استفاده از پارتیشن های شیشه ای به عنوان جدا کننده

فیلم روز

نیاز به مشاوره دارید ؟
همین الان با کارشناسان تماس بگیرید!

همان طور که قبلا در مورد پارتیشن های شیشه ای صحبت کردیم، پارتیشن ها ابزارهای جداکننده ی فضا می باشند. در بسیاری از محیط های اداری، برای جداسازی اتاق کارمندان و بخش های مختلف اداره، از این پارتیشن ها استفاده می کنند که هم عایق صدا و حرارت هستند، و هم در دکوراسیون داخلی محیط، بسیار زیبا به نظر می رسند. البته پارتیشن های شیشه ای تنها در محیط های اداری استفاده نمی شوند و در محیط های مسکونی نیز برای جدا کردن بخش های مختلف، نظیر سالن پذیرایی از نشیمن خصوصی و یا فضای تلوزیون استفاده می شوند. اما برخی افراد، پارتیشن های شیشه ای را اتاقک های بسته ای می دانند که دارای درب ورودی هستند و برای به وجود آوردن فضاهای مجزای بسته، مورد استفاده قرار می گیرند. اما پارتیشن های شیشه ای، بعضا همچون تیغه های شیشه ای جدا کننده در فضا عمل می کنند که همچون صفحه ای بین دو فضا قرار گرفته و از نظر بصری و عملکردی، موجب تفکیک فضا می شوند.

استفاده از پارتیشن های تیفانی و استیند گلس به عنوان جداکننده

بعضا نیازی به ایجاد محیط های در بسته ی مجزا در فضا نیست و تنها کافی است که دو قسمت، نسبت به هم دیدی نداشته باشند و از نظر بصری حد فاصلی بین آن ها به وجود آید. در چنین مواقعی با استفاده از پارتیشن های جداکننده که همچون صفحه ای ایستاده بین دو محیط قرار می گیرند، هم دید دو بخش نسبت به هم مختل می شود و هم از نظر بصری، دو فضای جداگانه پدید می آید. با استفاده از تکنیک تیفانی و استیند گلس در این پارتیشن های جداکننده، ضمن رسیدن به هدف خود از نظر عملکردی، به جلوه ی بصری بسیار زیبایی نیز در محیط خود دست خواهیم یافت.

 

مزایای استفاده از پارتیشن های شیشه ای جدا کننده

پارتیشن شیشه ای ، به علت ترنس پرنت بودن، دید انسان را قطع نمی کنند و سبب به وجود آمدن یکپارچگی در محیط می شوند. این مساله باعث می شود تا محیط مذکور، بزرگ تر به نظر برسد و به جای اینکه یک سالن بزرگ، تقسیم به دو اتاق کوچک تر و تاریک تر شود، همچنان وسیع و یکپارچه باقی مانده و تنها با کشیدن یک تیغه در فضا، عملکرد دو طرف تیغه از هم مجزا می شوند. استفاده از پارتیشن های شیشه ای جدا کننده، در نورپردازی محیط نیز بسیار اهمیت دارد و از تاریک شدن فضا جلوگیری می کند، چرا که فضای بالای پارتیشن باز است و مسقف نشده است و خود شیشه نیز نور هر طرف را به طرف مقابل انتقال می دهد.

طراحی شیشه های تیفانی و استیند گلس مورد استفاده در این پارتیشن ها، کاملا وابسته به سلیقه ی کارفرما و رنگ بندی و چیدمان محیط مورد نظر، صورت می گیرد و بدین ترتیب نه تنها با محیط سازگار می شود، بلکه بر زیبایی آن نیز می افزاید.

شرکت دکوراسیون کاژه، با اجرای پروژه های متعدد در زمینه ی شیشه های تیفانی و استیند گلس و استفاده از آن ها در بازسازی ساختمان ، دکوراسیون داخلی منازل و محیط های مسکونی، اداری و تجاری، دارای تجربه و تخصص بسیار در این زمینه است. با مراجعه به این مجموعه می توانید ضمن مشاهده ی نمونه کارهای اجرایی این تیم، از خدمات متنوع آن نیز در زمینه استفاده از شیشه های تیفانی و استیند گلس بهره مند شوید.

امتیاز شما چیست؟

مطالب مرتبط با این نوشته

One Response