آینه دکوراتیو اتاق خواب : 8 چیدمان جذاب و منحصربه فرد

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

استفاده از آینه دکوراتیو اتاق خواب این روزها طرفداران زیادی دارد. اتاق خواب یک نقطه خاص و استراتژیک در خانه شماست. نقطه‌ای که وسایل آن باید زیبا و درعین‌حال کاربردی باشند. دو ویژگی مهمی که مطمئناً درباره آینه‌ها صدق می‌کند. بااین‌حال، بسته به استایل انتخابی شما جنبه‌ی کاربردی یا دکوراتیو یک آینه می‌تواند بر دیگری بچربد. بنابراین ممکن است ترجیح دهید بیش از یک آینه را در اتاق خواب خانه مستقر کنید. در این صورت، آینه‌ها درعین‌حال که نمای متفاوتی به محیط می‌دهند، به‌خوبی مکمل یکدیگر خواهند شد.

برای چیدمان آینه در دکوراسیون اتاق خواب در جستجوی ایده‌های جذاب هستید؟ ما در این مقاله از کاژه 8 ایده عالی را در این خصوص به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

8 ایده کاربردی برای آینه دکوراتیو اتاق خواب

1. دکوراسیون شومینه

1. دکوراسیون شومینه

آینه و شومینه یار غار یکدیگر هستند! پس اگر آن‌قدر خوش‌شانس هستید که یک شومینه در اتاق خوابتان دارید، از این خوش‌شانسی استفاده کنید. نصب آینه در بافت یک دیوار کانونی و بالای شومینه، نمای فوق‌العاده‌ای به دکوراسیون داخلی اتاق خواب می‌دهد. فقط باید حواستان باشد که آینه را در ارتفاع مناسبی نصب و آویزان کنید.

گاهی پیدا کردن یک مکان مناسب برای نصب آینه دکوراتیو اتاق خواب می‌تواند سخت باشد. زیرا وجود آیتم‌هایی مثل کمد لباس، پنجره و تاج تخت ممکن است دایره انتخاب را محدود کند. پس نقطه بهینه را با دقت و وسواس زیادی انتخاب کنید. بعد از انتخاب نقطه بهینه، آینه را در ارتفاع مناسبی مستقر سازید.

استفاده از پنل‌های عمیق و مرتفع

2. استفاده از پنل‌های عمیق و مرتفع

مستقر کردن آینه دکوراتیو اتاق خواب در یکی از دو طرف تخت، اتاق را بزرگ‌تر و جادارتر نشان می‌دهد. برای این منظور، استفاده از آینه‌های دکوراتیو پنلی که شبیه پنجره‌های شیشه‌ای هستند، ایده‌ای هوشمندانه خواهد بود. به این ترتیب با ایجاد نوعی خطای دید برای ناظر، اتاق شما بسیار دل‌بازتر به نظر می‌رسد.

یکی از مزایای آینه‌های پنلی، قابلیت آن‌ها در بازتاب نور به سراسر اتاق است که عمق بصری بیشتری ایجاد می‌کند. البته در صورت انتخاب این ایده، بهتر است آینه‌ای در ابعاد بزرگ بخرید. هر چقدر آینه بزرگ‌تر باشد، خطای دید، عمق بیشتری خواهد داشت. البته با توجه به ابعاد اتاق خواب، آینه‌های کوچک هم می‌توانند انتخاب مناسبی باشد.

نصب آینه در مقابل پنجره به هر چه بزرگ‌تر نشان دادن اتاق کمک زیادی می‌کند. اگر هم می‌خواهید ارتفاع سقف بلندتر به نظر برسد، از آینه‌های پنلی مرتفع در کنار تخت استفاده کنید.

نصب آینه روی دیوار باریک

3. نصب آینه روی دیوار باریک

یک دیوار باریک، بستر مناسبی را برای نصب آینه دکوراتیو اتاق خواب فراهم می‌کند. بنابراین اگر چنین دیواری در اتاق دارید، از آن به نحو احسن استفاده کنید. این یک فرصت عالی برای بهره‌گیری از نقاط بلااستفاده‌ای است که امکان چینش مبلمان در آن‌ها وجود ندارد. علاوه بر این، نصب آینه دکوراتیو روی دیوارهای باریک یک قابلیت کاربردی ارائه می‌دهد. چراکه می‌توانید قبل از خروج از منزل، از مرتب بودن ظاهرتان اطمینان حاصل کنید.

نصب آینه دکوراتیو در زوایای تاریک اتاق خواب

4. نصب آینه دکوراتیو در زوایای تاریک اتاق خواب

کاربرد  آینه دکوراتیو اتاق خواب، صرفاً به دیدن تصویر خودتان محدود نیست. آینه می‌تواند زوایای تاریک اتاق خواب شما را روشن نموده و آن‌ها را به کانون توجه تبدیل کنند.

