سازه پارچه ای (سقف پارچه ای) چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

 کلمات پر جستوجوی کاربران : 

سقف پارچه ای ، قیمت سقف پارچه ای ، قیمت سقف پارچه ای متحرک ، سقف پارچه ای الاچیق ، سقف پارچه ای حیاط خلوت ، سقف پارچه ای جمع شونده ، سقف پارچه ای حیاط ، سقف پارچه ای اتاق ، سقف پارچه ای ثابت ، آلاچیق با سقف پارچه ای

 

سقف پارچه ای - کاژه

 سقف پارچه ای چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

استفاده از سایبان چادری و خیمه قدمتی به طول تاریخ دارد. در گذشته کاربری سقف پارچه ای محدود به در امان ماندن از آفتاب سوزان بود. پس از آن، سال های زیادی از نوع معمولی آن برای جلوی درب مغازه ها استفاده می شد. اما امروزه سقف پارچه ای کاربرد گسترده ای دارد. آنها جز سازه های کششی محسوب می شود و بسته به نوع آن کابرد های متنوعی دارد. استفاده در ورزشگاه ها، رستوران ها، ویلا ها، باغ های تفریحی و پارکینگ منازل بخشی از کاربردهای سقف های پارچه ای می باشد.

سازه پارچه ای به علت وزن سبکی که دارد نیاز به سازه های سنگین ندارد و به راحتی قابل نصب می باشد. از طرفی به دلیل سبکی وزن سازه نیاز به احداث پی ندارد و بدون نیاز به پی ریزی، در هر مکانی قابل اجرا می باشد. سایبان های پارچه ای جز سازه های کششی هستند که به دلیل نصب آسان و راحت برای نمایشگاه های موقت بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.

 

انواع سایبان های پارچه ای

سقف پارچه‌ای به دو نوع کلی تقسیم می شود. سقف پارچه‌ای ثابت و سقف پارچه‌ای متحرک.

نوع ثابت با ساختار بسیار ساده، سایبان گسترده ای ایجاد می کند که از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است. نوع متحرک کمی پیشرفته تر است و نیاز به تجهیزات بیشتری دارد. سقف‌های پارچه‌ای متحرک روشی مقرون به صرفه برای داشتن سرپناه هستند. این نوع از سقف های پارچه ای کاربرد گسترده تری دارند و برای رستوران ها، منازل، گلخانه ها و … استفاده می شوند. این سقف‌ها فضای ایمن و دلنشینی ایجاد می کنند.

شما هر زمان که بخواهید آسمان زیبا را مشاهده می کنید و هر زمان که بخواهید از تابش آفتاب سوزان و یا بارش باران در امان می مانید. سایبان پارچه‌ای با جنس مناسب از تابش نور مستقیم خورشید جلوگیری می کند و مانع برخورد پرتوهای فرابنفش با پوست می شود.

سقف پارچه ای کششی جذاب برای طراحی سایبان فضای سبز
سقف پارچه‌ای کششی جذاب برای طراحی سایبان فضای سبز

سقف‌های پارچه‌ای امروزه در صنعت سازه های سبک بسیار مطرح هستند. این سازه ها علاوه بر کاربردهای منحصر به فرد می توانند در زیباسازی فضا نقش داشته باشند.

سقف پارچه ‌ای از نظر شکل ظاهری نیز به چند دسته تقسیم می شود. خیمه ای، قوسی، تخت و سفارشی اشکال مختلف سقف های پارچه ای هستند. در این بین سقف پارچه ای سفارشی هزینه بالاتری دارد زیرا بر اساس طرح و سلیقه مشتری تولید می شود.

کاربردهای سقف پارچه ای

اولین و اصلی ترین کاربرد برای جاییست که امکان زدن ستون وجود ندارد. سازه پارچه ای به علت وزن بسیار سبکی که دارد در سازه ها و سقف هایی که امکان زدن ستون ندارند بکار می رود. به علت پایین بودن وزن سقف، نیاز به سازه های محکم با ستون های پهن نیست. بنابراین در ورزشگاه ها و نمایشگاه ها که به محیط باز و گسترده و بدون ستون نیاز دارند می توان از سایبان های پارچه ای استفاده کرد.

در طراحی و ساخت سقف پارچه‌ای می توان از پوشش ها و مواد ضد حریق استفاده کرد. در این صورت می توان یک سقف سبک و ضد آتش داشت که نور از آن عبور می کند ولی پرتوهای مضر خورشید مانند اشعه UV از آن عبور نمی کنند.

همچنین در ویلا و باغ شخصی برای محصور نمودن فضا و در امان ماندن از دید مستقیم اطراف، می توان از سایبان پارچه ای استفاده کرد. امروزه برای طراحی دکوراسیون داخلی برخی منازل از سقف پارچه ای استفاده می شود. یکی از ویژگی های سقف پارچه ای این است که می توان آن را با طرح ها و نقش های جذاب سفارش داد و فضایی رویایی در محیط مورد نظر ایجاد نمود. مزیت دیگر سقف های پارچه ای نامحدود بودن سطح آن است. سقف پارچه ای از فضاهای خانگی مانند پارکینگ و یا تراس گرفته تا فضاهای بسیار بزرگ مانند نمایشگاه ها کاربرد دارد.

همچنین برای استخرهای روباز و یا شهربازی ها می توان از سقف پارچه ای استفاده نمود. بدین صورت علاوه بر محافظت در برابر شرایط جوی مانند بارندگی و یا آفتاب، می توان زیبایی فضاهای مورد نظر را افزایش داد.

سقف پارچه ای ثابت برای پارکینگ منازل
سقف پارچه‌ای ثابت برای پارکینگ منازل

مزایا

دوام بسیار بالا و سبکی سقف و سازه جز مهم ترین مزیت های این نوع سقف می باشد. همچنین قابلیت رنگ پذیری پارچه باعث می شود که با طرح ها و نقش های جذاب بسته به سلیقه مشتری تولید شود. علاوه بر این با توجه به قیمت پایین نصب و اجرا می توان به راحتی آسایش و امنیت را برای مشتریان فراهم نمود.

شرکت کاژه با تیم طراحی متخصص و با سلیقه در خدمت شما عزیزان می باشد تا بتوانید با خیال آسوده و بهترین قیمت کار بازسازی ساختمان و یا طراحی دکوراسیون داخلی منازل خود را انجام دهید.

ایجاد فضایی دلنشین و زیبا با سقف پارچه ای
ایجاد فضایی دلنشین و زیبا با سقف پارچه‌ای
4.6/5 - (117 امتیاز)

One Response

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *