استین گلاس ۲۰ نوع مختلف (بروزرسانی جدید)

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

۲۰ نوع استین گلاس مختلف

۲۰ نوع استین گلاس مختلف

 

انواع و سبک‌های مختلف استین گلاس وجود دارد، با این حال تمام شیشه ها عمدتا از ماسه سیلیکا با مقادیر کم خاکستر سودا و آهک تشکیل شده‌ اند. برخی شیشه‌ استین گلاس را یک مایع سوپر سرد شده می دانند، که وقتی که در حالت سخت خود قرار می‌گیرد، مانند یک جامد به نظر می‌رسد، اما ساختار بلوری درونی جامدات را ندارد.

 

ورقه‌های شیشه‌ای منقوش به طور کلی به عنوان «شیشه هنری» خوانده می‌شوند و عمدتا در اروپا و ایالات ‌متحده تولید می‌شوند.

ترکیب ‌های بی‌شماری از رنگ‌ و طرح در مورد شیشه هنری وجود دارد، تا اطمینان حاصل شود که شما قادر به دستیابی به نظرات خلاقانه خود در مورد استین گلاس‌ ها هستید.

۲۰ نوع استین گلاس مختلف
۲۰ نوع استین گلاس مختلف
۲۰ نوع استین گلاس مختلف
۲۰ نوع استین گلاس مختلف

در اینجا ۲۰ نوع مختلف از استین گلاس را معرفی می کنیم:

1-    کاملا عتیقه: دست ساز هستند. با استفاده از تکنیک‌های شیشه سازی و با رنگ آمیزی غنی تولید می‌شوند. نیمه شفاف هستند و با سطوح خط دار مشخص می‌شوند، در رنگ و یکنواختی متفاوت‌اند و حباب‌ها و حفره‌های هوا در آن‌هابه دام افتاده اند.

2-    نیمه عتیقه: ساخته شده توسط دستگاه، مات، تک رنگ، با ضخامت ثابت، با سطوح خط دار.

3-    مخصوص معماری: صاف در یک طرف، با بافت در طرف دیگر؛ ضخامت ۴ میلی متر تا ۶ میلی متر، معمولا شفاف‌اند؛ برخی از طرح‌ها در رنگ برنزی یا رنگ کهربایی موجود است، می‌توانند جایگزین شیشه‌های شفاف در پنجره‌ها، درها، جداکننده‌ی اتاق ها، روشنایی غیر مستقیم و غیره شوند.

4-    کلیسای جامع: مات، اغلب تک رنگ؛ با دستگاه غلتانده شده یا با دهان دمیده شده اند.

5-     Craquel : شیشه کاملا عتیقه که در آب سرد غوطه‌ور می‌شود باعث می‌شود که در لایه خارجی شیشه شبیه به پوست تمساح، شکاف ظاهر شود.

6-     تلالو دار: شیشه عتیقه، یک لایه دوم رنگی بر روی رنگ پایه دارد که می‌تواند با ماسه شویی و یا قلم زنی اسید قسمت های بالای لایه برای ایجاد طراحی، پدیدار شود.

7-    شکسته و نواری: شیشه تزیینی دارای تکه‌های استین گلاس و میله‌های شیشه‌ای نازک است که به صفحه پایه یا اپال بسته اضافه می‌شود. (که توسط پارچه توری ابریشمی برای نشان دادن شاخ و برگ‌های دوردست در صفحات پنجره و برای لامپ‌ها استفاده می‌شود.)

8-    چسب تراشه: سریش حیوانی بر روی نوع استین گلاس کلیسای جامع که در یک طرف ماسه شویی شده‌است، چسبانده می شود و سپس در کوره گرم می شود؛ همانطور که چسب خشک می‌شود، تکه‌های شیشه را از سطح ورق جدا می‌کند و یک الگو ایجاد می‌کند.

9-    رنگین کمانی: استین گلاس کلیسای جامع یا شیشه شیری رنگ با پوشش سطحی با لایه بسیار نازک نمک‌های فلزی در طول تولید به منظور تولید روکشی که نور را لرزان کند.

10- آینه: ورقه‌های شیشه‌ای شفاف شناور و شیشه هنری رنگی (معمولا نیمه عتیقه) که با پوشش نقره ای بازتابنده برای ایجاد آینه پوشانده می‌شوند.

11- شیری رنگ: شیری رنگ ، ظاهر پرتو افکن؛ ترکیبی از ۲ رنگ یا بیشتر؛ اغلب در چراغ آباژور شیشه‌ای رنگی استفاده می‌شود.

12- مات: نور کمی را عبور می‌دهد، تک رنگ یا دو رنگ یا بیشتر در کنار هم قرار گرفته؛ انتخاب محبوب برای ایجاد موزاییک شیشه‌های رنگی.

13- خالدار:  قالب گیری دستی، شیشه  شیری رنگ یک سطح مبهم دارد که الگوهای دایره‌ای کوچک درون شیشه را پوشش می‌دهد؛ در موزاییک های شیشه‌ای، چراغ آباژور به سبک تیفانی، و زمینه طبیعی پنل های پنجره استفاده می‌شود.

14- مندرس: شیشه کلیسای جامع با سطح صاف و حباب‌های هوای کوچک که در سراسر آن پراکنده هستند.

15- رگه دار: رنگ‌های دو یا بیشتر مخلوط می‌شوند اما با هم ترکیب نمی‌شوند.

16- بافت دار: بافت های موج دار، چکش کاری شده، گرانیت، یخ کریستال، طرح جناغی، راه راه، لیفی، خزه ای، فلامنی، پیچیده و مکعبی که توسط تولید کنندگان شیشه آرت ساخته شده اند.

17- گونیا: لبه گوشه دار حدود 2/1 عرض پایه است و بر روی لبه پشتی یک قطعه شیشه‌ای صاف صیقل داده‌شده تا نور را بشکند.

18- جواهرات: قطعات شبیه جواهر از شیشه فشرده، معمولا چند وجهی؛ در گزیده‌ای از شکل‌ها و رنگ‌ها موجود هستند.

19- قطعات شیشه‌ای: تکه‌های کوچک شیشه به شکل و اندازه های نامنظم که گاهی اوقات glob نامیده می‌شوند.

20- مدور زینتی: قطعات مدور مات شیشه ای ساخته‌شده از شیشه مذاب که در انتهای میله شیشه گری چرخانده می شود.

 

 

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته