا چهار چوبی از در اطراف استخر نصب و اجرا می شوند. ارتفاع این چهار چوب می تواند بر طبق نیاز و سلیقه کارفرما در نظر گرفته شود و متریال آن با توجه به خواسته کارفرما تغییر کند.

شیشه های استخری
جنس و انواع سقف های متحرک استخری

سقف های متحرک استخری پارچه ای

اگر این سقف ها از جنس پارچه ای باشند جنس پارچه آن ها تفلون یا نانو بوده و دافع هرگونه گرد و غبار، آلودگی، باران ، برف و غیره می باشد. سقف های متحرک استخری از جنس پلی کربنات در برابر رطوبت و خوردگی بسیار مقاوم بوده و برای اقلیم های گرم و خشک و گرم و مرطوب و یا شهرهای آلوده با باران های اسیدی بسیار مناسب هستند.

سقف های متحرک استخری آلومینیومی

اما سقف های متحرک استخری از نوع آلومینیومی در تابستان بسیار داغ و در زمستان بسیار سرد شده و مناسب اقلیم های معتدل و مرطوب می باشد. این سقف ها مقاومت بالایی در برابر اکسایش و خوردگی حاصل از جمله سولفات ها دارد، از این رو در سازه ی نگهدارنده این سقف ها از آلومینیوم استفاده می شود. آلومینیوم همچنین سبک وزن بوده و برای چهارچوب این سقف ها بهترین گزینه است.

سقف های استخری

همچنین جنس این سقف ها می تواند از پی وی سی باشد که سخت تر بوده و در مقابل سایش و خوردگی مقاومت بالایی دارد. همچنین این سقف ها با جنس پی وی سی هزینه کمتری داشته و مقرون به صرفه تر هستند.

تقریبا تمام متریال هایی که با آن ها این سقف ها ساخته می شوند در دسترس بوده و از این رو با هزینه ای معقول می توان فضایی خاص پدید آورد.

متریال این سقف ها می تواند شیشه ای یا مات باشد. از این رو می تواند باعث محدود کردن دید و مشرفیت شود و فضای خصوصی تری برای استفاده ایجاد کند. این امر برای خانه های ویلایی محاصره شده میان آپارتمان ها و برج های بلند مرتبه بسیار مهم و سودمند می باشد. لذا استخرهای موجود در بسیاری از خانه های ویلایی به ویژه در شهرهای بزرگ که به علت دید از ساختمان های اطراف سال ها بلا استفاده مانده اند می توانند از طریق این سقف ها دوباره مورد استفاده قرار بگیرند.

سقف متحرک
سقف های متحرک استخری آلومینیومی سقف های متحرک استخری آلومینیومی

 

در گرمای تابستان می توان با باز کردن این سقف ها، استخر و محوطه اطراف آن را از آفتاب شدید محافظت نمود و در پاییز و زمستان می توان با باز نمودن پوشش سقف ها از آب گرم داخل استخر در حین باران و برف لذت بیشتری برد. همانطور که در بسیاری از طرح های خارجی این سقف ها دیده می شود اکنون با ورود تکنولوژی آن به کشورمان، گزینه خوبی برای استفاده ی بهینه در فضا هستند.

 

 

چگونه سقف های متحرک استخری را نصب می کنند؟

سقف های متحرک استخری بسیار ساده نصب شده و در زمان کوتاهی قابلیت برپایی و برچیدن دارند.  تخصص خاصی برای نصب و برپایی آن ها لازم نبوده و توسط یک الی دو کارگر ساده می توان آن ها را اجرا نمود. همچنین این سقف ها قابل انتقال به ساختمان دیگری بوده و می توان از آن ها در فضاهای مشابه استفاده نمود.

 

نوع باز و بسته کردن سقف های متحرک

این سقف ها می توانند برقی یا دستی باشند. در صورت برقی بودن می توان با ریموت آن ها را کنترل کرد و نیاز به سیم کشی دارند و در صورت دستی بودن، یک نفر به تنهایی می تواند آن ها را باز یا بسته کند.

سقف های متحرک می توانند برای بالکن، حیاط، تراس، ایوان ها و بهار خواب ها، آلاچیق ها، بام و غیره نیز طراحی و ساخته شوند و فضای مناسبی برای گردهم آیی، گپ و گفتگو ایجاد نمایند.

شرکت کاژه می تواند سقف های متحرک استخری را در انواع مختلف و ابعاد متفاوت تولید و اجرا کند.

 [/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.7.7″ _module_preset=”default” column_structure=”3_5,2_5″ locked=”off”][et_pb_column _builder_version=”4.7.7″ _module_preset=”default” type=”3_5″][et_pb_text _builder_version=”4.7.7″ _module_preset=”default” hover_enabled=”0″ sticky_enabled=”0″]

مطلب پیشنهادی کاژه

سقف پارچه ای چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

 

[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column _builder_version=”4.7.7″ _module_preset=”default” type=”2_5″][et_pb_image src=”https://kajeh.com/wp-content/uploads/2022/06/سقف-پارچه-ای-چیست-و-چه-کاربردهایی-دارد-؟-1.jpg” _builder_version=”4.7.7″ _module_preset=”default” alt=”سقف پارچه ای – کاژه” title_text=”سقف پارچه ای – کاژه” hover_enabled=”0″ sticky_enabled=”0″ align=”center”][/et_pb_image][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته