آینه دکوراتیو ; طراحی و تولید انواع آینه جورچین و آنتیک

آینه دکوراتیو - کاژه

آینه دکوراتیو به کالایی گفته میشود که بعد از تحویل آینه خام از کارخانه توسط هنرمند و یا دستگاه تغییراتی روی آن اعمال شده باشد. برخی از تغییرات شامل ایجاد تراش در لبه های آینه (بِوِل کردن)، ایجاد خطوط و طرح روی آینه، کهنه کاری (آنتیک)، و یک سری از خدماتی که دستگاه های سی ان سی میتوانند ایجاد کنند. البته خدمات طراحی و اجرای آینه دکوراتیو به همین موارد ختم نمیشود. همانطور که میدانید آینه یکی از ابزارهای افزایش روشنایی است و موجب بزرگتر نشان دادن محیط میگردد. به کار بردن آینه در دکوراسیون، جلوه ای از هنر است. زیرا در هر مکان گوشه ای زیبا وجود دارد که ارزش متجلی شدن در آینه را دارد. برای به کارگیری آینه دکوراتیو باید به مواردی توجه ویژه داشت.
مکان نصب آینه اهمیت زیادی دارد. آینه هایی که در ارتفاع بالا نصب می شوند معمولا تصویری از سقف را در خود انعکاس می دهند و برای محیط های کوچک مناسب هستند و فضا را بزرگتر نشان می دهند. در مکان هایی که فاصله سقف از کف زیاد است؛ آینه باید پایین تر نصب شود. در آینه های دیواری، قاب آینه باید با سایر اجزای دکوراسیون هماهنگی داشته باشد و می تواند جدید یا سنتی باشد. ( کاژه با به کارگیری انواع آینه ها در دکوراسیون، فضایی جذاب را برای شما پدید می آورد.)

آینه تراش خورده لوزی - کاژه

آینه دکوراتیو تراش خورده

معروف ترین آینه دکوراتیو آینه های تراش خورده هستند. معمولا از این آینه ها در قطعات مشابه و در چیدمانی پازلی در کنار هم استفاده میگردد. به این نوع چیدمان آینه جورچین و یا پازلی هم گفته میشود، اکثر مردم وقتی از آنه دکورتیو نام میبرند منظورشان همان آینه های پازلی و جورچین تراش خورده است. برای تهیه ی این آینه، بر روی لبه خارجی آینه با دستگاه تراشی عمق دار ایجاد میشود، عمق این تراش و یا ابزار از یک تا 7 سانت میتواند باشد. نصاب با چسب مخصوص و طبق نقشه بعد از تراز نمودن از کف اتاق به ترتیب کنار هم روی دیوار میچسباند. طراحان و معماران در امر بازسازی ساختمان از این نوع اینه به طرز شگفت آوری استقبال کرده اند. فیلم کوتاهی از نصب آینه های تراش خورده در زیر قرار داده شده لطفا ملاحظه فرمائید.

این طرح ها می توانند نامنظم یا منظم مانند لوزی یا مربع باشند. از این آینه ها بیشتر برای نصب بر دیوار استفاده می شود. بیشترین کاربرد آن ها در اتاق خواب، اتاق پذیرایی و راهرو است. آینه لوزی جورچین یکی از پر فروش ترین آینه های تراش خورده محسوب میگردد. در بازار بیشتر از همه انواع آینه های دکوراتیو این نوع دکور آینه به عنوان آینه دکوراتیو مشهور میباشد. اغلب وقتی که مشتریان میگویند آینه دکوراتیو میخواهیم منظورشان این است که یک سطحی از دیوار را میخواهند با آینه جورچین تزئین نمایند. در مورد انواع آینه های جورچین در صفحات دیگر همین وبسایت مفصل صحبت شده است. آینه تراش خورده