توجه به منابع نور، حین نصب آینه تزئینی اتاق خواب اهمیت بسیار زیادی دارد. برای ایجاد انعکاس حداکثری، باید آینه را کنار یا در مقابل منبع نور قرار دهید. در این صورت، دیگر چندان مهم نیست که آسمان ابری یا آفتابی باشد. چراکه آینه با بازتاب حداکثری نور روز (هر چقدر که باشد)، روشنایی مطلوبی را برای اتاق به ارمغان می‌آورد. یادتان باشد که هر چقدر آینه بزرگ‌تر باشد، فضا روشن‌تر، درخشان تر و بزرگ‌تر به نظر خواهد رسید.

خلق یک استایل منحصربه‌فرد در بالای تخت

5. خلق یک استایل منحصربه‌فرد در بالای تخت

نصب یک آینه دکوراتیو برای اتاق خواب در بالای تخت یک سبک و استایل خاص و منحصربه‌فرد است. هرچند که شاید طرفداران فنگشویی، چندان موافق انجام این کار نباشند!

در اینجا، اندازه آینه اهمیت زیادی دارد. آینه نباید آن‌قدر بزرگ باشد که از چارچوب ابعاد تختخواب بیرون بزند. از طرف دیگر، اگر آینه خیلی کوچک باشد، تأثیر بصری زیادی نخواهد داشت.

نصب آینه دکوراتیو در بالای تخت بیش از اینکه کاربردی باشد، یک ایده تزئینی محسوب می‌شود. در این حالت، احتمالاً آینه به‌عنوان نقطه کانونی اتاق خواب ایفای نقش می‌کند. نقطه‌ای که می‌توان دکوراسیون داخلی اتاق خواب را بر مبنای آن تنظیم کرد.

کنتراست قاب آینه با دیوار

6. کنتراست قاب آینه با دیوار

زیاد فرقی ندارد که هدفتان از نصب آینه دکوراتیو اتاق خواب، کاربردی باشد یا تزئینی. در هر حالتی شما می‌توانید از طریق انتخاب یک قاب متباین با دیوار، کاری کنید که آینه نما و جلوه‌ی بیشتری پیدا کند. برای این منظور، به رنگ‌ها و همین‌طور شکل‌ها فکر کنید. یک آینه گرد بزرگ با قاب سیاه را روی یک دیوار سفید با نقاشی راه‌راه (پنلی) تصور کنید. تصویر را ببینید. فوق‌العاده است نه؟

اگر کاربردی بودن آینه دکوراتیو در اتاق خواب برایتان خیلی مهم است، باید آن را در نقطه‌ای قرار دهید که نور زیادی را به سمت شما بتاباند. به این ترتیب، تصویرتان، روشنایی و وضوح بیشتری پیدا می‌کند.

آیا می‌خواهید آینه تزئینی اتاق خواب را بالای یکی از قطعات مبلمان مثل میز دکوری آویزان کنید؟ در این صورت توجه داشته باشید که ابعاد آینه، از دو سوم اندازه‌ی شیئی که زیر آن قرار گرفته بیشتر نشود. این قاعده برای آویزان کردن آینه در بالای تخت نیز صادق است.

انتخاب سبک مینیمالیستی

7. انتخاب سبک مینیمالیستی

گاهی زیبایی، عین سادگی است! گاهی یک شکاف باریک در دیوار  یا کمد می‌تواند نقطه‌ای عالی برای استقرار یک آینه تمام‌قد و ساده باشد. مدل‌های مینیمالیستی زیادی وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را تکیه دهید یا آویزان کنید.

اگر می‌خواهید آینه را طوری قرار دهید که کف اتاق را هم نشان دهد، مطمئن شوید که برای عقب رفتن و جا گرفتن در چارچوب آینه، فضای کافی در اختیار دارید.

نصب آینه در دو طرف تخت

8. نصب آینه در دو طرف تخت

نصب آینه دکوراتیو اتاق خواب در دو طرف تخت، فضای اتاق را بازتر و روشن‌تر می‌کند. ضمناً چنین ایده می‌تواند آلترناتیو خوبی برای نصب آینه دکوراتیو در بالای تخت باشد. به این ترتیب مشکل طرفداران فلسفه فنگشویی نیز حل خواهد شد!

نصب آینه‌ها در طرفین تخت و گنجاندنشان در یک فریم زیبا، آن‌ها را به یک اثر هنری واقعی تبدیل می‌کند. اثری که هر بار نگاه کردن به آن، وجودتان را مملو از نور و انرژی می‌کند.

سخن آخر

آیا به دنبال راهی برای افزایش روشنایی و جذابیت بصری اتاق خواب هستید؟ در این صورت احتمالاً هیچ ایده‌ای بهتر از خرید آینه دکوراتیو اتاق خواب وجود ندارد. آینه‌ها به‌محض استقرار در فضا، عمق و جذابیت بصری آن را ارتقا می‌دهند. البته این امر، مستلزم انتخاب یک مکان مناسب برای آن‌هاست. روبروی پنجره، روبروی چراغ یا لامپ و همین‌طور روبروی بزرگ‌ترین قسمت اتاق ازجمله بهترین نواحی نصب آینه تزئینی هستند. 

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته