حداقل زمان گچ‌کاری و سفید کاری یک اتاق چقدر است؟

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

حداقل زمان گچ‌کاری و سفید کاری یک اتاق چقدر است؟

سوالی که برای اکثر کارفرمایان به وجود می‌آید، این است که زمان گچ‌کاری و سفید کاری ساختمان چقدر طول می‌کشد و حداقل زمان لازم برای گچ‌کاری و سفیدکاری و آماده شدن دیوار و سایر سطوح برای رنگ‌آمیزی آنها چه مدت می‌باشد؟

با توجه به بزرگی و وسعت کار و ساختمان ، ضخامت گچکاری و طرح های گچ‌بری شده، فصلی که گچ‌کاری در آن انجام می‌گیرد، کیفیت و نوع گچ استفاده شده، تعداد پنجره موجود در ساختمان، میزان تهویه محیط ساختمان و اینکه گچ‌کاری در چه طبقه ای از خانه انجام گرفته است، زمان گچ‌کاری و سفید کاری متغیر بوده و به‌سادگی قابل ‌پیش‌بینی نخواهد بود. میزان آبی که برای آماده سازی خمیر گچ مورد استفاده قرار می گیرد، تاثیر مستقیمی در کوتاه شدن زمان خشک شدن آن خواهد داشت. چنانچه این ترکیب به درستی رعایت نشود، ادامه کار را با مشکل مواجه خواهد کرد. اما استاد گچ‌کار با مشاهده و بررسی اولیه ساختمان و در اختیار داشتن اطلاعات دقیق در مورد همه موارد مذکور ، می‌تواند تخمینی حدودی از اتمام کار در اختیار کارفرما قرار داده و او را برای برنامه ریزی های بعدی آماده کند.

لازم به ذکر است که در پروژه‌های بازسازی ساختمان، زمان خشک شدن گچ کوتاه‌تر خواهد بود. در دیوارهای کهنه تر به دلیل آنکه اسکلت ساختمان جدید نیست، قدرت جذب رطوبت سطح در این پروژه ها بیشتر بوده و گچ کشیده شده بر روی سطوح آن زودتر خشک می شود. دیواری که به‌تازگی ساخته‌شده و گچ‌کاری می‌شود، به مدت‌زمان بیشتری برای خشک شدن و آماده شدن گچ نیاز خواهد داشت.

مجموعه کاژه با در اختیار داشتن اساتید گچ‌کار حرفه‌ای و باتجربه، در نظر دارد که زمان گچ‌کاری پروژه‌های ساختمانی کارفرمایان خود را به حداقل زمان ممکن رسانده و کاری مطلوب و با سرعت بالا در اختیار آن‌ها قرار دهد.

چه زمان گچ‌کاری و سفید کاری خشک شده و آماده رنگ آمیزی می باشد؟

در پروژه های بازسازی ساختمان، مدت زمان کمتری برای خشک شدن کامل سطوح نیاز است. به طور متوسط، سطح گچ‌کاری، صاف و یک‌دست شده، حدود یک هفته یا بیشتر برای خشک شدن کامل و رسیدن به مرحله رنگ آمیزی زمان لازم دارند.

عدم خشک شدن کامل گچ، پیدا شدن هزاران ترک ریز و درشت پس از رنگ‌آمیزی در آن
عدم خشک شدن کامل گچ، پیدا شدن هزاران ترک ریز و درشت پس از رنگ‌آمیزی در آن

برخی از گچ‌کار ها برای سرعت بخشیدن به این امر از لوازم گرمایشی استفاده می کنند تا بدین ترتیب سطوح تازه گچ‌کاری و گچ‌بری شده بهتر و کامل‌تر رطوبت از دست داده و خشک شوند.
توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که اگر گچ را قبل از آنکه کاملا خشک شده، رنگ کنید، باعث کنده شدن رنگ و دوباره کاری شده و مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت. اما لازم به ذکر است که نوعی از رنگ ها وجود دارند که بدون آنکه پوشش غیر قابل نفوذ بر روی سطح گچ به وجود آورند، اجازه تنفس و خشک شدن به گچ می دهند و استفاده از آنها عواقب بدی را به همراه نخواهد داشت.

پس از آماده شدن دیوار برای رنگ‌آمیزی، توجه به این نکته حائز اهمیت است که رنگ آمیزی دیواری که به تازگی گچ کاری شده، نیاز به آمادگی بیشتری نسبت به رنگ آمیزی یک دیوار معمولی دارد. شما نمی توانید مستقیماً شروع به رنگ آمیزی بر روی گچ جدید کنید و در ابتدا باید اقداماتی را برای آب بندی گچ انجام دهید تا نتیجه کار مطلوب و باکیفیت شود. استاد گچ‌کار حرفه ای با رعایت این نکات ظریف، کاری با طول عمر و کیفیت بالا در اختیار کارفرما قرار خواهد داد.

اجرای با حداقل زمان گچ‌کاری و سفید کاری با بالاترین کیفیت

چنانچه به‌دنبال مجموعه‌ای هستید که در کنار تجارب و سابقه درخشان خود بازسازی ساختمان یا اجرای دکوراسیون منزل یا ساختمان شما را بی‌عیب ‌و نقص و با سرعت بالا به انجام رساند، مجموعه کاژه بهترین گزینه خواهد بود. این مجموعه زمان گچ‌کاری و سفید کاری پروژه‌های خود را به حداقل زمان ممکن رسانده و در نظر دارد که به‌منظور رفاه حال کلیه کارفرمایان، کلیه خدمات خود را با کمترین هزینه به انجام رساند.

انجام پروژه های گچ‌کاری، بازسازی ساختمان و انجام دکوراسیون داخلی آن توسط مجموعه کاژه
انجام پروژه های گچ‌کاری، بازسازی ساختمان و انجام دکوراسیون داخلی آن توسط مجموعه کاژه

وب سایت کاژه ، مجموعه ای از پروژه های انجام شده توسط استاد‌کارهای حرفه ای خود را به نمایش گذاشته و کاربران می توانند با مشاهده هر یک از این نمونه کارها، در صورت تمایل برای اجرای صفر تا صد پروژه های گچ‌کاری و گچ‌بری خود به کاژه و تیم متخصص و حرفه ای او اعتماد کنند.

هدف کاژه فراهم آوردن بستری برای کلیه کارفرمایان است تا آنها بتوانند گچ‌کاری ساختمان های خود را با کیفیت بالا و هزینه کمتر انجام داده و از طرفی این مجموعه با ارائه طرح‌ها و روش های نوین در گچ‌بری، دکوراسیون داخلی منحصر به فردی را به مرحله اجرا در خواهد آورد.

5/5 - (61 امتیاز)

مطالب مرتبط با این نوشته