آینه دکوراتیو حجمی و استفاده خلاقانه از آن در محیط

آینه ی حجمی به علت داشتن حالت سه بعدی باعث شکست نور می شود و پرتوهای زیبایی را به اطراف پراکنده می کند و در مجاورت منبع نور جلوه خاصی ایجاد می کند. آینه های حجمی از تنوع بسیاری برخوردار هستند. در بعض از اوقات با دریافت مشورت از هنرمند کاژه میتوانید یکی از وسایل قدیمی خانه را تبدیل به یک اینه حجمی زیبا کنید این مورد در آینه کنسول بیشتر صدق میکند. ساخت حجم های خلاقانه با آینه یک ایده پیشرو و هنرمندانه در دکوراسیون میباشد. در ساده ترین شکل ممکن این آینه حجمی میتواند یک باکس کنار تخت از جنس آینه باشد. آینه دکوراتیو حجمی - کاژه

آینه دکوراتیو هندسی

این آینه های دکوراتیو، در اشکال هندسی مختلف موجود هستند و می توانند به تنهایی یا در کنار آینه های دیگر (به شکل جورچین) به صورت دیواری یا ایستا استفاده میشوند. قاب بعضی از این آینه ها به گونه ای طراحی می شود که امکان قرار دادن یک شیء تزیینی مانند شمع یا مجسمه در آن وجود دارد. آینه دکوراتیو هندسی بیشتر به آینه هایی گفته میشود که از فرمهای نامنظم اشکال هندسی ساخته شده اند. در سبک های دکوراسیون مدرن بیشتر از این نوع آینه استفاده میگردد.آینه هندسی

استفاده از آینه دکوراتیو در سقف

یکی از این مکان های نصب آینه ی سقفی، اتاق خواب است. اگر آینه در بالای تختخواب قرار بگیرد باید به گونه ای نصب شود که امکان سقوط آن وجود نداشته باشد. برای این کار باید ابتدا صفحه ای از تخته سه لا یا دیگر مصالح محکم و صاف روی سقف نصب کرد و بعد آینه را روی آن نصب کرد. آینه باید قابی محکم داشته باشد و قاب باید به آینه پیچ شده باشد. باید از نصب آینه های بزرگ و سنگین بر روی سقف خودداری نمود. برای آسانی حمل و نقل و نصب می توان از آینه های برش داده شده و قرار دادن آنها در کنار هم استفاده کرد. استفاده از طرح های آینه ای بر روی سقف بر بالای محل آویزان شدن لوستر نیز مرسوم است. آینه دکوراتیو در سقف - کاژه

آینه دکوراتیو ونیزی

آینه ی ونیزی که یکی از زیباترین انواع آینه دکوراتیو است که نخستین بار در قرن پانزدهم میلادی در ایتالیا ساخته شد. در آن زمان، قاب این آینه ها از طرحی با نوارهای شیشه ای نازکی ساخته شده بود که به طرز ماهرانه ای به آینه پیچ شده بودند. از رازهای آینه ونیزی این است که در ساختار آن از گرد طلا استفاده میشده است که هم جنبه ی محافظتی دارد و هم جلای خاصی به آینه می بخشد. آینه ونیزی بیشتر به آینه دکوراتیوی گفته میشود که از قطعات آینه های کوچکتر که نقش و نگاری روی آن هک شده است تشکیل شده باشد. در زیر فیلم کوتاهی از ساخت یک آنیه ونیزی در کارگاه کاژه را مشاهده میکنید.

 

آینه دکوراتیو آنتیک

برای تهیه آینه ی آنتیک یا کهنه کاری شده، رنگ محافظ پشت آینه به وسیله ی محلول یا اسپری خاصی، برای دسترسی به پوشش جیوه ای آینه پاک می شود. سپس پوشش جیوه ای به وسیله ی اسید پاک می شود و سرانجام به پشت آینه اسپری رنگ طلایی پاشیده می شود. به این ترتیب آینه ای به دست می آید که گویی سال ها پیش ساخته شده است. معمولا از آینه های دیواری کهنه کاری شده در دیوار اتاق پذیرایی، دستشویی و راهرو استفاده می شود.

آینه آنتیک

آینه های دکوراتیو تاثیر شگفت انگیزی در روشنایی و بزرگنمایی محیط دارند. آینه باید طوری نصب شوند که انعکاس دهنده ی زیباترین قسمت یک مکان باشد. آینه ها از نظر روش ساخت و طراحی، حجم، شکل و محل نصب متفاوت هستند و هر یک جلوه ی بی نظیری به دکوراسیون هر مکان می دهند.

آینه دکوراتیو پنجره ای

کاژه طراحی و تولید انواع آینه های دکوراتیو را در دستور کار خود دارد. یکی از تولیدات این شرکت آینه پنجره ای میباشد. این آینه همانطور که از اسمش پیداست از فریمی همانند یک پنجره برخوردار است که جای شیشه آینه زمینه آنرا در بر گرفته است. فریم این نوع آینه با فلز ساخته شده و میتوان آنرا بر حسب سفارش در ابعاد گوناگون تولید نمود. بعضی از طراحان آن را به عنوان یک عنصر مستقل بر روی زمین قرار میدهند که معمولا از ارتفاع بلندی برخوردار هستند. بعضی نیز آنرا به عنوان آینه کنسول استفاده میکنند. در زیر فیلم کوتاهی از آینه نصب شده در منزل یکی از کاربران کاژه را مشاهده میکنید.

 

استفاده از اینه های دکوراتیو خلاقانه در دکوراسیون

بهرمندی از آنه دکوراتیو در دکوراسیون داخلی یکی از پر تکرار ترین ایده ها میباشد. مثل استفاده از آینه های جورچین لوزی و یا مربع مستطیل که تقریبا اولین چیزی هست که به فکر خطور میکند. اما با استفاده از کمی خلاقیت و مقداری هنر میتوان با آینه ها فضای بینظیر و خاصی را اجرا نمود. کاژه برای ارائه راهکارهای متفاوت و خلاقانه در دسترس کاربران گرامی میباشد. با ارسال عکسی از محیط مورد نظرتان به یکی از کارشناسان شرکت میتوانید از مشاوره ای تخصصی در این زمینه بهرمند گردید. در زیر فیلمی کوتاه از استفاده خلاقانه این نوع آینه ها توسط یکی از کاربران کاژه را ملاحظه میفرمائید.


نصب آینه دکوراتیو جورچین لوزی و یا مربع مستطیل دیواری

شاید در مطالعه و بررسی اولیه همگان بر این نظر توافق داشته باشند که نصب آینه های جورچین کار عجیب و پیچیده ای نیست. بله، به ظاهر اگر آینه ها آماده باشند و یک نقشه هم از چیدمان آن در اختیارمان باشد نصب آینه جورچین نباید کار پیچیده ای باشد. برای بررسی بیشتر چند نکته مهم در نصب آینه جورچین را در زیر بر میشمریم.

  1. در آینه های جورچین مخصوصا فرمهای لوزی حتما آینه میبایست از یک جام برش خورده باشند.
  2. بهتر است که اندازه و مقیاس دیوار مورد نظر توسط متخصص گرفته شود.
  3. قبل از سفارش آینه حتما از مناسب بودن دیوار مورد نظر اطمینان حاصل کنید. ( کجی دیوار، دیوار طبله نباشد )
  4. ابعاد دیوار را حداقل در سه نقطه ابتدا، وسط و انتهای کار اندازه گیری کنید. ( هم افقی و هم عمودی )
  5. حتما قبل از نصب روی دیوار بر روی زمین چیدمانی طبق نقشه ایجاد کنید.
  6. حتما از چسب مخصوص اینه برای نصب استفاده نمائید.
  7. برای حمل آینه های دکوراتیو حتما از ماشین مخصوص حمل شیشه کمک بگیرید.

با توجه به اینکه تهیه و نصب آینه دکوراتیو قرار است که به زیبایی محیط شما بیافزاید، کاژه پیشنهاد میکند که حتما از یک نصاب متخصص آینه در این امر بهره بگیرید. کاژه تماسهای بسیاری از سمت کاربران خود دارد که قبلا آینه های خود را از طریق فروشگاه های اینترنتی تهیه نموده ولی در نصب آن به مشکل خورده اند.

سفارش آینه دکوراتیو - کاژه

برای سفارش آینه دکوراتیو از کجا شروع کنیم؟

کاربران بسیاری علاقمند به استفاده از آینه دکوراتیو در منزل و یا محیط کار خود هستند. همه روزه کارشناسان کاژه پاسخگوی سوالات کاربران میباشند. یکی از سوالات پر تکرار این است که برای سفارش یک آینه دکوراتیو از کجا باید شروع کنیم؟ برای بررسی و پاسخ دقیقتر مراحل انتخاب طرح و چگونگی سفارش را در زیر بیان میکنیم.
– ابتدا مشخص بفرمائید آینه دکوراتیو را برای کدام بخش از منزل و یا فضای مورد نظرتان نیاز دارید.
– ایده و یا طرح مورد نظرتان را با کارشناسان کاژه درمیان بگذارید.
– از ایده اجرایی خود یک عکس به کارشناسان مجموعه ارسال نمائید.
– اگر ایده ای ندارید با توضیحات کامل درخواست طراحی و یا نمونه اجرا شده از شرکت نمائید.
– ابعاد فضای مورد نظرتان را با متر اندازه گیری و اعلام نمائید.
– رنگ، ضخامت و زمان تولید آینه دکوراتیو را از کارشناس جویا شوید.
– در صورت توافق اولیه نسبت به اجرا و قیمت کارشناس مجوعه برای اندازه کیری دقیق به محل پروژه ارسال خواهد شد.
– پس از صدور فاکتور و دریافت پیش پرداخت فرایند تولید آغاز میگردد.
– معمولا در کمتر از 10 روز کاری سفارش آماده نصب میگردد.
– آینه دکوراتیو نسبت به ابعاد و فرم میبایست با ماشین حمل مخصوص شیشه به محل پروژه ارسال گردد.
– در صورت تعهد نصب این مهم با دقت فراوان برای شما انجام خواهد گرفت.

آینه دکوراتیو لابی - کاژه

آینه دکوراتیو لابی

یکی از فضاهایی که در آن از دکور آینه استفاده میگردد لابی ساختمان است. بسته به ابعاد و مسحات لابی میتوان از آینه های دکوراتیو متنوعی بهره گرفت. آینه های جورچین پای ثابت این فضا ها میباشد، اما در ساختمانهایی که لابی بزرگتر دارند میتوان از اینه های خاص و با طراحی منحصر به فرد استفاده کرد. تا جایی که برخی از ساختمانها با دکور آینه های لابی آن شهرت پیدا میکنند.

استفاده از آینه دکوراتیو در آسانسور


آسانسور هم از فضاهایی میباشد که با اضافه کردن آینه به آن فضا قدری وسیعتر دیده میشود. ضمن اینکه لزوم بررسی آراستگی قبل از ورود به مکانی جدید از ضروریات امروزی تلقی میگردد که این مهم با نصب آینه های مناسب در اسانسور به راحتی محقق میگردد. با قدری سلیقه و بهره گرفتن از طراحی میتوان آینه دکوراتیو و خلاقانه ای برای آسانسور در نظر گرفت.

آینه دکوراتیو در آسانسور - کاژه
آینه دکوراتیو در آسانسور - کاژه

استفاده از آینه دکوراتیو در آسانسور


آسانسور هم از فضاهایی میباشد که با اضافه کردن آینه به آن فضا قدری وسیعتر دیده میشود. ضمن اینکه لزوم بررسی آراستگی قبل از ورود به مکانی جدید از ضروریات امروزی تلقی میگردد که این مهم با نصب آینه های مناسب در اسانسور به راحتی محقق میگردد. با قدری سلیقه و بهره گرفتن از طراحی میتوان آینه دکوراتیو و خلاقانه ای برای آسانسور در نظر گرفت.

آینه دکوراتیو حجمی - کاژه

آینه دکوراتیو حجمی

همانطور که گفته شد آینه های دکوراتیو اقسام گوناگونی را در بر میگیرند. استفاده آینه در حجم بسیار خلاقانه و منحصر به فرد است. چیدمانی از آینه های کوچک و بزرگ با اختلاف سطح نسبت به یکدیگر فضایی متفاوت و رو به جلو را در ذهن متوادر میکند. در استفاده از آینه های حجمی دکوراتیو نسبت به دیگر آینه ها میبایست از دقت و احتیاط بیشتری بهره گرفت. تولید این نوع آینه هم سخت تر و زمانبر تر از دیگر آینه های دکوراتیو میباشد. در تولید آینه دکوراتیو حجمی هنر عنصر قالب درتهیه آن میباشد.

آینه دکوراتیو حجمی - کاژه

آینه دکوراتیو حجمی

همانطور که گفته شد آینه های دکوراتیو اقسام گوناگونی را در بر میگیرند. استفاده آینه در حجم بسیار خلاقانه و منحصر به فرد است. چیدمانی از آینه های کوچک و بزرگ با اختلاف سطح نسبت به یکدیگر فضایی متفاوت و رو به جلو را در ذهن متوادر میکند. در استفاده از آینه های حجمی دکوراتیو نسبت به دیگر آینه ها میبایست از دقت و احتیاط بیشتری بهره گرفت. تولید این نوع آینه هم سخت تر و زمانبر تر از دیگر آینه های دکوراتیو میباشد. در تولید آینه دکوراتیو حجمی هنر عنصر قالب درتهیه آن میباشد.

آینه دکوراتیو مدرن و مینیمال

امروزه دکوراسیون مدرن و گاها مینیمال مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است. همانطور که قبلا گفته شد گویا عنصر آینه در طراحی و دکوراسیون داخلی نقش ویژه ای ایفا میکند. بسته به نوع معماری و دکوراسیون فضا میتوان از آینه های دکوراتیو مناسب همان فضا بهره گرفت. البته وقتی از آینه دکوراتیو صحبت میکنیم بیشتر به این معناست که میبایست برای هر فضا به شکل اختصاصی آینه دکوراتیو طراحی و تولید گردد. در بخش دکوراسیون مدرن و حتی مینمال با کمی ذوق وسلیقه میتوانید از آینه های زیبا و متنتسب با همان دکوراسیون استفاده کنید. اگر پیدا کردن ایده و یا طراحی در این زمینه برایتان مشکل است میتوانید از طراحان و کارشناسان زبده مجموعه کاژه در این زمینه کمک بگیرید.

آینه دکوراتیو مینیمال
آینه دکوراتیو مینیمال

آینه دکوراتیو مدرن و مینیمال

امروزه دکوراسیون مدرن و گاها مینیمال مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است. همانطور که قبلا گفته شد گویا عنصر آینه در طراحی و دکوراسیون داخلی نقش ویژه ای ایفا میکند. بسته به نوع معماری و دکوراسیون فضا میتوان از آینه های دکوراتیو مناسب همان فضا بهره گرفت. البته وقتی از آینه دکوراتیو صحبت میکنیم بیشتر به این معناست که میبایست برای هر فضا به شکل اختصاصی آینه دکوراتیو طراحی و تولید گردد. در بخش دکوراسیون مدرن و حتی مینمال با کمی ذوق وسلیقه میتوانید از آینه های زیبا و متنتسب با همان دکوراسیون استفاده کنید. اگر پیدا کردن ایده و یا طراحی در این زمینه برایتان مشکل است میتوانید از طراحان و کارشناسان زبده مجموعه کاژه در این زمینه کمک بگیرید.

چند مقاله از آینه دکوراتیو
انواع آینه های دکوراتیو مدرن
آینه دکوراتیو - کاژه
آینه پنجره ای - کاژه

Decorative Mirror FAQ

پرسشهای متداول آینه دکوراتیو

کاژه در طراحی و ساخت آینه های دکوراتیو همواره از بهترین نوع آینه تولید در کشور بهره میگیرد.

4.9/5 - (126 امتیاز)

۶ Responses

  1. سلام از کارهاتون مشخصه که شرکت خیلی خوبی هستین تبریک میگم
    شما مشهد هم شعبه دارین یا ما سفارش میدیم میفرستین و اینجا خودمون نصاب و …………..

    1. سلام، وقت بخیر
      متاسفانه نمایندگی در مشهد نداریم، ولی امکان سفارش و ارسال وجود دارد.

    1. سلام، بله موجود هست لطفا با کارشناسان کاژه تماس بگیرید
      ۰۲۱۸۸۴۹۲۳۱۴

  2. سلام وقت بخیر
    ما از یه سایت اینترنتی آینه دکوراتیو خریدیم ولی نتونستیم نصبش کنیم.
    میتونید به ما نصاب آینه معرفی کنید؟

    1. سلام
      بهتره که آینه جورچین رو نسبت به ابعاد دیوارتون و پس از بازدید از پروژه سفارش بدین، با این حال لطفا با شماره های شرکت تماس بگیرین کارشناسان راهنمائیتون میکنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *