معرفی گنبد شیشه ای استین گلس دادگاه تاریخی آلن در ایالت ایندیانا ی آمریکا

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

معرفی گنبد شیشه ای استین گلس دادگاه تاریخی آلن واقع در ایالت ایندیانای آمریکا این گنبد شیشه ای بینظیر در سال 2017 طراحی، ساخته و بر بام تالار این دادگاه نصب گردید. گنبد های شیشه ای استین گلاس راهکاری مناسب و هوشمندانه برای القاء شکوه و عظمت یک بنا میباشند همانطور که در تصاویر و فیلم زیر مشاهده میفرمایید این گنبد شیشه ای دکوراتیو داخلی که در حال نصب میباشد در کنار گچبری های پتینه شده با ورق طلا مناسب و هارمونیک طراحی گردیده.

 

گنبد شیشه ای استین گلاس دادگاه تاریخی آلن

شیشه های استین گلس ( استیند گلس ) در معماری کاربرد فراوانی دارند این قطعات شیشه ای بزرگ از قطعات کوچکتر شیشه که طبق طرح برش خورده و بعضی از آنها نیز تراش خورده اند طبق طرحی که از قبا تهیه شده با فلزی بنام لدکیم به هم منتاژ میگردد و به صورت یکپارچه در می آیند. استفاده مناسب از شیشه های رنگی و انتقال نور روز از این گنبد دکوراتیو و داشتن نور مصنوعی در هنگام شب منظره ای زیبایی را در این دادگاه تاریخی ایجاد نموده است.

گنبد شیشه ای دادگاه تاریخی آلن
گنبد شیشه ای دادگاه تاریخی آلن

البته در بخش های مختلف این دادگاه تاریخی از هنر هنرمندان در صنایع دیگر نیز بهره مند شده اند.

دادگاه محله آلن دستاورد تندیس معمار برنتوود سنت تولان (1923-1855) بود که قبلا در طراحی شهرها در شهر ایندیانا لاپورت، کلمبیا سیتی، لانگرین، راکویل و ورشو، و همچنین ون ورت، اوهایو مشغول به کار بود. ساختمان ساخته شده از بدفورد، آهک ایندیانا، با ستون های گرانیت و راه پله سنگ مرمر سفید کارارا، نرده ها و دیوارها است.

گنبد شیشه ای دادگاه تاریخی آلن
گنبد شیشه ای دادگاه تاریخی آلن
برای تزئین روتندا و چهار اتاق دادگاه، خدمات برخی از مهمترین مجسمه سازان روز به ثبت رسید: چارلز هولوی، یکی از هنرمندان برجسته مدرسه شیکاگو؛ کارل گوتز، نقاشی های خود را نیز در کتابخانه کنگره یافت می شود؛ و فلورین پیکستو.
گنبد شیشه ای دادگاه تاریخی آلن
گنبد شیشه ای دادگاه تاریخی آلن

کاژه با تجربه ساخت گنبد های شیشه ای استین گلس بسیار در سطح کشور با آمادگی مشاوره، طراحی و ساخت چنین سازه هایی در خدمت شما میباشد. برای مطلع شدن با نحوه کار این مجموعه فیلم های کوتاهی از نحوه ساخت و اجرای برخی از پروژه ها تهیه شده است که همینجا از شما دعوت میشود با بررسی صفحه فیلم های کاژه و یا صفحه گنبد شیشه ای از این پروژه ها بازدید نموده و ما را از نظرات خود بهره مند سازید.

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته