طراحی و اجرای پارتیشن شیشه ای برای مطب دندانپزشکی

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

پارتیشن شیشه ای در مطب دندانپزشکی

ما در گروه مهندسی کاژه آماده‌ایم به شما کمک کنیم تا محیط کسب‌وکار خود را با ایمنی و زیبایی بیشتر برای خود و مشتریانتان مهیا کنید. وقتی صحبت از شیشه در یک محیط پزشکی به میان می‌آید ما می‌دانیم چه چیزی به نحو احسنت کاربرد دارد.محصولات پارتیشن شیشه‌ای ما با درنظرگرفتن ایمنی به‌گونه‌ای ساخته شده‌اند که بدون به خطر انداختن سبک و طراحی دکوراسیون داخلی شما دوام بیاورند. گروه مهندسی کاژه که در زمینه بازسازی ساختمان و ساخت انواع اتاق شیشه ای فعالیت دارد، قادر است ‌اندازه‌ها و چیدمان‌های دقیق را محاسبه کند.

تمام محصولات پارتیشن شیشه ای ما به‌صورت سفارشی اندازه‌گیری شده و متناسب با فضای ارائه شده برش داده می‌شوند. اهمیت حریم خصوصی و فضاهای آرامش‌بخش در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها روزبه‌روز بیشتر و قابل‌توجه‌تر می‌شود.

پارتیشن شیشه ای برای مطب دندانپزشکی

تأثیر محیط بر زمان بهبودی و شادی کلی بیماران غیرقابل‌انکار است. مطالعات کامل و بیشتری این نتیجه را می‌رسانند که بیماران در مراکز پزشکی برای حفظ سلامت و بهبودی خود به فضای معینی، امنیت و حریم خصوصی محترمانه در طول درمان نیاز دارند. استرس ناشی از محیط می‌تواند اثرات بسیار مضری بر بیماران داشته باشد و بهبودی را به تأخیر بیندازد و در برخی موارد بیماری‌های پزشکی آنها را بدتر کند.

کاربردها

پارتیشن شیشه ای از نوع لعاب‌دار می‌تواند در بسیاری از مکان‌های تجاری و مطب‌ها کارایی داشته باشد.

آنها معمولاً برای موارد زیر استفاده می‌شوند:

  • مناطق کاری متمایز اما باز ایجاد کنید تا حسی از تعریف و تمایز به فضاها بدهید بدون اینکه بر احساس “پلان باز” یک دفتر تأثیر بگذارد.
  • نواحی مختلف را کاملاً بدون محدودیت نور و خطوط دید می توان جدا کرد یا پوشاند.
  • می‌توان در ورودی و برای درب‌های ورودی از پارتیشن شیشه ای کشویی استفاده نمود.

فواید پارتیشن شیشه ای در مطب دندانپزشکی

پارتیشن شیشه‌ای داخلی دارای مزایای زیر هستند که آنها را به انتخاب محبوب در میان مطب‌های دندانپزشکی تبدیل می‌کند:

نور:

بستن نواحی متمایز با مواد جامد می‌تواند به‌سرعت بخش‌هایی از یک مطب را تاریک کند. اگر نور طبیعی کمی در میان تأسیسات نفوذ کند، اغلب احساس می‌کنید که در پیچ‌وخم بیماری و جراحت گیر کرده‌اید و امیدی نیست. آوردن نور طبیعی بیشتر و دادن لذت دید بیشتر به بیماران، می‌تواند تفاوت را ایجاد کند. یکپارچه‌سازی پارتیشن‌های شیشه ای، درهای شیشه‌ای داخلی به ورود و انعکاس نور در اتاق‌ها کمک می‌کند.

فواید پارتیشن شیشه ای در مطب دندانپزشکی

دید:

یکی از دلایل کلیدی محبوب شدن پارتیشن شیشه ای برای محیط‌های پزشکی ایجاد روشنایی عالی و دید کافی است. درصورتی‌که اگر شما در مطب دندانپزشکی خود از دیوارهای جامد استفاده کنید قطع به‌یقین نقاطی تاریک‌تر از سایر نقاط خواهید داشت. این موضوع باعث می‌شود تا دید شما محدود شود. معمولاً فضاهای بسته و تاریک برای افراد مخصوصاً بیماران استرس به همراه دارد. با استفاده از پارتیشن شیشه‌ای و چندبرابر کردن نور محیط می‌توان به نحوی این استرس را کم کرد.

عایق صدا:

یکی از اشکالات استفاده از مدل پلان باز پارتیشن شیشه ای سروصدا است. با استفاده از فضای باز یکسان، حجم صدا می‌تواند مشکل‌ساز شود و پزشک نمی‌تواند به طور مؤثر با حواس‌پرتی کار کنند. درصورتی‌که اگر در مطب خود از کف تا سقف را با پارتیشن شیشه‌ای مات بپوشانید علاوه بر این که افراد از بیرون نمی‌توانند داخل را رویت کنند، نوعی عایق صدا نیز ایجاد خواهید کرد.

انعطاف‌پذیری:

ازآنجایی‌که پارتیشن‌های شیشه‌ای به‌صورت مدولار و از پانل‌های شیشه‌ای تک ساخته می‌شوند، ایجاد فضاهایی با شکل‌های مختلف و پیکربندی پارتیشن‌ها به روش‌های مختلف بسیار آسان است.

هزینه:

شیشه یک ماده در کم‌هزینه و در دسترس است. همچنین نصب و برداشتن آن بسیار آسان است و باعث صرفه‌جویی قابل‌توجهی در هزینه‌های مطب می‌شود، به‌خصوص زمانی که صحبت از طراحی مجدد یک فضا می‌شود. این متریال به‌راحتی در هر محیط و فضایی نصب می‌شوند و نیاز به هزینه‌ای بابت خرید مصالح ندارند.

امروزه در بیشتر مطب‌ها از شیشه برای جداسازی بخش‌های مختلف استفاده می‌کنند. پارتیشن شیشه‌ای علاوه بر مقاومتی که از خود در برابر ضربه دارد دارای دوام و طول عمر بیشتری است. علاوه بر همه اینها باتوجه‌به وجود آلودگی‌های مختلف و نیاز به تمیزکردن مداوم، این پارتیشن‌ها را به‌راحتی می‌توان با انواع مختلف مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده تمیز کرد. تمیزکردن این شیشه‌ها به نسبت دیوارهای جامد راحت‌تر است.

طرح‌های پارتیشن شیشه‌ای برای مطب دندانپزشکی

طرح‌های مختلفی از پارتیشن شیشه ای و با ضخامت‌های گوناگون تولید می‌شود که می‌توان باتوجه‌به نیاز خود آن‌ها را خریداری و نصب نمود.

استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای باتوجه‌به حالت براق آن‌ها باعث می‌شود تا مطب تمیزتر و شفاف‌تر به نظر برسد. از فریم‌های آلومینیومی یا استیل برای پارتیشن‌های شیشه‌ای مطب استفاده می‌کنند که سبب زیبایی دوچندان آن می‌شود.

استفاده از این متریال به کاهش گردوخاک محیط و آلودگی نیز به‌خودی‌خود کمک می‌کند. در مطب‌ها معمولاً از پارتیشن دوجداره استفاده می‌کنند و این نوع پارتیشن بهترین گزینه برای جداسازی بخش‌های مختلف مطب دندان‌پزشکی است.

پارتیشن شیشه‌ای دوجداره بهترین عایق در مقابل حرارت و صدا است دلیل آن هم خلأ موجود بین دولایه شیشه است.

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته