جدیدترین ایده های بازسازی ساختمان را بشناسید

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

جدیدترین ایده های بازسازی ساختمان را بشناسید

آیا از جدیدترین روندها و ایده های بازسازی ساختمان مطلع هستید؟ شناخت این ایده‌ها می‌تواند به شما در انجام یک برنامه‌ریزی دقیق و کاربردی کمک زیادی کند. دیدیم که بحران کرونا همه زمینه‌ها را تحت‌الشعاع قرار داد و جالب اینکه حتی روندهای بازسازی ساختمان نیز از این بحران متأثر شدند. به‌عنوان مثال متداول شدن پدیده دورکاری، بسیاری از افراد را واداشت تا یک فضای اختصاصی را برای انجام کار در منزل در نظر بگیرند و پروژه بازسازی را با محوریت ایجاد چنین فضایی پیش ببرند.

شکی نیست که پروژه‌هایی مثل بهبود سقف، پوشش جداره دیوارهای بیرونی، کم و زیاد کردن دیوارها، ارتقای پنجره‌ها و سایر سیستم‌های خانه هنوز هم طرفداران زیادی دارند. بااین‌حال، روند سال‌های اخیر از پیشگامی ایده های جدیدی در فرایند بازسازی خانه خبر می‌دهند. در این مطلب از کاژه قصد داریم بر 5 مورد از مهم‌ترین ایده های بازسازی ساختمان مرور کوتاهی داشته باشیم. همراهی شما عزیزان تا انتهای این گفتار مثل همیشه مایه‌ی افتخار ماست.

5 ایده بازسازی ساختمان که روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شوند

5 ایده بازسازی ساختمان که روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شوند

1. نصب سازه‌های شیشه ای

امروز تعامل و ارتباط نزدیک با طبیعت و افزایش روشنایی فضا در حوزه بازسازی به معیارهایی اساسی تبدیل شده‌اند. به‌واسطه وجود این ترجیح، شاهد رشد چشمگیری در استفاده از سازه‌های شیشه ای هستیم. تعبیه پنجره‌های جدید و نصب درها و دیوارهای شیشه ای در نقاط مختلف خانه، محبوبیت فزاینده‌ای یافته‌اند. این سازه‌ها گاهی در بزرگ‌ترین ابعاد ممکن و به شکل یکسره ساخته و نصب می‌شوند؛ به این معنا که با در بر گرفتن کف تا سقف، فضای بیرون و درون ساختمان را به‌طور کامل در یکدیگر ادغام می‌کنند.

یکی از شیک‌ترین روندهای بازسازی ساختمان و بهبود دکوراسیون داخلی با استفاده از سازه‌های شیشه ای، نصب اسکای لایت است. این سازه که به سقف نورگیر نیز شهرت دارد، می‌تواند عاملی تعیین‌کننده در تغییر نما و نور ساختمان باشد. به‌هرحال فارغ از نوع سازه باید عصر کنونی را دوران سلطنت متریال شیشه در پروژه‌های بازسازی دانست. ادعایی که مشتریان کاژه نیز با سفارش‌های خود و علاقه‌ای که نسبت به سازه‌های شیشه ای نشان می‌دهند، بر درستی آن صحه می‌گذارند.

2. ساخت دفاتر کار خانگی با تمرکز بر بهره‌وری

بحران کرونا دورکاری را برای اکثر سازمان و شرکت‌ها به یک انتخاب یا شاید هم توفیق اجباری تبدیل کرد. این امر باعث شد که بسیاری از افراد برای انجام امور شغلی، به یک دفتر کار خانگی نیاز پیدا کنند. با عبور از اوج بحران کرونا، افرادی زیادی به محل کار بازگشته‌اند؛ ولی دورکاری به‌عنوان یکی از پیامدهای احتمالاً مثبت کرونا هنوز هم رواج چشمگیری دارد. برخی افراد هنوز هم دورکار هستند و برخی دیگر، ترکیبی از دورکاری و حضور در محل کار را تجربه می‌کنند. امری که نشان می‌دهد داشتن یک دفتر کار خانگی تا چه اندازه مهم است. با این توضیحات عجیب نیست که یکی دیگر از جدیدترین ایده های بازسازی ساختمان، ساخت دفاتر خانگی باشد. این کار را می‌توان از طریق تغییر کاربری اتاق‌خواب میهمانان یا ساخت یک اتاق در فضای بیرونی خانه انجام داد.

نصب کف‌پوش‌های مدرن برای همگامی با روندهای جدید

3. نصب کف‌پوش‌های مدرن برای همگامی با روندهای جدید

نصب کف‌پوش‌های جدید و مدرن، همواره گزینه‌ای جذاب در فهرست ایده های بازسازی ساختمان بوده است. این ایده شاید آن‌قدرها جدید نباشد؛ ولی به‌واسطه‌ی محبوبیت بی‌حدوحصری که دارد هنوز هم یک ترند محسوب می‌شود.

گاهی باید ایده های بازسازی ساختمان را با رویکرد اقتصادی ارزیابی کنید. یعنی ببینید که چه پروژه‌هایی ارزش ملکتان را افزایش می‌دهند؟ این پرسش مخصوصاً اگر بخواهید مِلک را در آینده‌ای نزدیک بفروشید، اهمیت مضاعفی پیدا می‌کند. یکی از این پروژه‌ها، نصب کف‌پوش‌های جدید است. بنا به گزارش Realtor.com  میزان فروش ساختمان‌هایی که دارای کف‌پوش چوبی هستند، 2.5% بیشتر از سایر ساختمان‌هاست و شاخص ROI (نرخ بازگشت سرمایه) در آن‌ها بین 70 تا 80% است. البته این بدان معنا نیست که برای نصب کف‌پوش جدید، چشم‌بسته سراغ متریال چوبی بروید. در این خصوص قبلاً مقاله‌ای را درباره 5 اشتباه متداول در بازسازی کف خانه به رشته تحریر درآورده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم آن را بخوانید.

همگامی با روندهای پایداری و سلامت

4. همگامی با روندهای پایداری و سلامت

مکان‌های انعطاف‌پذیر، پلن‌های باز و ویژگی‌های هوشمند، ازجمله ویژگی‌هایی هستند که جایگاه مهمی در روندهای جدید بازسازی دارند. به همین دلیل بسیاری از ایده های بازسازی ساختمان از این ملاحظات نشئت می‌گیرند. ملاحظاتی که در وهله اول بر ایجاد یک محیط سازگار با رفاه و سلامتی انسان‌ها تمرکز دارند.

منزل شخصی، درواقع مآمن و پناهگاه انسان‌هاست؛ از این رو همه ما به دنبال ویژگی‌ها و آپشن‌هایی هستیم که سطح رفاهمان را حین حضور در منزل افزایش دهند. این هدف می‌تواند از طریق اضافه کردن بخش‌های جدیدی مثل سونا و جکوزی به خانه یا هوشمند سازی بخش‌های مختلف آن محقق شود. هوشمند سازی ساختمان می‌تواند جنبه‌های متعددی از کاربرد اتوماسیون خانگی را از قبیل امنیت، روشنایی، سازه‌های خودکار و … شامل شود. علاوه بر این، شیوع بیماری‌های تنفسی مثل کرونا و آنفولانزا، عاملی مهمی در تشویق افراد برای ارتقای سیستم‌های تهویه خانگی است.

از طرف دیگر، توجه به شاخص پایداری نیز امروزه وزن زیادی در گزینش و اجرای ایده های بازسازی ساختمان دارد. حالا بسیاری از مشتریان، ترجیح می‌دهند در پروژه‌های بازسازی، مسائلی مثل تولید زباله‌های ساختمانی و اثر کربنی را به حداقل برسانند. این امر آن‌ها را به سمت استفاده از مصالح ساختمانی پایداری که به بهبود بهره‌وری نیز کمک می‌کنند، سوق می‌دهد. این نگرش استفاده از مصالحی مثل کف‌پوش بامبو و چوب‌پنبه‌ای، دیوارهای فولادی قابل بازیافت و … را افزایش داده است.

بهسازی ساختمان

5. بهسازی ساختمان

بهسازی ساختمان را می‌توان شکلی از بازسازی دانست که هدف از انجام آن ارتقای شاخص‌های ایمنی بناست. این مورد از ایده های بازسازی ساختمان بیش از اینکه بر ویژگی‌های زیبایی‌شناختی متمرکز باشد بر اقدامات پیشگیرانه تمرکز دارد. بلایای طبیعی اعم از سیل، زلزله و طوفان که شاهد فراوانی وقوع برخی از آن‌ها در سال‌های اخیر هستیم، دلایل خوب و قانع‌کننده‌ای برای اجرای پروژه‌های بهسازی ساختمان هستند. این پروژه‌ها ممکن است به‌سادگیِ اقداماتی مثل حصارکشی و محوطه ‌سازی ساختمان باشند، یا اجرای پروژه‌های سطح بالاتر مثل مقاوم‌سازی در برابر زلزله، نصب درب و پنجره‌های ضد سیل یا ساخت موانع دیواری برای مقابله با طغیان آب در مناطق ساحلی را در بربگیرد.

سخن آخر

انتخاب ایده های بازسازی ساختمان در وهله اول به ترجیحات، نیازها و دغدغه‌های شما بستگی دارد. طیف عملیات بازسازی، بسیار وسیع است که البته در انتخاب نوع عملیات، باید بودجه خود را نیز در نظر بگیرید. 5 موردی که در این گفتار درباره آن‌ها صحبت کردیم، ازجمله جدیدترین روندهای بازسازی ساختمان به شمار می‌روند. روندهایی که هر کدام از جنبه خاصی، برجسته‌تر هستند و ارزش‌ها و اولویت‌های ویژه‌ای را مدنظر قرار می‌دهند.

آیا شما هم می‌خواهید در آینده‌ای نزدیک، ساختمان خود را بازسازی کنید؟ گروه کاژه با سال‌ها تجربه و بهره‌مندی از بهترین متخصصان انسانی، آماده‌ی اجرای خواسته‌های شما با بالاترین دقت و بهترین کیفیت ممکن است.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط با این نوشته