سیر تا پیاز بازسازی خانه کلنگی در ایران

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

سیر تا پیاز بازسازی خانه کلنگی در ایران

سیر تا پیاز بازسازی خانه کلنگی در ایران

بازسازی خانه کلنگی در ایران و هر جای دیگر، فرایندی پرهزینه و زمان‌بر است. افراد بنا به دلایل مختلفی ممکن است تصمیم به بازسازی منازلشان بگیرند که در اینجا ابتدا به مهم‌ترین دلایل بازسازی خانه کلنگی اشاره می‌کنیم. در ادامه، مزایای بازسازی خانه کلنگی را تشریح نموده و در انتها مراحل فرایند بازسازی خانه را به‌طور خلاصه توضیح می‌دهیم.

سیر تا پیاز بازسازی خانه کلنگی در ایران
سیر تا پیاز بازسازی خانه کلنگی در ایران

دلایل بازسازی ساختمان

هفت دلیل اصلی ممکن است شما را به این نتیجه برساند که خانه‌تان نیاز به بازسازی دارد. این هفت دلیل عبارت‌اند از:

ارتقای رفاه و راحتی

هرچند دلایل زیادی برای بازسازی خانه کلنگی وجود دارد اما راحتی و رفاه شخصی شما، مؤلفه‌ای مهم است که باید در رأس توجه قرار گیرد. اگر قرار باشد بازسازی خانه صرفاً با هدف افزایش ارزش و قیمت فروش آن صورت گیرد، آنگاه زندگی کردن در آن خانه، احساس سکونت در یک منزل شخصیِ واقعی را که محلی برای آسایشتان است، به شما القا نخواهد کرد. ممکن است حین فرایند بازسازی، نیم‌نگاهی هم به احتمال فروش خانه در آینده دور یا نزدیک داشته باشید اما احساس خوب خودتان از اقامت در آن خانه، بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد.

تعمیر یک نقص ایمنی یا ساختاری

گاهی با وضعیت بغرنجی مواجه می‌شوید که نه‌تنها الزاماً باید نسبت به بازسازی ساختمان کلنگی اقدام کنید، بلکه باید سرعت عمل را نیز چاشنی کارتان نمایید. مشکلات برقی، نشتی سقف‌ها، تَرَک در فونداسیون و … از جمله مواردی هستند که به‌محض تشخیص و رؤیت باید برای حفظ ایمنی ساختمان و گاه برای حفظ ایمنی اعضای خانواده، هر چه سریع‌تر نسبت به رفع آن‌ها اقدام کنید. اعمال و غفلت در این زمینه، می‌تواند نتایج فاجعه باری را در پی داشته باشد.

افزایش ارزش خانه

اگر تصمیم دارید که در آینده‌ای نزدیک (مثلاً تا 3 سال دیگر) خانه را بفروشید، آنگاه ممکن است بازسازی خانه اقدامی ضروری باشد. در اینجا هدف اصلی، به حداکثر رساندن قیمت فروش و ارزش مِلک در بازار است. افزایش مساحت فضاهای اصلی خانه، تعویض درب‌ها و مدرن سازی آشپزخانه یا حمام از جمله طرح‌هایی هستند که سریعاً ارزش خانه را افزایش می‌دهند.

به‌روزرسانی یا تغییر قابلیت‌های کارکردی

ممکن است هدفتان از بازسازی خانه، به‌روزرسانی یا تغییر قابلیت‌های کارکردی و کاربردی آن باشد. شاید به فضای بیشتری نیاز داشته باشید یا بخواهید یک سرویس بهداشتی دیگر به خانه اضافه کنید تا مشکل ازدحام اعضای خانواده برای استفاده از سرویس، خصوصاً در صبح روزهای کاری رفع شود. شاید بخواهید یک طبقه دیگر به خانه اضافه کنید یا یک حیاط‌خلوت دنج و کوچک داشته باشید. شاید هم همسرتان به یک غار تنهایی مردانه نیاز داشته باشد! می‌بینیم که دلایل می‌توانند بسیار متفاوت باشند. در چنین موقعیت‌هایی، نوسازی خانه می‌تواند ایده‌ای بسیار خوب باشد. البته مشروط به اینکه ارزش خانه حفظ شده و از مساحت فضاهای مهم و کاربردی نکاهد.

افزایش بازدهی

پنجره‌های جدید و چند جداره، یک پمپ حرارتی، عایق‌بندی و … مثال‌هایی از اِعمال تغییر در وضعیت خانه هستند که می‌توانند هزینه مصرف انرژی را به شکلی چشمگیر کاهش دهند. اگر قرار است خانه را به‌زودی بفروشید، با اِعمال این تغییرات، بر جذابیت خرید آن خواهید افزود. زیرا کاهش صورتحساب پرداخت حامل‌های انرژی، برای بسیاری از مشتریان، یک معیار مهم است. فراغ از بحث اقتصادی، بازسازی خانه کلنگی با هدف صرفه‌جویی در مصرف انرژی، خانه‌تان را به یک مِلک اصطلاحاً environmentally friendly تبدیل می‌کند.

مدرن سازی نما یا سبک معماری

خانه‌هایی که نمایی از مد افتاده و کهنه دارند، به دلیل ظاهر ناخوشایندشان طبیعتاً در نگاه خریداران نیز جذابیت و ارزش خرید کمتری خواهند داشت. نوسازی خانه کلنگی و مدرن سازی سبک و نمای آن، ایده‌ای است که می‌توان با توجه به الگوهای جدید معماری به آن جامه‌ی عمل پوشاند. بهتر است از بین سبک‌ها، نماها و الگوهای مختلف گزینه‌هایی را انتخاب کنید که تحت هیچ شرایطی کهنه نشوند و جلوه‌ای از آراستگی و زیبایی ساختمان باشند.

فروش خانه کلنگی

وقتی هدف اصلی فرایند بازسازی، فروش خانه کلنگی باشد آنگاه همه کارها و تغییرات باید در راستای به حداکثر رساندن قیمت فروش ملک صورت گیرد. استفاده از رنگ‌های خنثی، به‌روزرسانی‌های ارزش افزا و رفع مشکلات ظاهری و کارکردی از جمله اقداماتی هستند که مِلکتان را در بهترین شرایط فروش قرار می‌دهند.

سیر تا پیاز بازسازی خانه کلنگی در ایران
سیر تا پیاز بازسازی خانه کلنگی در ایران

مزایای بازسازی ساختمان

در مجموع می‌توان از سه مزیت اصلی در بازسازی خانه کلنگی نام برد. این مزایا عبارت‌اند از:

مزیت شخصی

بازسازی خانه، فرصتی برای تبدیل محل سکونتتان به یک بنای منحصربه‌فرد و اصطلاحاً یونیک است که بازتابی از سلایق شخصی خودِ شماست. بازسازی خانه کلنگی، امکان ساخت کاخ رؤیاهایتان را برایتان مقدور می‌سازد. خانه‌ای با فضای مفیدتر و کاربردی‌تر از قبل. این کار زمینه‌ای فراهم می‌کند که بتوانید با استفاده از حداکثر ظرفیت مِلک و با محوریت سلایق و خواسته‌های خودتان، از زندگی در آن لذت ببرید.

مزیت اقتصادی

همان‌طور که در بخش دلایل بازسازی خانه ذکر شد، یکی از انگیزه‌های نوسازی، بهینه‌سازی مصرف انرژی است. هزینه حامل‌های انرژی، روزبه‌روز افزایش می‌یابد و این روند صعودی، قطعاً ادامه خواهد یافت. بازسازی ساختمان، اقدامی سنجیده در مسیر صرفه‌جویی در مصرف انرژی و متعاقباً کاهش هزینه‌های مصرفی آن خواهد بود. اگر درب‌ها یا پنجره‌های خانه فرسوده بوده یا فاقد عایق‌بندی مناسب باشند، آنگاه درصد قابل‌توجهی از انرژی گرمایی هدر می‌رود و در نتیجه برای گرم کردن فضای داخلی، مجبورید از انرژی بیشتری استفاده کنید که این خود به معنای افزایش مخارجتان است.

مزیت تجاری

بازسازی خانه، ارزش و میزان جذابیت آن را برای خریداران بالقوه افزایش می‌دهد. گاهی یک رنگ‌آمیزی ساده می‌تواند بر قیمت خرید یک مِلک، تأثیر معناداری داشته باشد. در اینجا هدف اصلی آن است که تا می‌توانیم بر جذابیت‌های بصری و کارکردی ساختمان بیفزایم. اِعمال تغییرات مؤثر و مشتری‌گرا، باعث می‌شود که اولاً خانه‌تان آسان‌تر به فروش برسد و ثانیاً بتوانید آن را با حداکثر قیمت بفروشید.

 

سیر تا پیاز بازسازی خانه کلنگی در ایران
سیر تا پیاز بازسازی خانه کلنگی در ایران

مراحل بازسازی ساختمان

هرچند که فرایند بازسازی هر ساختمان، با توجه به ویژگی‌های خاصش می‌تواند متفاوت باشد اما بااین‌حال همه فرایندهای بازسازی یک مسیر کلی مشخص را طی می‌کنند. به همین دلیل بد ندیدیم که مراحل بازسازی ساختمان را در قالب چند مرحله خدمتتان توضیح دهیم.

برنامه‌ریزی

باید طرح مشخصی از بازسازی ساختمان داشته باشید. باید اولویت‌بندی کنید و بدانید قرار است چه تغییر یا تغییراتی در خانه اِعمال نمایید. باید معلوم شود قرار است از کجا آغاز کنید و طبعاً باید برای انجام هر کاری، بودجه و زمان متناسب با آن را پیش‌بینی کرده باشید.

بودجه‌بندی

باید معلوم شود چقدر می‌توانید برای پروژه بازسازی خانه کلنگی هزینه کنید؟ باید یک برآورد هزینه از کل پروژه داشته باشید. بهتر است همیشه سقف بودجه را 10 تا 20 درصد بیشتر از هزینه‌های منطقیِ پروژه بازسازی تعیین کنید. به‌هرحال همواره هزینه‌های ناخوانده‌ای وجود دارند که ممکن است خودشان را به ما تحمیل کنند!

استخدام پیمانکار

در جستجوی یک پیمانکار خبره باشید. کسی که در عین مهارت، بتوانید با وی احساس راحتی کنید. اطمینان حاصل کنید که قرارداد همکاری‌تان طوری باشد که در آن مواردی مثل دامنه‌ و آزادی عمل پیمانکار به‌وضوح تعیین شده باشد. این امر از بروز مشکلات بعدی جلوگیری می‌کند.

کسب مجوزهای لازم و سفارش مواد و مصالح

اِعمال هر تغییری که به فضای خارجی مِلکتان ارتباط پیدا کند، نیازمند اخذ مجوزهای لازم است. مطمئن شوید که پیمانکارتان از جدیدترین مقررات ساخت‌وساز آگاهی داشته و آن‌ها را در کارش رعایت کند. قوانین، دائماً در حال تغییر هستند پس همگامی با آن‌ها اصلی حیاتی و مهم است. پس از کسب مجوزهای لازم و حصول اطمینان از رعایت قواعد، می‌توانید نسبت به سفارش مواد و مصالحی مثل الوار، درب، پنجره، سنگ و اساساً هر آنچه در پروژه بازسازی خانه کلنگی به آن نیاز دارید، اقدام نمایید.

تخریب

بعد از رسیدن همه مصالح لازم برای آغاز کار به مکان موردنظر، نوبت تخریب بناست. اگر قرار است فضایی اضافه شود، چارچوب‌بندی‌های لازم باید صورت بگیرد. اگر قرار است دیواری جابجا شود، بهترین زمان برای نصب درب‌ها و پنجره‌هاست.

اِعمال تغییرات

این همه راه رفتیم که به اینجای مسیر برسیم! قرار است. تغییر در دیوارها، زیر کف‌ها، بالای سقف‌ها، لوله‌کشی و سیم‌کشی‌های جدید، عایق‌بندی، نصب سیستم‌های ساختمانی، نصب کابینت و هر تغییر اساسی دیگری که فکر کنید، در این مرحله صورت می‌پذیرد.

اقدامات تکمیلی

در نهایت نوبت به اقدامات تکمیلی و افزودن جزئیات می‌رسد که آب‌بندی کف‌ها، رنگ‌آمیزی، نصب تجهیزات روشنایی و … مواردی ازاین‌دست را شامل می‌شود.

در پایان، کاژه امیدوار است این مطلب توانسته باشد بینشی کلی و درعین‌حال مفید از دلایل، مزایا و بازسازی خانه کلنگی در ایران به شما همراهان عزیز ارائه کرده باشد.

 

 

مقالات خواندنی:

نوسازی خانه | راهنمایی کامل برای نوسازی خانه

۱۳ خطای دیزاین خانه که مالکین جدید معمولاً مرتکب آن‌ها می‌شوند!

باز سازی ساختمان و ۱۲ نکته‌ای که قبل از آغاز باید به آن‌ها توجه کنید!

باز سازی ساختمان یا احداث ساختمان جدید؟ نکاتی که باید به آنها توجه کنید

نوسازی ساختمان قدیمی متناسب با نیازهای روز

بازسازی ساختمان | چگونه یک ساختمان را بازسازی کنیم؟

 

 

3/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط با این نوشته